Gå til innhold

Brukte dere arkitekt ved tilbygg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi brukte arkitekt, var så verdt det. Var tilbygg  og påbygg som skulle inn i takkonstruksjonen,  samt en renovasjon av hele utvendig bygningsmasse. Vi fikk et helt annet hus innvendig og utvendig enn vi ville fått til selv. De tenkte på ting jeg ikke engang hadde tenkt kunne bli en sak. Vi betalte ca 30 000 for det. 

Anonymkode: 61bd0...81a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi brukte arkitekt, var så verdt det. Var tilbygg  og påbygg som skulle inn i takkonstruksjonen,  samt en renovasjon av hele utvendig bygningsmasse. Vi fikk et helt annet hus innvendig og utvendig enn vi ville fått til selv. De tenkte på ting jeg ikke engang hadde tenkt kunne bli en sak. Vi betalte ca 30 000 for det. 

Anonymkode: 61bd0...81a

Så kult - kan jeg spørre deg hva selve prosjektet kom på utenom arkitekt?😊

Anonymkode: 4b54a...c87

Skrevet

Jeg har tegnet selv et lite tilbygg på hytta som vi fikk til nød godkjent, dette grunnet strengere krav til tegning og hva som fremkommer på tegning. Dette er ca 7-8 år siden og inntil da godkjente de også håndtegninger. Den gangen tegnet jeg tilbygget til den tids Autocad. 

I fjor bygde vi på huset, og med et tilbygg på 60 m2, og siden jeg har tegnet litt selv, lagde jeg til forslag inkl mål som jeg sendte til et arkitektkontor. Ut fra mine tegninger og våre ønsker tegnet de og søkte for oss, mener på vi betalte ca kr 40 000,- Vel anvendte penger da vi vurderte å holde oss under 50 m2 for å tegne/søke selv. Er sjeleglad vi valgte å leie inn hjelp til dette. 

Anonymkode: 9f0f3...f0d

Skrevet

Vi er også helt i starten av en slik prosess selv. Vi skal bygge ut huset vårt i to etasjer, på ca 80 kvm til sammen. Er det sånn at man må ha arkitekt eller kan en tømrermester stå ansvarlig, og en byggingeniør tegne tegningene? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...