AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #1 Skrevet 2. september 2019 Jeg er ikke i arbeid. Jeg har ingen motivasjon til noen ting. Ikke til å lage mat, ikke til å dusje, ikke til å stå opp av sengen om morgenen. Jeg ligger i sengen og ser på TV eller sover mesteparten av dagen. Jeg sover også fra kl 23 om kvelden til 7 hver morgen. Står opp og spiser frokost før jeg går og legger meg igjen. Føler meg trøtt og slapp hele dagen. Har et usunt kosthold. Jeg har ingen ambisjoner i livet. Føler jeg bare lever, samtidig som jeg ikke egentlig lever, siden jeg ligger jo bare her. Jeg er i live uten å leve kan man si. Men jeg føler meg ikke deprimert. Bare når jeg setter meg ned og tenker på hvordan livet har blitt og hvordan jeg endte opp her. Det vet jeg ikke. Men ellers er jeg i godt humør. Men jeg lurer på hva det er som gjør at jeg holder på slik som dette, og hva jeg kan gjøre for å komme ut av det? Jeg ser venner og familie lever livet fullt ut, jobber og driver med hobbyer. Jeg skulle ønske jeg var som dem. Jeg ser på meg selv som introvert, syntes det er slitsomt å være med andre over lenger tid. Samtidig har jeg gode venner som jeg tilbringer tid med iblandt. Føler meg ikke ensom selvom jeg er mye for meg selv. Er det noen som har lignende erfaringer eller har tips til hva jeg kan gjøre for å komme ut av dette? Er jeg deprimert uten å vite det? Anonymkode: 15b4b...305
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #2 Skrevet 2. september 2019 Det er ingen her som kan sette en diagnose på deg, men synes du høres litt deprimert ut, ut fra hva jeg leser. For øvrig bør du sjekke om du mangler vitaminer hos legen, man kan bli slapp og tiltaksløs av enkelte mangler. Anonymkode: 2c1e7...c8b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #3 Skrevet 2. september 2019 At du er introvert er det nok lite å gjøre med, og det er helt vanlig. 😊 Anonymkode: 2c1e7...c8b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #4 Skrevet 2. september 2019 Jeg kan si mye av det samme som deg. Heldigvis går det litt opp noen ganger også, at jeg noen ganger føler motivasjon for å gjøre noe. Men mest ikke. Jeg "tvinger" meg til å være med og delta på ting, men har egentlig ikke lyst. Jeg kan glede meg til å legge meg, ligge i sengen. Jeg elsker å ligge i sengen, derfor tenker jeg at jeg ikke er deprimert. Jeg gjør også noe frivillighetsarbeid som er til stor glede for de jeg hjelper. Det gjer meg også glad. Men noen ganger føler jeg at det også tapper meg for energi. Jeg vet ikke om det er bra. Jo, jeg tror det. Jeg smiler og virker glad. Er heller ikke ensom. Jeg liker å være alene. Er med venner også, egentlig en god del. Smiler da, men gleder meg til å komme hjem og legge meg. Anonymkode: 9f35a...a78
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #5 Skrevet 2. september 2019 Problemet er at du ikke er i arbeid eller har annet å fylle dagene med. Har vært der selv, det ble ikke bedre før jeg fikk noe fast å gå til hver dag. Anonymkode: e0d5d...297 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #6 Skrevet 2. september 2019 Hvorfor jobber du ikke? Anonymkode: 1a1c6...023
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #7 Skrevet 2. september 2019 Man får energi, eller en viss flyt av å være i aktivitet, og ikke bare aktivitet, men etablert aktivitet, som man kjenner mestring ved. Da får man en viss flyt, rytme i livet, en opplevelse av mening, som driver en fremover. Du har ikke den aktiviteten, dermed ligger du der. Da blir den store tingen man gjør den dagen, å ha gått ut med søpla. Eller har dusjet. Mens i et liv med aktivitet og flyt, er slike ting biting. Var vel en kunstner som sa at inspirasjonen må finne deg, mens du jobber. Anonymkode: b5340...fe1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå