Gå til innhold

Hun er så ambivalent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har litt kontakt med ei dame som jeg egentlig liker veldig godt, men nå ettersom jeg er blitt bedre kjent med henne har jeg lagt merke til at hun er så j.... ambivalent? Hvorfor? Det gjør nå at hele henne bare blir kjedelig, irriterende og lite attraktiv... 

 

Hvordan avslutte denne relasjonen? 

Anonymkode: 4838a...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun er usikker på deg?

Anonymkode: eaefa...691

Hvis det er slik at hun er usikker bør hun vel avslutte.

Anonymkode: 4838a...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er slik at hun er usikker bør hun vel avslutte.

Anonymkode: 4838a...049

Og sortere litt tanker... 

Anonymkode: 4838a...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Har litt kontakt med ei dame som jeg egentlig liker veldig godt, men nå ettersom jeg er blitt bedre kjent med henne har jeg lagt merke til at hun er så j.... ambivalent? Hvorfor? Det gjør nå at hele henne bare blir kjedelig, irriterende og lite attraktiv... 

 

Hvordan avslutte denne relasjonen? 

Anonymkode: 4838a...049

Vet du hva ambivalent betyr? 

Anonymkode: a3056...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør henne ambivalent? 

Anonymkode: 23f56...2cd

Noe av det som gjør hun ambivalent  er blant annet usikkerheten. Hun tørr ikke utvikle en nær relasjon, virker det som, og det er noe jeg selv synes er meget synd... Uten nær relasjon, ingen sunn emosjonell utvikling. Hun handler ikke ut i fra hensyn til seg selv, og når hun da blir stilt ovenfor valg som gjelder hun selv, opplever jeg forvirring og usikkerhet fra hennes side. Istedenfor å kjenne etter på egne behov, begynner hun å lete etter signaler på hva andre mener hun bør velge. Hvis hun ikke får noen føringer utenfra, har hun en tendens til å unnvike eller utsette valget, noe som igjen gjør at livet lett kan "stoppe opp". 

Jeg liker å inngå i gjensidige relasjoner hvor det er en god balanse mellom å gi og ta.Når hun er slik er det vanskelig for meg igjen å bli trygg på henne. Er vanskelig å vite hvor jeg har hun når hun alltid setter egne behov i siste rekke...

Anonymkode: 4838a...049

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe av det som gjør hun ambivalent  er blant annet usikkerheten. Hun tørr ikke utvikle en nær relasjon, virker det som, og det er noe jeg selv synes er meget synd... Uten nær relasjon, ingen sunn emosjonell utvikling. Hun handler ikke ut i fra hensyn til seg selv, og når hun da blir stilt ovenfor valg som gjelder hun selv, opplever jeg forvirring og usikkerhet fra hennes side. Istedenfor å kjenne etter på egne behov, begynner hun å lete etter signaler på hva andre mener hun bør velge. Hvis hun ikke får noen føringer utenfra, har hun en tendens til å unnvike eller utsette valget, noe som igjen gjør at livet lett kan "stoppe opp". 

Jeg liker å inngå i gjensidige relasjoner hvor det er en god balanse mellom å gi og ta.Når hun er slik er det vanskelig for meg igjen å bli trygg på henne. Er vanskelig å vite hvor jeg har hun når hun alltid setter egne behov i siste rekke...

Anonymkode: 4838a...049


Her var det en den antakelser. Du vet vel ikke så mye om hun er usikker, eller om hun bare ikke er interessert like mye som du er. At en dame er tilbakeholden betyr ikke nødvendigvis at man ikke tør å utvikle en nær relasjon, men uansett er det en helt vanlig forsvarsmekanisme for både jenter og gutter. Ingen syns det er lett å sette seg i en posisjon hvor man kan bli såra, men er selvsagt enig i at for å få noe fremgang i en relasjon må man tørre å eksponere seg for den muligheten for å komme noen vei i å bygge en nær relasjon.  

Men hvor lenge har dere datet? Dater dere i det hele tatt eller er dette bare en jente du har litt kontakt med som du sier? 
Kanskje hun oppfører seg sånn nettopp fordi hun ønsker at du skal bli uinteressert, fordi hun ikke er interessert i deg? 
 
Alt dette andre du skriver om at hun leter etter signaler og hører på andre, og handler ikke ut fra hensyn til seg selv, og ikke kjenner etter på egne behov og har tendens til å utsette valget osv blir også bare antakelser, med mindre du er bestevennen hennes gjennom 15 år så har du ikke nok kontakt med henne til å dra sånne konklusjoner og hvis jeg skal være ærlig så er en mann som tror han leser kvinnen og definerer åssen hun tenker utrolig turnoff og ikke minst frekt

Anonymkode: 19cc7...7ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Her var det en den antakelser. Du vet vel ikke så mye om hun er usikker, eller om hun bare ikke er interessert like mye som du er. At en dame er tilbakeholden betyr ikke nødvendigvis at man ikke tør å utvikle en nær relasjon, men uansett er det en helt vanlig forsvarsmekanisme for både jenter og gutter. Ingen syns det er lett å sette seg i en posisjon hvor man kan bli såra, men er selvsagt enig i at for å få noe fremgang i en relasjon må man tørre å eksponere seg for den muligheten for å komme noen vei i å bygge en nær relasjon.  

Men hvor lenge har dere datet? Dater dere i det hele tatt eller er dette bare en jente du har litt kontakt med som du sier? 
Kanskje hun oppfører seg sånn nettopp fordi hun ønsker at du skal bli uinteressert, fordi hun ikke er interessert i deg? 
 
Alt dette andre du skriver om at hun leter etter signaler og hører på andre, og handler ikke ut fra hensyn til seg selv, og ikke kjenner etter på egne behov og har tendens til å utsette valget osv blir også bare antakelser, med mindre du er bestevennen hennes gjennom 15 år så har du ikke nok kontakt med henne til å dra sånne konklusjoner og hvis jeg skal være ærlig så er en mann som tror han leser kvinnen og definerer åssen hun tenker utrolig turnoff og ikke minst frekt

Anonymkode: 19cc7...7ea

Har kjent hverandre noen år men gjenopprettet kontakten den siste tiden. Vi har ikke hatt en slik type kontakt med hverandre tidligere. Det er ikke bare antagelser nei, vi har samvær med hverandre, venner, overnatter, sender meldinger/ringes osv... 

 

Takker for svar igjen. 

Anonymkode: 4838a...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er noen år? Og hvordan gjenopprettet dere kontakten igjen?

Er det her inntrykk du har hatt av henne før, eller har de kommet nå? Kan rimelig godt være at hun bare er usikker på deg. Kan være hun har dårlige erfaringer i fortida, som gjør at hun ikke stoler nok på deg enda, til å gå all in;)

Anonymkode: a613f...29f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hvis du, mann, har vært borti denne dama før og muligens ghosta henne, så vet hun jo ikke hva hun skal tro og føle nå som du er tilbake. Det kan jeg love deg.

Anonymkode: 8cbeb...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kjent hverandre noen år men gjenopprettet kontakten den siste tiden. Vi har ikke hatt en slik type kontakt med hverandre tidligere. Det er ikke bare antagelser nei, vi har samvær med hverandre, venner, overnatter, sender meldinger/ringes osv... 

 

Takker for svar igjen. 

Anonymkode: 4838a...049

Du har fortsatt ikke noe grunnlagt for å pålegge hun dette her. Du aner rett og slett ikke hva hun tenker eller hvorfor hun gjør som hun gjør. For å være helt ærlig så tror jeg heller det kommer av at hun ikke er interessert i deg på samme måten som du er i henne, og du tillegger avvisningen hennes helt andre grunner bare for å tolke det til fordel for deg selv i stedet for å respektere at hun kanskje ikke egentlig er så keen 

Anonymkode: 19cc7...7ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd å snakke med henne om dette? Det er jo bare hun som kan svare deg på hva grunnen faktisk er. 

Anonymkode: bf03c...395

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2019 den 22.54, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å snakke med henne om dette? Det er jo bare hun som kan svare deg på hva grunnen faktisk er. 

Anonymkode: bf03c...395

Takk. Har gjort det nå. 

Anonymkode: 4838a...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...