Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg er en 40 år gammel dame som har bestemt meg for å kjøpe meg leilighet i oslo. er fra bergen, og leier sentralt i oslo. er dårlig kjent her, men ønsker å bo i litt rolige omgivelser; kjenner at støyen og eksosen er begynt å plage meg nå. jeg har ikke allverdens budsjett, men må begynne å lete. noen gode forslag? bør ikke være over 30 minutt reisevei til oslo(jobber i sentrum). må være nærme trikk, tog eller tbane. er ikke så gira på feks grorud. ønsker å finne en «trygg», litt landlig plass, men med kort vei til sentrum, gjerne nærme et handelssenter med treningssenter. noen gode forslag?☺️

Anonymkode: 0aaf6...8e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bydel Søndre Nordstrand! Toppåsen, Gamlelinja, Logsrudhøgda og Hallagerbakken kan du få mye bolig for pengene OG en fantastisk utsikt som andre koster skjorta.

Anonymkode: 2ee3f...805

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bydel Søndre Nordstrand! Toppåsen, Gamlelinja, Logsrudhøgda og Hallagerbakken kan du få mye bolig for pengene OG en fantastisk utsikt som andre koster skjorta.

takk, skal studere kartet😁er det trygge fine områder altså?

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke er så gira på Grorud. På Kalbakken har du alt det du etterspør. Det er trygt, nære marka, t-bane, buss hele døgnet, Stovner og Linderud-senter er i umiddelbar nærhet, og det er tre trenigsstudioer og ett med basseng. Og nærheten til Nordtvet gård får det til å lukte landlig med jevne mellomrom 🙂 

Anonymkode: bf091...696

• Liker 12
Gjest padawan
Skrevet

Skal du ha en halvtime med kollektivt kan du tenke litt med tog også og gå utover mot Lillestrøm, Ski og Sandvika.

Skrevet

Lambertseter eller Abildsø er fine plasser syns jeg, og MYE rimeligere enn f.eks vestkanten.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hovseter eller Røa. Anbefaler.

Edit: Hovseter er på bestkanten, billig, og veldig veldig nærme sentrum trikk, butikker, trenings senter og kollektivt.

Endret av Oisann
Skrevet

Lillestrøm, lørenskog eller nittedal. 15 minutter tog inn til oslo sentrum. Mye billigere priser enn i oslo og mye roligere samtidig ikke langt ute på landet

Anonymkode: 8450b...67d

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

takk, skal studere kartet😁er det trygge fine områder altså?

Hva mener du med trygge områder? De fleste steder i Oslo er trygge, det er ingen som angriper deg på gata liksom.

Anonymkode: bae94...dbd

• Liker 10
Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

ønsker å finne en «trygg», litt landlig plass, men med kort vei til sentrum

Om du ønsker å bo i Helvete, -er ¨Søndre Nordstrand¨ ett bra valg...

a.

Endret av Sliten&kjørt52
  • Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med trygge områder? De fleste steder i Oslo er trygge, det er ingen som angriper deg på gata liksom.

nå får jeg pepper; men et sted med mye barnefamilier der majoriteten er etnisk norske🙈

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, Oisann skrev:

Hovseter eller Røa. Anbefaler.

Edit: Hovseter er på bestkanten, billig, og veldig veldig nærme sentrum trikk, butikker, trenings senter og kollektivt.

liker røa! men lite til salgs; blir sikkert for dyrt for meg om jeg ikke vil ha et oppussingsprosjekt😌

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

liker røa! men lite til salgs; blir sikkert for dyrt for meg om jeg ikke vil ha et oppussingsprosjekt😌

Sjekk ut Hovseter. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nå får jeg pepper; men et sted med mye barnefamilier der majoriteten er etnisk norske🙈

Så du vil aller helst ikke omgås innvandrere? Da bør du flytte ut på landet. For meg virker det som om du har rasistiske holdninger når du tror at steder med flere innvandrere er utrygge.

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg virker det som om du har rasistiske holdninger når du tror at steder med flere innvandrere er utrygge.

Realiteten dessverre. 

Sitat

TV 2 har gått gjennom alle dommer der noen er dømt for grov kroppsskade og grov kroppskrenkelse i Oslo fra starten av 2018 og fram til i dag. Totalt 140 personer er dømt det siste året.

Det er stor overvekt av menn blant de dømte. TV 2s gjennomgang viser også at av de 140 gjerningspersonene, hadde 70 prosent innvandrerbakgrunn.

Personer med innvandrerbakgrunn utgjør ifølge Statistisk sentralbyrå 33 prosent av Oslos befolkning. Definisjonen av «innvandrerbakgrunn» er at man enten har innvandret selv, eller har to foreldre som er født i utlandet.

Sitat

Politimester Hans Sverre Sjøvold peker på integreringsutfordringer i Oslo. Han mener at kulturelle koder i enkelte ungdomsmiljøer har bidratt til økt knivvold.

Flere knivstikkinger i hovedstaden de siste ukene har satt debatten om knivbruk på dagsorden. Statistikken viser at antall anmeldelser av trusler med kniv i Oslo har økt med 34 prosent fra 2013 til i fjor.

– Det har skjedd noe i løpet av noen år nå. Det tror jeg vi bare må erkjenne. Det er stadig yngre mennesker som bruker kniv, noen av dem er langt under 15 år, og de kan ikke engang få straff. Det er skremmende. Vi ser at kniv brukes i større grad, både til kroppskrenkelser, ran og som verktøy i konflikter mellom grupperinger, sier Sjøvold til NTB.

Politimesteren understreker at dette ikke er et generelt problem blant ungdommen, men i enkelte miljøer.

Ifølge Sjøvold er stort sett alle gjerningspersonene unge menn og ungdom. Mange av dem har en annen etnisk bakgrunn enn norsk.

Skrevet

Sannheten er til å SPY Av.

Groruddalen her. ...

a.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Da får du flytte ut av denne flotte mangfoldige byen. 

Anonymkode: 1ce81...620

• Liker 2
Skrevet

Grefsen/Kjelsås er veldig fint. 

Anonymkode: cedb6...fef

Skrevet

Bøler er fint sted å bo 😊 svømmehall, bibliotek, skogen som nærmeste nabo, to badevann med strender og svaberg i gangavstand, lite trafikk, 20 min til t-banen, greie boligpriser til å være i Oslo. 

Anonymkode: d8f0e...d76

• Liker 3
Skrevet
På 30.8.2019 den 13.45, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis du elsker å bo på ett sted med bare innvandrere. Det er nesten bare ikke-vestlig innvandrere som bor her. De fleste er muslimer.

Anonymkode: 1c655...589

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...