Gå til innhold

oppkjøring på mandag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har oppkjøring på mandag, har et spørsmål om tettbygde strøk:

Som du ser på bildet her:

I det jeg har fått vite av folk er at man ikke skal stoppe på et fotgjengerfelt,Men når man kommer her så er det ganske vanskelig og se til venstre pågrunn av huset.

Har man lov og stoppe på fotgjengeroverfeltet for og få oversikt om det ikke er personer som skal over? Det er et til felt nede i veien der men pågrunn av at google maps er utdatert så er det vanskeligt og få vist bilde uten om at jeg må sykle ned og vise.

Vil også si at det er forskjørsvei hele veien nedover mot høyre på bildet så jeg har vikeplikt for begge sider.

dhzBV4r.jpg

Anonymkode: 99fce...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I det jeg har fått vite av folk er at man ikke skal stoppe på et fotgjengerfelt,Men når man kommer her så er det ganske vanskelig og se til venstre pågrunn av huset.

Du stryker garantert, -vil jeg håpe, om du ikke er i stand til å stoppe for den ivrige og distraherte ungen som kommer i toppfarten sin ut i det gangfeltet... Hvis ikke, har Du ingen ting i trafikken å gjøre, -Seriøst...

HØRT OM ...

§ 3.Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

0 Endret ved lov 4 juli 1991 nr. 49.

Sjekk ut hva som skjer ved 2,38 i denne videoen...

SERR, -Bedre musikk fra 4,54 ...

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sliten&kjørt52 said:

Du stryker garantert, -vil jeg håpe, om du ikke er i stand til å stoppe for den ivrige og distraherte ungen som kommer i toppfarten sin ut i det gangfeltet... Hvis ikke, har Du ingen ting i trafikken å gjøre, -Seriøst...

HØRT OM ...

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

a.

Leste du i det hele tatt hva jeg skrev?

Trur du har misforstått hele greia.. 

JA JEG VET man skal stoppe for fotgjengere, det gjør jeg alltid og har alltid lav fart.. Men det jeg lurer på er når jeg skal ut til venstre, kan jeg STOPPE på fotgjengerfeltet for og se til høyre eller venstre? for og få oversikt, eller må jeg stå bak fotgjengerfeltet for og få oversikt? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fint om folk faktisk orket og lese innlegget ordentlig istedentfor og skumlese.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal sakte ned farten på alle sånne veier pga høyrevikeplikten og få oversikt over om det kommer biler. Du behøver ikke å stoppe helt opp men kjør sakte sakte.  Lykke til :)

Anonymkode: 2fce6...e70

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du skal sakte ned farten på alle sånne veier pga høyrevikeplikten og få oversikt over om det kommer biler. Du behøver ikke å stoppe helt opp men kjør sakte sakte.  Lykke til :)

Takk for svar! Hele veien er forskjørsvei, så jeg må stoppe for begge sider, men jeg har fått beskjed ifra folk at jeg ikke kan Stoppe på selve fotgjengerfeltet for da hindrer jeg myke trafikanter med og gå over, men da kommer jeg også tilbake til poenget mitt at jeg ikke får oversikt :P veldig vanskelig og forklare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:
24 minutter siden, Sliten&kjørt52 skrev:

HØRT OM ...

a.

Leste du i det hele tatt hva jeg skrev?

Trur du har misforstått hele greia.. 

JA JEG VET man skal stoppe for fotgjengere, det gjør jeg alltid og har alltid lav fart.. Men det jeg lurer på er når jeg skal ut til venstre, kan jeg STOPPE på fotgjengerfeltet for og se til høyre eller venstre? for og få oversikt, eller må jeg stå bak fotgjengerfeltet for og få oversikt? 

IKKE søk jobb hos 112, 110 eller 113, PLZ... 

Serr, fatter du ikke att 

0

Endret ved lov 4 juli 1991 nr. 49.

ÆR DEN REGELEN Som truper alle andre ... 

:klo:

a.

Endret av Sliten&kjørt52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stopp på selve fotgjengerfeltet nei. Du må stoppe før fotgjengerfeltet å få oversikt. Dersom du står midt i fotgjengerfeltet for å få oversikt og det faktisk kommer en myk trafikant, så vil du jo ha strøket.

Anonymkode: 27797...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke stopp på selve fotgjengerfeltet nei. Du må stoppe før fotgjengerfeltet å få oversikt. Dersom du står midt i fotgjengerfeltet for å få oversikt og det faktisk kommer en myk trafikant, så vil du jo ha strøket.

ok da skjønner jeg det :) Han der slitt mann over deg ser ut som at han ikke skjønner hva jeg mener haha :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sliten&kjørt52 said:

IKKE søk jobb hos 112, 110 eller 113, PLZ... 

Serr, fatter du ikke att 

0

a.

Skjønner ikke hvorfor du kommenter negative ting når du ikke engang skjønner innlegget, les hva han skriver før du begynner og poste..

Han spurte faktisk om det er lov og stoppe på fotgjengerfeltet om han ikke får oversikt på grunn av hus som står i veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han der slitt mann over deg ser ut som at han ikke skjønner hva jeg mener haha :P

Ha, Ha, Ha...

Hvordan skal du klarere ett kryss det er umulig å klarere, -uten å krype ut i \ over Zebra-stripene...

Ha, Ha, Ha...

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sliten&kjørt52 said:

Ha, Ha, Ha...

Hvordan skal du klarere ett kryss det er umulig å klarere, -uten å krype ut i \ over Zebra-stripene...

Ha, Ha, Ha...

a.

Vet virkelig ikke om du er blind eller ikke, men stopper du foran det fotgjengerfeltet så ser du ikke hva som kommer til venstre, men for deg så er vel å handle i ulykke viktigere en safety

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor du kommenter

Om du ikke Fatter att ...

0

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men altså ser på bildet en gang til og det krysset ser jo veldig uoversiktlig ut, så skjønner jo hvorfor du spør. Hvis det er umulig å se til venstre og høyre før fotgjengerfeltet så blir du jo nødt til å kjøre uti det å se. Du kan jo ikke bare kjøre på uten å se om noen kommer fra sidene. Du bør jo uansett se en gang til venstre/høyre mens du kjører frem, uavhengig om du stopper eller ei. Men da bør du føle deg helt sikker på at det ikke kommer noen fotgjengere fra noen av kantene først, ergo stoppe opp før fotgjengerfeltet å få oversikt over fotgjengere + se om du klarer å se til høyre/venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Hele veien er forskjørsvei, så jeg må stoppe for begge sider, men jeg har fått beskjed ifra folk at jeg ikke kan Stoppe på selve fotgjengerfeltet for da hindrer jeg myke trafikanter med og gå over, men da kommer jeg også tilbake til poenget mitt at jeg ikke får oversikt :P veldig vanskelig og forklare

I et kryss som dette må du naturligvis rulle over fotgjengerfeltet for å få ordentlig sikt til sidene. 
Men hvis veien DU  kjører på er forkjørsvei , så har du IKKE vikepliktsplikt! Da er det de som skal krysse din vei,eller inn på din vei som har vikeplikten og må bremse/vike/stoppe for deg. Vanligvis ville man hatt høyrevikeplikt i et kryss som dette, man har alltid vikeplikt for sin høyre , med mindre man kjører på forkjørsvei og dermed har forkjørsretten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

I et kryss som dette må du naturligvis rulle over fotgjengerfeltet for å få ordentlig sikt til sidene. 
Men hvis veien DU  kjører på er forkjørsvei , så har du IKKE vikepliktsplikt! Da er det de som skal krysse din vei,eller inn på din vei som har vikeplikten og må bremse/vike/stoppe for deg. Vanligvis ville man hatt høyrevikeplikt i et kryss som dette, man har alltid vikeplikt for sin høyre , med mindre man kjører på forkjørsvei og dermed har forkjørsretten :)

Takk for svar :) Veien ned til høyre på bildet er forskjørsvei, ikke på den veien jeg står på nå på selve bildet. takk til deg og han over meg for et godt svar :) Godt noen tar ting litt alvorligt istedent for og bare sitte der og kverulere 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne personen lurer deg. Om man stopper før fotgjengerfeltet har man ikke oversikt over den kryssende veien. Man har ikke god nok sikt til sidene. Det riktige her er å bremse kraftig ned, til nesten gangfart, og rulle sakte ut med foten klar på bremsen, mens du får oversikt og evn kan fortsette videre på veien over krysset. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sliten&kjørt52 said:

Kos deg, -til uka...

a.

blir og stå med glans :) Det har til og med kjørelæreren sagt, forskjellige også. Synd at du ikke kan lese. Er vell alderdommen som er i bildet der ja :)  god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis veien DU  kjører på er forkjørsvei , så har du IKKE vikepliktsplikt!

Fotgjengerfelt........

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...