AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #21 Skrevet 1. september 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja etter skatt er 500 000 det den normale husstand sitter igjen med. Jeg har selv en årslønn på 300 000 før skatt. Og det er mange par der ute hvor kun den ene i husstanden har jobb. Jeg kjenner flere. Så det å antyde at å gå gjennom assistert befruktning privat er billig? Det blir feil. Jeg vil mye heller bruke 100 000 på det barnet vi engang i livet skal ha, enn å bruke det på flere forsøk som går i vask. Jeg skulle mye heller ville fått en grundigere undersøkelse i forkant enn å gjøre det samme standard som alle sykehusene gjør. Jeg mener at noe ekstra må gjøres her hos oss da jeg har en sterk mistanke om at det er noe mer. Jeg har fått beskjed om at det er ingenting feil med meg at det skal funke. Men hvorfor funker det ikke etter så mangen forsøk? Jeg blir bare så utrolig oppgitt etter å ha prøvd i så mange år, uten å få en eneste positiv test. Levd sundt, fulgt allt av råd osv. Og til ingen nytte. Skuffelser på skuffelser Anonymkode: 07df7...0fe Det er ikke godt å si hvorfor det ikke fungerer. Jeg vet ihvertfall at jeg hadde gått privat for å høre deres mening, du kommer jo tydeligvis ingen vei i det offentlige. Anonymkode: 53f52...d75
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #22 Skrevet 1. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke godt å si hvorfor det ikke fungerer. Jeg vet ihvertfall at jeg hadde gått privat for å høre deres mening, du kommer jo tydeligvis ingen vei i det offentlige. Anonymkode: 53f52...d75 Jeg har Snakket med spiren for å høre med dem hva dem kan tilby meg, og dem sier at dem kan ikke gjøre noe mer enn hva riksen allerede gjør. Hi Anonymkode: 07df7...0fe
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #23 Skrevet 2. september 2019 Går ut fra at alt det "vanlige" er i orden? Vekt, kosthold, aktivitet, ikke røyk, tilskudd? Har du prøvd progesteronstøtte (går ut fra det, siden dere har brukt IVF)? Det er jo desverre slik at hvert forsøk har en risiko for å ikke gå bra, og den er uavhengig av de tidligere forsøkene... Anonymkode: fb177...5c8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #24 Skrevet 2. september 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Går ut fra at alt det "vanlige" er i orden? Vekt, kosthold, aktivitet, ikke røyk, tilskudd? Har du prøvd progesteronstøtte (går ut fra det, siden dere har brukt IVF)? Det er jo desverre slik at hvert forsøk har en risiko for å ikke gå bra, og den er uavhengig av de tidligere forsøkene... Anonymkode: fb177...5c8 Jepp alt dette er helt normalt og ja jeg brukte crinone under ivf forsøk. Hi Anonymkode: 07df7...0fe
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #25 Skrevet 2. september 2019 Helt ærlig, dette synes jeg du skal legge bort. Det er tullete og potensielt farlig å selvmedisinere seg med blodfortynnende. Det at du ikke tør konferere med lege om dette sier sitt. La oss si du blir gravid og aborterer. Vil du ikke alltid ha en tvil om det kan være aspirin som var årsaken, vil du kunne klandre deg selv? Jeg har også vært gjennom flere ivf-forsøk uten å bli gravid. Så jeg skjønner fortvilelsen din. Men løsningen er ikke å begynne eksperimentere på egen hånd med medisiner. Konferer alltid med lege og hør på deres råd. Anonymkode: f05dc...5e6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #26 Skrevet 3. september 2019 På 1.9.2019 den 12.33, AnonymBruker skrev: Hos meg er ikke fritt sykehusvalg ett alternativ da vi må bruke donor og tilbudet finnes kun på riksen. Jeg føler ikke at legene hører på meg. Jeg har en sykdom som gjør at blodet lett koagulerer seg og jeg ville derfor tro at blodfortynnende ville gjort miljøet i limoren og slimhinnen bedre Hi Anonymkode: 07df7...0fe Jeg/vi har vært veldig fornøyde med Medicus (i Trondheim), og de tilbyr donor. https://medicus.no/bli-gravid/donorsaed/ Privat da, så ikke en del av fritt sykehusvalg. Anonymkode: fb177...5c8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #27 Skrevet 3. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg/vi har vært veldig fornøyde med Medicus (i Trondheim), og de tilbyr donor. https://medicus.no/bli-gravid/donorsaed/ Privat da, så ikke en del av fritt sykehusvalg. Anonymkode: fb177...5c8 Ts har tydeligvis ikke råd til å gå privat. Anonymkode: 53f52...d75
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #28 Skrevet 3. september 2019 På 1.9.2019 den 13.33, AnonymBruker skrev: Hos meg er ikke fritt sykehusvalg ett alternativ da vi må bruke donor og tilbudet finnes kun på riksen. Jeg føler ikke at legene hører på meg. Jeg har en sykdom som gjør at blodet lett koagulerer seg og jeg ville derfor tro at blodfortynnende ville gjort miljøet i limoren og slimhinnen bedre Hi Anonymkode: 07df7...0fe Og det tror du ikke riksen har kontroll på? Å eksperimentere med medikamenter på egenhånd er uklokt, og misbruk av tilbudet du får på riksen. Anonymkode: 300bf...146
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå