Gå til innhold

menn, hva tenker dere om aseksuelle?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bare lurer på hva meningen er om aseksuelle. Hvis personen ser stort sett normal ut, men man kan jo ikke se hvem som er det eller ikke.

Så bare lurer på hvordan dere hadde reagert om venner osv eller noen du likte kom ut som aseksuell?....

grunnen til at jeg spør menn spesifikt, er fordi jeg tror det er mye sjeldnere hos menn en kvinner å være det.

Anonymkode: 18595...32b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okey? Samme som med homofil

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Okey? Samme som med homofil

Hvorfor samme? 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor samme? 

De avviker bare fra den seksuelle normen. Hva er forskjellen mellom å ha en homofil venn og en aseksuell? 

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor har venner noe med at man er aseksuell? Hvis vedkommende ønsker bekreftelse og støtte er det jo greit, men ellers ser jeg ikke hvorfor man skal legge seg noe opp i det. Den det har betydning for er jo en fremtidig partner, men da er det kanskje greit å forsøke å finne en likesinnet. 

Anonymkode: 141d7...8f8

Skrevet

Enig,

tenker det samme om homofili, pedofili og aseksualitet.

Mye som skiller dem, med det som er felles er avvik i seksuelle preferanser (eller, i dette tilfellet, mangel på).

Anonymkode: 193f5...604

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ville en aseksuell bry seg om hva sexfikserte mennesker tenker om sine manglende interesser?

• Liker 1
Skrevet

Tror vel egentlig ikke på at det finnes så mange som er aseksuelle innerst inne. 

Anonymkode: 46359...570

Skrevet

Driter skikkelig I de seksuelle preferansene til vennene mine. Jeg skal ikke ha et seksuelt forhold til dem uansett. 

Anonymkode: 479d0...ac8

• Liker 1
Skrevet

Som partner er de jo helt bortkastet, men som venn spiller det ingen rolle.

Anonymkode: 9632a...33c

• Liker 1
Skrevet

Aseksuelle kan fremdeles ha sex, de tenner bare ikke på folk seksuelt. Det er der det ligger. Hvis en partner kan se forbi det faktum at de aldri kommer til å tenne partner seksuelt personlig er det jo ikke noe problem.

Anonymkode: 3b93b...702

Skrevet

Ikke noe problem, selv ikke som partner, så lenge jeg får ligge rundt😎

Anonymkode: 101a7...4f8

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror vel egentlig ikke på at det finnes så mange som er aseksuelle innerst inne. 

Anonymkode: 46359...570

Får også en følelse av det til tider. 

Har ikke noe imot at noen er aseksuelle, med mindre de kommer med kritikk av oss som har normal seksualitet. At det er primitivt å legge vekt på seksualitet i forhold, at de ikke kan forstå hvorfor sex er viktig, for andre ting betyr mye mer, og så videre. 

Har opplevd at folk som ikke trenger sex gir utrykk for at det er teit å ha behov for det, og det blir like dumt som om mine homofile venner skulle si at vi som ikke er homofil har en teit seksualitet. 

Slike som kommer med slik kritikk definerer seg gjerne ikke som aseksuelle, men det er jo ganske tydelig at de er det når sex er unødvendig, og kanskje til og med ekkelt for dem. 

Jeg respekterer at folk er aseksuelle, men aseksuelle bør også respektere at for dem som ikke er det er det seksuelle av betydning. 

Anonymkode: 8d5f5...b1e

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får også en følelse av det til tider. 

Har ikke noe imot at noen er aseksuelle, med mindre de kommer med kritikk av oss som har normal seksualitet. At det er primitivt å legge vekt på seksualitet i forhold, at de ikke kan forstå hvorfor sex er viktig, for andre ting betyr mye mer, og så videre. 

Har opplevd at folk som ikke trenger sex gir utrykk for at det er teit å ha behov for det, og det blir like dumt som om mine homofile venner skulle si at vi som ikke er homofil har en teit seksualitet. 

Slike som kommer med slik kritikk definerer seg gjerne ikke som aseksuelle, men det er jo ganske tydelig at de er det når sex er unødvendig, og kanskje til og med ekkelt for dem. 

Jeg respekterer at folk er aseksuelle, men aseksuelle bør også respektere at for dem som ikke er det er det seksuelle av betydning. 

Anonymkode: 8d5f5...b1e

Det er ikke sikkert at de du har møtt var det, selvom du mistenker det...

Ja, det kan nok stemme at mange aseksuelle synes prat om sex osv er ubehagelig og kanskje litt ekkelt. Men det er jo uansett ikke noe man trenger å prate om til venner?  eller?

Det er nok heller mer vanlig at aseksuelle opplever at folk ikke tror på legningen deres, at de bare ikke har ''møtt noen enda'' osv osv. da særlig av familiemedlemmer... Hvis man sier at det er grunnen til at man ikke ønsker kjæreste.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Sykkelkopp skrev:

De avviker bare fra den seksuelle normen. Hva er forskjellen mellom å ha en homofil venn og en aseksuell? 

Tja. Forstår ikke helt hvorfor de to blir plassert under samme. LGBT... Ser man aseksualitet i der? Nope. 

Skrevet

Jeg er mann og er semi-aseksuell. Om jeg puler hver dag eller ikke i det hele tatt, er akkurat det samme for meg

Anonymkode: 403f6...44c

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Forstår ikke helt hvorfor de to blir plassert under samme. LGBT... Ser man aseksualitet i der? Nope. 

Haha skal dere utelukke folk dere og? Trodde meningen var p være inkluderende

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og er semi-aseksuell. Om jeg puler hver dag eller ikke i det hele tatt, er akkurat det samme for meg

Anonymkode: 403f6...44c

Du er vel neppe semi-aseksuell om det er aktuelt å ha daglig sex. 

Anonymkode: 69aa8...204

Skrevet (endret)
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare lurer på hva meningen er om aseksuelle. Hvis personen ser stort sett normal ut, men man kan jo ikke se hvem som er det eller ikke.

Så bare lurer på hvordan dere hadde reagert om venner osv eller noen du likte kom ut som aseksuell?....

grunnen til at jeg spør menn spesifikt, er fordi jeg tror det er mye sjeldnere hos menn en kvinner å være det.

Hadde ikke tenkt noe negativt. Egentlig ikke tenkt stort mer enn "ok, skjønner :)".  Hadde i alle fall ikke hatt noe som helst problem med det.

Hvis det var en potensiell kjæreste, så hadde det dog vært en smule nedtur om hun var aseksuell.

Endret av Jr.Garcon
Skrevet
11 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Rent praktisk så kan min homoseksuelle venn "Frank" gjøre det mer... la oss si utfordrende å være en kompis :ler:- kline med en annen mann 20 cm fra meg og generelt fortelle historier jeg overhodet ikke ønsker å høre. En aseksuell kompis hadde vel neppe bydd på samme "utfordringer".

Ellers er det jo også helt ulike legninger med ulike problemer-stigmaer-utfordringer osv. tilknyttet seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...