Gå til innhold

Bør jeg kjøpe elbil Think City 2010-mod?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei dere!
Jeg er student som per i dag har bensinbil. Jeg kjører minst en time hver dag til og fra skole, hvorav månedlig bomregning kommer på 2000 kr + drivstoff utenom - vanvittig dyrt!

Jeg ser at det selges en Think City, 2010 modell, gått 54.000 km. Har fått prutet denne ned til 22.500,- - varmekolben funker forresten ikke og heller ikke sentrallås førerdør, men resten skal være i stand: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=146936247

Far og stefar sier jeg burde holde meg vekke fra elbil som er fra 2010 - og jeg skjønner at batteri er svært risikabelt og skummelt.

Bør jeg kjøpe denne bilen - sjekk gjerne finn-annonsen?

Endret av Arba
Skrevet

Vel. Holder batteriet på denne t/r skolen, ev har du lademulighet på skolen? En fungerende varmekolbe blir jo nærmest et must nå som høsten, har du undersøkt hva det vil koste å bytte den?

Skrevet

Ifølge selger skal det holde t/r, ja. Usikker på lademuligheter på skole.

Varmekolbe koster omtrentlig 7000 kr, men finnes kanskje andre rimeligere løsninger her. 

Største frykt er vel batteriet som tross alt er fra 2010...

Skrevet

:skratte:

Det er et samlerobjekt.

Så med mindre du er spesielt interessert i elbil-historie, så hold deg unna denne.

Anonymkode: 320fd...051

Skrevet

Jeg har en billig liten Mitsubishi Miev for bybruk, fungerer helt strålende. Fra 2012 

Anonymkode: 6894b...e5e

• 2 uker senere...
Skrevet
På ‎01‎.‎09‎.‎2019 den 22.50, AnonymBruker skrev:

:skratte:

Det er et samlerobjekt.

Så med mindre du er spesielt interessert i elbil-historie, så hold deg unna denne.

Anonymkode: 320fd...051

Helt klart. Think (og andre tidlige elbiler) er for entusiaster med god tid, god økonomi og skills til å mekke selv. Vedlikeholdskrevende, hva som helst kan gå i stykker, vanskelig deletilgang og verksteder som kan/vil mekke på de er vel ikke mange.

Skal man ha billig basistransport og ønsker elbil er som andre her har nevnt en iMiew (eller tilsvarende Peugeot/Citroen) et mye bedre alternativ.

• Liker 2
Skrevet

For 30000 får du en fin trilling. God for den, du! Veteranbiler og samleobjekter koster dyrt.

Anonymkode: fadd3...65c

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg er meget fornøyd med min. Kjører lite og kun til bybruk da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...