Gå til innhold

Pedofil mann jobber med barn

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siden ikke du kjenner noen foreldre er det enkleste å ta kontakt med lokale medier, og kanskje NRKs lokale avdeling. Der er det størst sjanse for at de lager en sak om det slik at flere blir oppmerksomme. Send med kopi av dommen.

Anonymkode: 98dd5...f07

Takk for tips. Jeg vurderer media for å nå ut til flest mulig. 

Anonymkode: 9fa65...345

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har sagt at de tar tak i det. Den siste gangen så ble mailen min sendt videre høyere opp i systemet og de skulle ta tak i det da også. Jeg har hørt rykter om at de følger tett med han, men det aner jeg ikke om er sant desverre. Jeg får kun korte svar med lite informasjon. 

Ja det er skremmende. Lovverket burde endres. 

Politiet kan vel ikke gi ut så mye informasjon med tanke på taushetsplikten regner jeg med. Får håpe det stemmer at de følger med. Ser du nevner at du tenker å gå ut til media med saken, tenker du å stå frem med navn eller være anonym? Håper du tenker på deg selv opp i dette også. Er jo vanskelig å vite hvorvidt media ønsker å omtale saken, men forhåpentligvis ville det kanskje ført til at de innen idretten blir mer obs på dette om de ikke er klar over det fra før. Kanskje også media kan få fart i saken hos politiet også, tenker at det er jo egentlig politiet som har ansvaret for at noe blir gjort her. 

Anonymkode: c9a6a...da5

Skrevet

Kan du ta kontakt med Barnas trygghet? De er jo litt far out, men de beskytter i alle fall ungene våre og gjør ofte mer enn politiet i slike saker.

Anonymkode: 498c9...4bf

• Liker 2
Skrevet
9 hours ago, marry84 said:

politiet har ikke gjort noe fordi de ikke ser på ham som en trussel. Det er faktisk mulig å være pedofil uten å bryte loven eller oppføre seg uanstendig.

så har vi også krakilske politiske korrekte kvinner som bruker pedofil kortet hele tiden, nesten like oppbrukt som rasisme kortet

Samtidig som man er dømt for pedofili og er så opptatt av å være rundt barn at man finner smutthull i loven for å få det til?

Anonymkode: 40b25...e44

• Liker 5
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Politiet kan vel ikke gi ut så mye informasjon med tanke på taushetsplikten regner jeg med. Får håpe det stemmer at de følger med. Ser du nevner at du tenker å gå ut til media med saken, tenker du å stå frem med navn eller være anonym? Håper du tenker på deg selv opp i dette også. Er jo vanskelig å vite hvorvidt media ønsker å omtale saken, men forhåpentligvis ville det kanskje ført til at de innen idretten blir mer obs på dette om de ikke er klar over det fra før. Kanskje også media kan få fart i saken hos politiet også, tenker at det er jo egentlig politiet som har ansvaret for at noe blir gjort her. 

Anonymkode: c9a6a...da5

Ja, vil også tro det samme ang taushetsplikten.

Det blir å gå ut med det som anonym. Vil tro og håpe denne saken kan være ganske interessant for media med tanke på svarene jeg har fått fra forbundet og at han får fortsette tross både politiet og forbundet vet om dette i tillegg så finnes det smutthull innen idrett for pedofile. 

Ts

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ta kontakt med Barnas trygghet? De er jo litt far out, men de beskytter i alle fall ungene våre og gjør ofte mer enn politiet i slike saker.

Anonymkode: 498c9...4bf

Ja, det burde jeg absolutt gjøre. Takk for tips. 

Ts

• Liker 3
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Hva hadde du gjort? 

Det er en som er dømt for pedofili og seksuelt misbruk av et barn. Personen får nå selvsagt ikke lov å jobbe med barn der det kreves vandelsattest. Men han gjør det likevel igjennom et smutthull. Han fotograferer jenter i en idrettsgren og selger bilder videre eller bruker de selv til sin nettside. Han tar flere 1000 bilder per dag. Han har tett kontakt med spillerne, kjører de frem og tilbake til trening og bruker all sin fritid på å henge med barn. Mannen er godt voksen. 

Både politiet og idrettsforeningen har blitt kontaktet, men ingenting skjer. De har blitt kontaktet flere ganger i løpet av mange år. Hva hadde du da så gjort videre for å få en stopper på dette? Kontaktet foreldrene? Media? Trenerne? Klubbene? 

Jeg ville gitt opp. Det er tydelig at idrettsforeningen ikke bryr seg, eller føler at han gjør en så bra jobb at det er verdt det. 

Jeg tviler på at det er noe mer du kan gjøre i denne saken, jeg foreslår at du fokuserer på andre ting.

Anonymkode: a8d6b...f0e

• Liker 2
Skrevet

Om du vet at den infoen du har om mannen er 100%sant og ikke rykter så kan du kontakte foreldrene. 

Bare vær obs på at du kan bli anmeldt for æreskrenkelse om det skulle vise seg at infoen du sprer ikke er korrekt.

Anonymkode: 41e02...1ac

Skrevet

En dom er offentlig, den kan alle få tilgang til. Dersom du har det, kan du kontakte det aktuelle særforbundet ( eller lokallaget i fylket/regionen) til den idretten det gjelder og henvise til dommen. Det burde være i deres interesse å bli kvitt vedkommende. De må da kunne bruke en annen fotograf.

Politiet skal jobbe forebyggende på flere plan. Lever en bekymringsmelding igjen og be de evt kontakte "idretten". Politiet kan også kalle vedkommende inn til en samtale. 

I og med at du vet så mye om hva denne personen gjør, må du jo være ganske tett på ham? Hvis du vet at han kjører utøvere til trening og sånn, mener jeg.. Da burde det være mulig å "advare" de det gjelder. 

Anonymkode: 6ea7a...2d0

Skrevet

Om du vet at den infoen du har om mannen er 100%sant og ikke rykter så kan du kontakte foreldrene. 

Bare vær obs på at du kan bli anmeldt for æreskrenkelse om det skulle vise seg at infoen du sprer ikke er korrekt.

Informasjonen er korrekt. 

Ts

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En dom er offentlig, den kan alle få tilgang til. Dersom du har det, kan du kontakte det aktuelle særforbundet ( eller lokallaget i fylket/regionen) til den idretten det gjelder og henvise til dommen. Det burde være i deres interesse å bli kvitt vedkommende. De må da kunne bruke en annen fotograf.

Politiet skal jobbe forebyggende på flere plan. Lever en bekymringsmelding igjen og be de evt kontakte "idretten". Politiet kan også kalle vedkommende inn til en samtale. 

I og med at du vet så mye om hva denne personen gjør, må du jo være ganske tett på ham? Hvis du vet at han kjører utøvere til trening og sånn, mener jeg.. Da burde det være mulig å "advare" de det gjelder. 

Anonymkode: 6ea7a...2d0

Dommen sitter jeg med selv. Selv om dommen er offentlig vil ikke navn stå offentlig. 

De bruker ikke han som fotograf, de bruker et bilde i ny og ne. Men han jobber som freelancer. 

Jeg har kontaktet alle instanser innenfor denne idretten, men de er ikke interessert å gjøre noe med saken. Et nært familiemedlemmer av han sitter også høyt oppi systemet. Noe jeg tror påvirker hele saken, men det er bare en antagelse. 

Personen er ute offentlig med noen intervjuet, egen nettside og FB side for denne idretten. Derfor vet jeg det jeg vet. Vi snakker om sikkert flere tusener av foreldre, så vil være svært vanskelig å nå de det gjelder. Ikke vet jeg hvem han har nærmest kontakt med, hvem han kjører osv. 

Skrevet

Jeg ville gitt opp. Det er tydelig at idrettsforeningen ikke bryr seg, eller føler at han gjør en så bra jobb at det er verdt det. 

Jeg tviler på at det er noe mer du kan gjøre i denne saken, jeg foreslår at du fokuserer på andre ting.

Anonymkode: a8d6b...f0e

Jeg gir ikke opp før jeg har prøvd det jeg kan som er innenfor rimelig grenser for å stoppe han. Jeg har gått igjennom så mye smerte, og en grusom rettsak slik at han ikke skal kunne jobbe med barn. Jeg har ikke gjort det for ingenting.

• Liker 2
Skrevet

Hva googler man for å finne en slik fotograf? 

Anonymkode: 40b25...e44

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vil også tro det samme ang taushetsplikten.

Det blir å gå ut med det som anonym. Vil tro og håpe denne saken kan være ganske interessant for media med tanke på svarene jeg har fått fra forbundet og at han får fortsette tross både politiet og forbundet vet om dette i tillegg så finnes det smutthull innen idrett for pedofile. 

Ts

Jeg tenker kanskje media i denne saken jeg også. Særlig fordi du sitter på dokumentasjon på både dom, at forbundet vet om han og kontakten mellom dere.

• Liker 3
Skrevet
På 30.8.2019 den 21.14, AnonymBruker skrev:

Hva hadde du gjort? 

Det er en som er dømt for pedofili og seksuelt misbruk av et barn. Personen får nå selvsagt ikke lov å jobbe med barn der det kreves vandelsattest. Men han gjør det likevel igjennom et smutthull. Han fotograferer jenter i en idrettsgren og selger bilder videre eller bruker de selv til sin nettside. Han tar flere 1000 bilder per dag. Han har tett kontakt med spillerne, kjører de frem og tilbake til trening og bruker all sin fritid på å henge med barn. Mannen er godt voksen. 

Både politiet og idrettsforeningen har blitt kontaktet, men ingenting skjer. De har blitt kontaktet flere ganger i løpet av mange år. Hva hadde du da så gjort videre for å få en stopper på dette? Kontaktet foreldrene? Media? Trenerne? Klubbene? 

Nytter det ikke å vasle myndigheter, som selvsagt er første steg, hadde jeg garantert sørget for å spred budskapet nok til at han ble tvunget til å slutte. Blir kvalm av tanken.

Send ut en anonym fellesmail (evt. brev) til samtlige aktører som bruker denne fyren OG foreldrene til alle involverte barn og fortell at fyren er pedo og dømt seksualforbryter.

Anonymkode: 26298...3f5

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nytter det ikke å vasle myndigheter, som selvsagt er første steg, hadde jeg garantert sørget for å spred budskapet nok til at han ble tvunget til å slutte. Blir kvalm av tanken.

Send ut en anonym fellesmail (evt. brev) til samtlige aktører som bruker denne fyren OG foreldrene til alle involverte barn og fortell at fyren er pedo og dømt seksualforbryter.

Anonymkode: 26298...3f5

Takk for råd. Det som er litt skummelt med mail er at da kan det lett spores tilbake til meg. Jeg mener han er ganske godt beskyttet av loven og jeg vil kunne bli straffet for det hvis jeg sender ut til mange (eller rettere sagt øke sannsynligheten for å bli straffet. )

Jeg kan ikke lovverket så godt når det kommer til dette, så korriger meg gjerne. 

Ts

Skrevet
On 8/30/2019 at 9:19 PM, AnonymBruker said:

Og hvorfor skulle jeg finne på noe slik? 🤔 

Ts

Hvem sier at du da må ha funnet på det? Alt er ikke nødvendigvis et personangrep.

Anonymkode: 55a49...33f

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sier at du da må ha funnet på det? Alt er ikke nødvendigvis et personangrep.

Anonymkode: 55a49...33f

Anonym Bruker d15 sier det.

Og nei, alt er ikke et personangrep, men dette innlegget var det. 

Anonymkode: 8b3b7...cfc

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke jursit, men er det er lovlig for en pedo å ta fotografier av barn? Er det lovlig for pedofile å opphalda seg rundt barn. er det ikke vanlig at slike dommer fastslår at man ikke kan ha tilgang på barn eller omgås barn i det daglige livet? Eller er det bare i amerika? Kan du annmelda det han driver med?

Vanskelig situasjon. Flott at du gjør noe ❤️ Uansett kva du bestemmer deg for.

Anonymkode: e636b...990

• Liker 2
Skrevet

Ut i fra alt du har skrevet i tråden ville jeg gått til media.  Jeg ville også tatt kontakt med en god del foreldre innen denne idrettsgrenen, slike rykter sprer seg fort. 

Anonymkode: c0ddf...568

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...