Gå til innhold

Prinsesse Ingrid Alexandra fikk flere gaver til konfirmasjonen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Prinsesse Ingrid Alexandra fikk flere gaver til konfirmasjonen sin melder VG. Men ikke penger? Er ikke det "in" lenger?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2GJxxv/her-er-gavene-til-prinsessen

Anonymkode: 33b79...e62

Nei man gir ikke pengegaver til hverandre offentlig som kongelig. Hvor loco er du? :laugh:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Prinsesse Ingrid Alexandra fikk flere gaver til konfirmasjonen sin melder VG. Men ikke penger? Er ikke det "in" lenger?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2GJxxv/her-er-gavene-til-prinsessen

Anonymkode: 33b79...e62

hva tenker du egentlig med? Nei , la oss gå til prinsessen og gi henne penger istedent for gaver. ejez

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Antoinette said:

Nei man gir ikke pengegaver til hverandre offentlig som kongelig. Hvor loco er du? :laugh:

De har kanskje nok penger selv.

Anonymkode: 33b79...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off-topic, men den benken har de stjålet fra en eller annen park/uteområde. Ganske gniten "gave"

Anonymkode: 85005...1a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er totalt unødvendig å gi en person som lever på skattepenger enda flere skattepenger fra offentlige etater ved at det gis gaver slik.

Jeg jobber i det offentlige og vi får ikke en halv potet gratis når det er julebord eller jeg fyller rundt år, alt må dekkes av egen lomme. Egentlig glad for at ikke det offentlige bruker penger på unødvendige ting, og å gi konfimasjonsgaver av høy verdi til en offentlig person er sløsing.

Men men.....

 

Anonymkode: 9f157...1bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel nok av penger. Så da passer opplevelser og ting hun har bruk for/kanskje ikke har brukt penger på selv bedre. 

Uansett regner jeg med at hun fikk en del penger av familie og venner. Men det er jo tatt seg ut om noen av de VG nevnte ga henne penger. 

Anonymkode: 4538b...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er totalt unødvendig å gi en person som lever på skattepenger enda flere skattepenger fra offentlige etater ved at det gis gaver slik.

Jeg jobber i det offentlige og vi får ikke en halv potet gratis når det er julebord eller jeg fyller rundt år, alt må dekkes av egen lomme. Egentlig glad for at ikke det offentlige bruker penger på unødvendige ting, og å gi konfimasjonsgaver av høy verdi til en offentlig person er sløsing.

Men men.....

 

Anonymkode: 9f157...1bc

Egentlig enig, men samtidig så skjønner jeg at man kan føle seg forpliktet til å gi gaver når man først er invitert i konfirmasjon. Virket heller ikke som om det var spesielt dyre gaver og mange av gavene virket jo å være ting prinsessen hadde fått gratis uansett som representant for kongefamilien. 

Skal vi først ha en kongefamilie så må de jo leve i en luksus som vi vanlige folk ikke kan regne med. Ville vært spesielt om kongefamilien måtte leie grendehuset til å holde konfirmasjonensfesten fordi ting skulle holdes så rimelig som mulig. 

 

Anonymkode: 89422...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...