Gå til innhold

Å ta heis på treningssenter

Gnå

Anbefalte innlegg

På treningssenteret mitt er det mange som tar heisen opp til 3. etg. Skjer det flere steder? Er det bare jeg som synes det er litt motstridende? Hvis du er en av dem, er det noen grunn til at du ikke bruker trappa når du først skal trene?

Jeg er ikke sint, bare nysgjerrig. :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Forumhei

Ja , vi liker å ankomme med stil, trener jo hardere en samtlige medlemer også, må spare energi til knebøy og mark💪 

Tar ikke trappa nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt heisen. Bryr meg ikke. Når jeg skal trene er jeg 100 prosent fokusert på den muskelgeuppen jeg skal trene og trenger hver eneste kalori i kroppen til den trenibgen jeg skal utføre. Gidder ikke sløse det vekk på noen trapper som ikke er reel trening uansett. Skal jeg trene bei  f.eks h or knebøy blir blod svette og tårer i 1 time da driter jeg i de fuckings trappene.

Kanskje du trener som at du skulle på piknik alkurat som 90 prosent av alle sauene på elixia, men noen kjører seg faktisk helt ut, til de skjelver i beina etter bare 4 sett

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar også heisen, og jeg trener 4-5 ganger i uken.
Samme på jobb, 3. etasje og jeg tar heisen hver gang.
Mange på jobben som tar trappa. De er så stolte og sier "nei jeg må være sprek". 
De fleste av dem trener ikke regelmessig og man kan enkelt se at de er overvektige.

Tror de kun tar trappa fordi folk kan se dem. Hva du gjør bak dine vegger syns på kroppen din. Du blir hva du spiser.

Anonymkode: 1ae28...330

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der ble alle mine fordommer om treningssenter kunder bekreftet, greit å vite at man har hatt rett hele tiden :) 

PS: Gnå, tror ikke du passer der egentlig  eller du er unntaket som bekrefter regelen

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det rarere enn å kjøre eller ta bussen til treningen..?

Ikke alle trener kun for å brenne kcal. Noen trener fordi de synes den treningen er gøy. De trenger ikke synes trapper er gøy..  Om man skal spinne, løpe, løfte tungt i en time, spiller det liten rolle for helsen om man tar heisen opp først..

Anonymkode: 4d441...68c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på henda opp trappene, men tar heisen ned. 116 etasjer. 

Anonymkode: 02ee0...e45

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skjønner at jeg kanskje har flertallet mot meg her. 

For å forklare hvorfor jeg synes det virker litt motstridende: Jeg tenker på hverdagsmosjonen (å gå/sykle hit og dit, gå i trapper, leke med barna osv.) som det grunnleggende for helsen vår, og at vi først og fremst trener nettopp for å få til disse tingene. Derfor fremstår det for meg litt rart å kutte ned på disse tingene for å kunne trene. Litt som å skulle slanke seg og kutte ut poteter, men samtidig hive innpå med sjokolade og potetgull. Hva som brenner kalorier av trapp/treningssenter er jeg ikke så opptatt av. Verken tre etg. i trapp eller en time på senteret er det som avgjør her.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gnå skrev:

På treningssenteret mitt er det mange som tar heisen opp til 3. etg. Skjer det flere steder? Er det bare jeg som synes det er litt motstridende? Hvis du er en av dem, er det noen grunn til at du ikke bruker trappa når du først skal trene?

Helt på trynet.

Mitt ligger i 4-etg. Tar såklart trappa opp OG ned!!

Anonymkode: d1bf6...df0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, marry84 skrev:

Jeg hadde tatt heisen. Bryr meg ikke. Når jeg skal trene er jeg 100 prosent fokusert på den muskelgeuppen jeg skal trene og trenger hver eneste kalori i kroppen til den trenibgen jeg skal utføre. Gidder ikke sløse det vekk på noen trapper som ikke er reel trening uansett. Skal jeg trene bei  f.eks h or knebøy blir blod svette og tårer i 1 time da driter jeg i de fuckings trappene.

Kanskje du trener som at du skulle på piknik alkurat som 90 prosent av alle sauene på elixia, men noen kjører seg faktisk helt ut, til de skjelver i beina etter bare 4 sett

Husk at å kjøre seg HELT UT betyr ikke at du får bedre treningseffekt, viktig å tenke på. Du skal løfte så du må bruke krefter, men å tømme seg 100% gir ikke noe mer muskelvekst.

Men som du sier, 80-90% av de som går på et treningsenter kaster bort tiden sin. Kunne like godt sittet i sofaen med godteposen sin. Tatt på seg treningstøyet å tatt en selfie på badet hjemme i stedet.

Anonymkode: d1bf6...df0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2019 den 20.06, Gnå skrev:

Jeg går 4-600 trappetrinn hver dag på jobb, i tilegg har jeg et ødelagt kne og venter nå på å bytte hofte, så det å ta heisen er noe jeg gjør ganske ofte...skylder på at trappa ikke virker...😅

Anonymkode: 63040...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar heis fordi jeg alltid har med barnevogn. Innafor? 😂 hadde nok tatt heisen anyway 

Anonymkode: bab61...efb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.9.2019 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Jeg tar heis fordi jeg alltid har med barnevogn. Innafor? 😂 hadde nok tatt heisen anyway 

Anonymkode: bab61...efb

Først og fremst: Jeg har ikke et problem med at folk tar heisen, for det går jo ikke ut over noen andre i det hele tatt. Det jeg var nysgjerrig på, er logikken bak. I ditt tilfelle er jo barnevogna en meget logisk grunn. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gnå skrev:

Først og fremst: Jeg har ikke et problem med at folk tar heisen, for det går jo ikke ut over noen andre i det hele tatt. Det jeg var nysgjerrig på, er logikken bak. I ditt tilfelle er jo barnevogna en meget logisk grunn. :) 

Logikken er å spare energi😊

Anonymkode: 436f1...50a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2019 den 20.06, Gnå skrev:

Er faktisk enig med deg. Jeg trener både hard styrke men passer også på å få inn cardio, samt hverdags cardioen. Som å gå trapper etc. Er jo faktisk slik man blir sprek, må venne kroppen til å utføre disse små hverdagslige aktivitene som lønner seg langsiktig. Den ene skal jo ikke utelukke den andre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar heisen fordi jeg har et kne som ikke tåler trapper. Er på treningssenter for å trene meg opp igjen på en myk måte. Er ung og normalvektig, så for ukjente ser jeg bare lat ut der i heisen. 

Anonymkode: b1591...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.8.2019 den 9.23, Gnå skrev:

Ok, skjønner at jeg kanskje har flertallet mot meg her. 

For å forklare hvorfor jeg synes det virker litt motstridende: Jeg tenker på hverdagsmosjonen (å gå/sykle hit og dit, gå i trapper, leke med barna osv.) som det grunnleggende for helsen vår, og at vi først og fremst trener nettopp for å få til disse tingene. Derfor fremstår det for meg litt rart å kutte ned på disse tingene for å kunne trene. Litt som å skulle slanke seg og kutte ut poteter, men samtidig hive innpå med sjokolade og potetgull. Hva som brenner kalorier av trapp/treningssenter er jeg ikke så opptatt av. Verken tre etg. i trapp eller en time på senteret er det som avgjør her.

Nei, det er overhodet ikke det samme. Man blir ikke tjukkere eller mer usunn av å ta heisen fremfor trappa, så lenge man trener jevnlig og får hverdagsmosjonen sin ellers. Å hive innpå med sjokolade og potetgull, blir man potensielt feit eller usunn av, uansett om man trener eller ikke.

De fleste ankommer heller ikke i treningstøyet sitt, så hvorfor skulle de svette seg opp flere trapper før de kommer seg inn i garderoben og får skiftet? Noen er kanskje sent ute og tar heisen for å rekke en gruppetime. Og noen er såpass aktiv både på trening og ellers i hverdagen, at de ikke ser vitsen med å løpe opp trappene bare fordi de er på vei til treningssenteret.

Anonymkode: 64d6e...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar heis og rulletrapp når jeg kan. Trapper er dritt kjedelig, og jeg bor i i 4.etg uten heis. At treningssenteret har heis passer meg fint. 

Anonymkode: 12fd6...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste grunnen til at jeg overhode drar på treningssenter er fordi jeg har et dårlig kne, så om mitt senter hadde hatt heis ville jeg tatt den. Det hender jeg går et par trapper selv om det finnes heis i bygget, men akkurat når jeg skal trene er jeg avhengig av at kneet er helt uthvilt for å unngå mer skade. Det er ikke mulig å se på meg når jeg går normalt at jeg har problemer med kneet, så du ville ikke gjettet det om det var meg du så i heisen.

Jeg vet at en del andre også bruker treningssenter for å trene seg opp etter skader.

Anonymkode: c497b...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...