Gå til innhold

Avslutte isotretinoin kur??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Håper noen som har gått på Isotretinoin kur kan hjelpe meg med spørsmålene mine.. 

Startet på ISO 4. Mars i år og har etter planen 29 dager igjen på kuren. Da vil jeg ha tatt til sammen 510 tabletter og havner på totaldose 152 mg pr kg kroppsvekt. Acnen stoppet veldig opp i starten av Juli ca. Har hatt et par kviser etter det (kan tellede på en hånd, og de har vært små og forsvunnet på noen dager). Siste kvisen fikk jeg nå på Onsdag, på siden nederst ved nesen (mulig forbindelse med mensen, som jeg fikk på Torsdag). Kjenner jeg får litt panikk av å skulle avslutte kuren siden jeg får en kvise her og der.. Skulle egentlig bare gå på kuren frem til 31.august og ende opppå 125 mg pr kg, men spurte hudlegen om jeg kunne gå en mnd ekstra, just in case. Fikk ekstra blodprøve ark også, tilfelle. Så hudlegen har godkjent at jeg kan gå på det i ytterlige 60 dager, etter disse 29 dagene har gått.  Men da vil jo dosen min pr kg bli veldig høy? Overskrider jo ikke 150 mg som er anbefalt maksdose allerede.

Redd for å måtte ta kuren en gang til om jeg avslutter for tidlig, samtidig som jeg er veldig klar for å legge disse tablettene på hyllen nå. Noen som har noen råd? Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, moreno skrev:

Dette tar du med hudlegen din.

Jeg har tatt det med hudlegen min, men det var litt opp til meg mente han. Han tror det skal på bra, men man kan aldri værw sikker. Og jeg har ikke lyst til å skakkjøre kroppen min med for høy totaldose, men jeg vim heller ikke at kuren skal være forgjeves fordi jeg avsluttet for sent.

Er derfor jeg spør om noen har vært i samme situasjon, hva de gjorde og hvordan det gikk. 

Skrevet

Da er det jo helt opp til  deg i følge hudlegen. Du spør ikke KG da....

Anonymkode: 81040...88b

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo helt opp til  deg i følge hudlegen. Du spør ikke KG da....

Anonymkode: 81040...88b

Igjen .. jeg spør om andres erfaringer, med å blandt annet avslutte kuren når man fremdeles får acne 1-2 ganger i måneden.

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke avsluttet. Jeg måtte ta enda en kur fordi jeg avsluttet for tidlig. Bedre å bare holde ut første runden. 

Anonymkode: 7b6d2...d46

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke avsluttet. Jeg måtte ta enda en kur fordi jeg avsluttet for tidlig. Bedre å bare holde ut første runden. 

Anonymkode: 7b6d2...d46

Tusen takk for svar! Tror jeg tar enda en måned etter denne :)

Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon rundt medisiner.

Tråden stenges da vi ikke tillater diskusjon rundt dosering av medisiner eller medisintips. Vi minner om retningslinjene for Kropp og helse: 

* Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

_popcorn_, mod

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...