Gå til innhold

Er du et ja menneske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva menes med å være et ja menneske og er du et ja menneske ? 

Anonymkode: 3fe5e...913

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et ja-menneske er idioter som sier ja til alt, lar seg utnytte av arbeidsgivere og andre rundt seg.

Bli et nei-menneske!

Anonymkode: 5183c...d8b

Skrevet

Et ja-menneske er ikke utelukkende positivt. Et ja-menneske kan si så mye ja at vedkommende sliter seg ut og glemmer å ta vare på seg selv. Et Ja-menneske er som den vesle røde høna ; hvis ingen andre vil gjøre det så gjør jeg det selv. 

Anonymkode: 8f9d8...a81

Gjest Forumhei
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja mennesker sliter med stå opp for selv og si nei.. sier ja til ting dem ikke vil også.

Gjest Forumhei
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mere på nei siden, litt mere ja med nærmeste, men ikke dumsnill😉 

Skrevet

Det er noen jeg så og si alltid sier ja til. Vi stiller opp for hverandre. Ellers sier jeg oftest ja når det er relatert til jobb. 

Har ikke noe problem med å si nei forøvrig. 

Skrevet

Var et ja-menneske over mange år. Pga mine ikke-eksisterende evner til å si nei, måtte det gå som det går og jeg møtte tilslutt veggen. 

Etter det har jeg blitt et nei-menneske hvor jeg prioriterer meg selv først i alle situasjoner.
Jeg har aldri hatt det bedre enn nå. 

Anonymkode: 1630d...38f

Gjest Familytree
Skrevet

Nei, Vi må være kritiske og skille mellom mulighet og fare (risk). Jeg kan ikke si ja til alt

Skrevet

Nei sier nei til stort sett alt jeg ikke har lyst til (med mindre mine nærmeste virkelig trenger hjelp).

Anonymkode: 127f4...25c

Skrevet

Nei, nei, nei til alt!

Anonymkode: a6e3e...68d

Skrevet

Ja. Og nei. 

Jeg foretrekker å gjøre noe fremfor å sitte stille. Så står på, tar på meg mye jobb, tar ansvar, og fikser det meste. 

Men - vet veldig godt når jeg blir utnyttet. Så da er svaret selvfølgelig nei. 

Anonymkode: e0332...5ee

Skrevet

Jeg er vel heller et nja-menneske. Jeg sier ikke ja til absolutt alt, men sier ikke nei til alt heller. Et sted midt i mellom. :)

Skrevet

Jeg sier ofte ja til ting jeg ikke vil og i noen tilfeller er det så omfattende at det nesten kan regnes som en form for selvutsletting fordi det bryter med alle mine verdier og holdninger. 

Anonymkode: a83a8...e84

Skrevet

Jeg sier ja når det passer meg og nei når det passer meg. Er verken det ene eller det andre. Jeg er trygg på mine avgjørelser og føler meg aldri forpliktet til å svare noe som helst, men forsøker å bidra når det passer og jeg har overskudd. 

Anonymkode: dbd3a...eaa

Skrevet

Jeg er et nei menneske, noe som du bør være. Ikke la folk tvinge deg til å gjøre whatever. Du må styre ditt eget liv.

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er et vi får se menneske, spør de om jeg kan gjøre noe så sier jeg ofte ja vi får se, da slipper jeg å si enten nei eller ja.

Skrevet

Ja-mennesker er de som må tenke før de svarer på det spørsmålet.

Anonymkode: 9b52b...122

Skrevet

Ja, jeg er nok er ja-menneske. Det er både positivt og negativt tenker jeg.

Jeg liker å gjøre andre glade, liker å hjelpe. Men så skjer det innimellom at jeg får sagt ja til noe, også sitter jeg etterpå og tenker «hvorfor i alle dager sa jeg ja til det?! Nå lot jeg visst noen utnytte meg, igjen...» Ja-mennesker setter nok egne behov til siden, det er forsåvidt ikke noe negativt om det ikke blir fullstendig selvutslettende. Jeg jobber med å bli flinkere til å si nei, uten å bli kjip. Men jeg trenger liksom ikke si ja til å passe hunden til søstra til kusina til naboen, bare fordi jeg elsker hunder. For det kan være en typisk meg ting å gjøre. Så sitter jeg der med en ekstra hund, med all jobben det medfører. Og kanskje til og med helt gratis. Kanskje er det ikke en gang en lettvinn hund som sklir inn i rutinene til min egen. Da blir jeg bitter på meg selv og den ikke-eksisterende evnen til å si nei. Jeg prøver å si til meg selv; hadde de passet min hund tilbake? Hadde jeg turt å spørre dem? Hvis svaret er nei, så ser jeg jo selv at jeg burde sagt nei med god samvittighet. 

Anonymkode: e45a4...50a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...