Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Endelig har jeg gjort det - søkt en intern lederstilling. Jeg er forholdsvis ung (33), men nå følger jeg at både jeg og tiden er moden. Gleder meg vilt til intervjuet - har bare såå lyst på denne jobben! Det beste er at kollegaene mine støtter meg (ja, kanskje unntatt hun andre som har søkt jobben da - hun er 50 og har masse ledererfaring fra før).

kryss fingrene for meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal krysse fingrene for deg :-)

Gjest Hubba Bubba
Skrevet

Ååå! Så spennende! Jeg støtter deg også! Fortell hvordan det går da. Når er intervjuet?

Gjest søker
Skrevet

Takk for lykkeønskninger, selv om jeg er gjest betyr det mye, har fulgt med her i 2 år men aldri laget meg nick...

Intervjuet er neste uke, skal avgjøres rett etter det. Har begynt å forberede meg litt, hva vil de spørre om osv.

Skrevet

Lykke til fra meg ogsa! Det höres ut som du har riktig innstilling sa dette gar sikkert bra!

• 3 uker senere...
Gjest søkeren
Skrevet

Intervjuet er over - og jeg synes det gikk bra! Hadde forberedt meg i forhold til førstegangsledelse, leste noen artikler om temaet og sa noe om hva jeg tenkte kunne være av spesielle utfordringer. Videre fikk jeg sagt noe om at hvis jeg skulle lykkes som førstegangsleder var jeg avhengig av støtte og oppbacking fra min leder igjen.

Samtidig var jeg veldig tydelig på hva jeg ville prioritere som leder. Det kjennes godt at jeg har flagget en agenda som jeg tror på, får jeg jobben vet alle hva jeg tenker er viktig. En annen kollega av meg var der som repr. fra de tillitsvalgte - kjennes også godt at jeg sa ting jeg kan stå for også overfor de jeg jobber sammen med.

Jeg tror jeg kan få jobben hvis våre ledere ønsker "noe nytt", min kollega får jobben hvis de ønsker å safe. For meg er dette en vinn-vinn situasjon; får jeg jobben må jeg brette opp armene, det kiler litt i magen ved å tenke på det. Får jeg ikke jobben skal jeg fokusere enda mer på det faglige og prøve å få tatt noen kurs/videreutdanning.

Regner med at avgjørelsen fattes i løpet av neste uke... :)

Skrevet

Hei!

Lykke til med søkingen her. Fortell gjerne hvordan det går videre. Det høres jo ut som om du tenker fornuftig med hensyn til utfallet uansett :)

Hvilke artikler er det du har lest om førstegangsledelse? Jeg vil gjerne lese dem jeg også, hvor kan jeg finne dem?

Gjest søkeren
Skrevet

Fant mye godt stoff på www.nysomleder.no

Forfatterne driver rådgivningsfirmaet de Gode Hjelperne as, og har også skrevet en bok om temaet.

Gjest søkeren
Skrevet
Fant mye godt stoff på www.nysomleder.no

Forfatterne driver rådgivningsfirmaet de Gode Hjelperne as, og har også skrevet en bok om temaet.

Boken heter "På randen av ledelse" - jeg har nettopp bestilt den på bokkilden.no :-)

Gjest søkeren
Skrevet

Kolegaen min fikk jobben, men jeg ble innstilt som nr. 2. Sjefen min sa at de denne gangen valgte å vektlegge hennes erfaring, gitt den situasjonen virksomheten vår er inne i nå. Det synes jeg var fair.

Det han sa, som jeg velger å vektlegge, var at han var sikker på at jeg innen kort tid (hva han mener med "kort" vet jeg ikke) hadde en lederstilling i vår etat, eller en annen plass.

En veldig lærerik prosess, hvor jeg kjenner jeg er litt mer lettet enn skuffet. Anbefaler alle til å søke slike stillinger, om ikke annet for erfaringen med å tenke lederskap og være i et slikt intervju.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...