Gå til innhold

I dag er det Straight Pride i Boston.


Chiyo

Anbefalte innlegg

Hvert år når det nærmer seg Pride, så er det alltid noen heterofile som sier "Hvor er vår parade?" I dag er det altså Straight Pride i Boston. Hva tenker dere om det? De har jo fått tillatelse, og på lik linje med andre så har de ytringsfrihet. Det er ikke i seg selv feil og si "Det er greit å være streit!", men samtidig så skjønner jeg ikke helt poenget med denne paraden. Jeg stiller også spørsmål med  hvor seriøs den når en av de som samarbeider er Milo Yiannopoulos, som er selv homofil og som elsker å provosere. Mange føler at dette er bare en måte å gjøre narr av Gay Pride. 

Gay Pride er resultatet av grov undertrykkelse. Det er mennesker som kjemper for rettighetene sine. Like rettigheter, retten til trygghet, og retten til å eksistere. Hvis Straight Pride er en reaksjon mot Gay Pride, hva er poenget? Hva er målet med Straight Pride? Opplever heterofile undertrykkelse? Kan du miste jobben fordi du er heterofil? Kan du bli banket opp? Drept? 

Eller er det eneste målet med Straight Pride å vise at "Vi også kan ha en parade!" :vetikke:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theTitanic

Straight parade er jo bare vås. 

En parade for de som er misunnelige på de andre som fikk ha en parade...    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chiyo skrev:

Opplever heterofile undertrykkelse?

Åpenbart. For mens jeg ikke har sett en eneste negativ artikkel mot gay pride i hovedstrøms media, så har ALLE artikklene jeg har lest om straight pride i hovedstrømsmedia vært negativt vinklet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke Gay Pride en greie for å provosere hetrofile og rettighetene deres. Denne paraden virker mer som et stunt for å provosere. Googler man arrangøren så ser man jo hva slags stereotypiske individer dette er...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt patetisk om det liksom er en «motreaksjon» på pride, men for all del, bare å sparke ned vidåpne dører. Vil de feire at de er en del av en majoritet som de aller fleste har null motforestillinger mot, be my guest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pride på norsk betyr stolthet, om de hetrofile ønsker å vise stolthet over legningen sin så gi de samme rettighetene til det som homofile, i usa har de heldigvis noe som kalles 2nd amendment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ha et mål for å ha parade? En parade kan jo være å feire noe f.eks. Sånn som at folk går i parade på nasjonaldagen sin eller at vi her i Norge går i 1. mai tog eller 17. Mai tog f.eks. En parade må ikke ha et mål, det kan være en feiring, og hvis folk vil feire at de er hetero la de nå få lov til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...