Gå til innhold

Krybbe eller sprinkelseng? Sikkerhet osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! Vi planlegger handling og budsjett. En del av dette innebærer at vi skal flytte oss selv inn på et litt mindre soverom. Da vil det bli ekstremt trangt med sprinkelseng ved siden av min side av sengen (den får ikke plass i fotenden), og vi må skyve vår seng lenger over på andre siden av rommet for at den i det hele tatt skal få plass. Upraktisk!

vi vurderte derfor en egen krybbe, men jeg skjønner at babyen kommer til å vokse ut av den på 3-4 mnd uansett? Og da må vel sprinkelseng inn på vårt rom likevel? Jeg har vel ikke barnet inne på eget rom etter 4 mnd?

Så er det sikkerheten. Jeg innbiller meg at den lille vil føle seg veldig liten og utrygg i den store sengen, men tekstiler, babynest etc er jo ikke helt trygt? Leser en haug med tekster om hvor farlig det er å stappe sengen full av tekstiler 

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å vente med å flytte inn på det mindre rommet til babyen skal på eget rom? 

Anonymkode: 9d03b...32b

Skrevet

Har bare hatt sprinkelseng til begge våre, som du sier har en krybbe ganske kort brukstid. Det har gått fint for dem å sove i sengen fra de var nyfødte, hadde ikke noe ekstra nede i der. Disse babyene har egne preferanser, for noen er det helt greit, andre vil kanskje bare ligge nær deg. Vi har det også ganske trangt med sprinkelseng, men vi skal jo bare sove på soverommet, så det går fint. 

Anonymkode: 6d1c5...427

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å vente med å flytte inn på det mindre rommet til babyen skal på eget rom? 

Anonymkode: 9d03b...32b

Det er snakk om en liten oppussingsjobb på begge rom, og det orker jeg ikke forskyve til jeg har en liten baby. Greit å ha det gjort fix ferdig før den lille kommer

ts

Skrevet

Vi har bedside crib 40x90 cm, og ei lita frøken på 4 mnd har enda god plass oppi der, vil tippe vi kan bruke den frem til 7 mnd om vi ønsker det. 

Jeg syns den tar nok plass ved siden av senga, og er glad vi ikke valgte sprinkelseng på 60x120. 

Velger du sprinkelseng så kan du gjøre den kortere i lengden med en dyne som ligger i fotenden og dermed gjør det litt lunere. Et ullteppe, gjerne strikket slik at det er litt elastisk, fungerer fint til å ha nærme føttene, som en u-form rundt babyen. Det som er viktig er å ikke ha masse tekstiler tett rundt hodet og skuldre. Vi har valgt å ha litt i fotenden og på siden av babyen (under skulderhøyde), men ikke noe ved ansiktet. 

Det finnes sengekanter som puster om man har behov for det. Vi valgte det siden vår frøken stikker hender og føtter ut mellom sprinkler samt dytter seg helt opp til enden med hodet. :)

Anonymkode: 8d915...279

Skrevet

Du vil ikke bruke bed side crib eller krybbe i så mange måneder. Babyer som snur seg og krabber er best i sprinkelseng! 

Hadde helt klart kjøpt sprinkelseng

Anonymkode: c1112...f3b

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ikke bruke bed side crib eller krybbe i så mange måneder. Babyer som snur seg og krabber er best i sprinkelseng! 

Hadde helt klart kjøpt sprinkelseng

Anonymkode: c1112...f3b

Og nettopp fordi de snur seg og krabber er det best å unngå masse tekstiler i sengen som innlegget lenger opp beskriver. 

Anonymkode: 0f263...c1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...