xxbambi Skrevet 29. august 2019 #1 Skrevet 29. august 2019 (endret) - Endret 15. september 2019 av xxbambi uaktuell
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #2 Skrevet 29. august 2019 Syns han virker mer usikker og utrygg, enn narsisistisk. Hevder seg på tullete grunnlag som høyere utdannelse en kompiser, sjalu på materielle ting osv. Men det virker absolutt som han er interessert i deg, siden han helst vil være med deg hele tiden og blir litt småsjalu når du er med andre. Syns kanskje ikke personligheten hans er spesielt sympatisk, men tenker egentlig ikke at det trenger være noe galt med han ut i fra det du skriver heller. (Btw det er masse helsepersonell som er totalt blottet for empati. Det er absolutt ikke sånn at det bare er omsorgsfulle personer der i gården. Heller tvert i mot.) Anonymkode: 28901...72f 3
xxbambi Skrevet 29. august 2019 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2019 narsissist* selvfølgelig, gikk litt fort i svingene!
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #4 Skrevet 30. august 2019 Skjulte narsissister er vel svært usikre folk? Uansett gir usikre folk grobunn til usunne forhold. Viss han gir deg dårlig magefølelse såpass tidlig, er det vel berre å avslutte.. Anonymkode: 9deaf...0a9 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #5 Skrevet 30. august 2019 Hadde ikke orket, høres ut som han har en eller annen form for psykiske problemer. Overlat han til noen som trenger et «redningsprosjekt». Anonymkode: 5d46f...451 3
xxbambi Skrevet 30. august 2019 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjulte narsissister er vel svært usikre folk? Uansett gir usikre folk grobunn til usunne forhold. Viss han gir deg dårlig magefølelse såpass tidlig, er det vel berre å avslutte.. Anonymkode: 9deaf...0a9 Jeg vet det, jeg vet det så absolutt.. Men vi har så fantastisk kjemi og jeg har falt...
SM30 Skrevet 30. august 2019 #7 Skrevet 30. august 2019 16 hours ago, xxbambi said: Hei alle dere på KG, Jeg tyr alltid hit ved hver tvil, og setter stor pris på deres erfaringer og råd. Jeg dater en mann, det begynner vell å nærme seg tre måneder. Det er på vei til å gå mot slutten. Jeg føler vi har utrolig bra kjemi og ler utrolig mye når vi er i lag. Vi har så mange felles interesser og mål i livet.. Han jobber i et omsorgsyrke, en grunn til at jeg ikke klarer å overbevise meg selv om at mannen.. mangler empati? 1. Jeg føler han er litt kontrollerende (eller sytete?). I begynnelsen av vår datingperiode hadde jeg noen fridager og tenkte det kunne vært godt å komme seg litt vekk og til hjembyen min. Han reagerte med å spørre "Måå du virkelig reise? Kan du ikke bli værende i X (byen vi befinner oss i). Det var da snakk om at jeg skulle være bortreist en uke.. Tenkte først at det var litt søtt, siden vi var helt nye i datingfasen og han ville ha meg her slik at vi kunne finne på ting. Senere oppstod noe lignende. Vi avsluttet et stort prosjekt på jobben og skulle da ut og feire med noen venninner. Jeg forventet vell kanskje en "kos deg!" mens han kommenterte om jeg ikke heller kunne være hjemme med han. Han kommer til å bli kontrlloerende om han ikke kan si "kos deg" i den sammenhengen! 2. Jeg føler han har lett for å snakke nedlatende om vennene sine. Mannen jeg dater har høy utdannelse, noe de nærmeste kompisene hans ikke har. Ved et par tilfeller tullet han med å referere til dem som "arbeiderklasse". Det ble sagt i en tullete setting, og jeg reagerte derfor ikke på det der og da.. Forferdelig egenskap som kun skaper dårlig stemning, ingen liker en baksnakker. Han er usikker og må komme seg ned av den høye hesten sin 3. Han viser noen tendenser for å være sjalu på andre mennesker og hva de har oppnådd økonomisk. Han har en drøm å kjøpe seg en bestemt type leilighet, og snakker nesten nedlatende om alle i hans omgangskrets som har klart å kjøpe seg dette. Usikkerhet som fører til baksnakking, barnslig og tyder på dårlig selvinnsikt. 4. Jeg føler han veksler mellom å være forståelsesfull og pushy. Har tidligere (før vi ble intime) sagt at jeg vil vente med sex, og han har vært forståelsesfull. Men noen kommentarer som "nå må jeg sove alene i natt" eller "du har fortsatt tid til å ombestemme deg" kom likevel. Usikkerhet 5. Han ser ikke ting fra min side, og prøver jeg å ta opp et problem mellom oss (kommunikasjonsproblem) er han kjapp med å anklage meg for å ikke ta nok kontakt med han. Han forsvarer mangelen på kommunikasjon som en misforståelse. Han misforsto meg i vår forrige samtale, sier han. Dette har bare skjedd 1 gang. Dårlig selvinnsikt 6. Jeg mistenker at han ikke er kommet over exen.. Det ble slutt for en del år siden, så jeg mistenker ikke at jeg er en rebound. Samtidig føler jeg ikke det er normalt å si "exen klaget på at jeg ikke var romantisk nok" eller høre på emo "break-up" sanger (han lot meg høre på en av favorittlåtene hans) flere år etter at det tok slutt..? Hmm, alle kan høre på slike sanger uansett? Ser ikke helt problemet med det du nevner her men det kan godt være han ikke er over henne... Hva tror dere? Det har egentlig ingen ting å si om han er narssisist, *****sekk eller kun ikke interessert nok, men jeg vil gjerne unngå å havne i en slik relasjon igjen.. og vil vite hva jeg bør være oppmerksom på. Setter pris på alle svar
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #8 Skrevet 30. august 2019 Vet du i det heletatt hva narsissisme er for noe? Anonymkode: e0d7b...34a 3
Skilpadden Skrevet 30. august 2019 #9 Skrevet 30. august 2019 Hva er hans gode sider, da? Jeg tenker at alt dette er ting man kan jobbe med sammen. Du har allerede dyrket tvilene og de blir forsterket av å skrive her. Det er veldig bra du vet hva du vil ha. Men jeg synes ikke du skal vanne de med oss, men heller fortelle det til han. Slik at du ikke «gjør opp en mening «bak hans rygg», hvis det gir mening. Dere er jo tross alt to i det forholdet. Ikke i en kjærestesammenheng, men jeg har stått ovenfor venner med slike holdninger. Noen ganger har jeg vært tøff nok til å slutte å gå rundt og tenke det om de, men faktisk konfrontere de. Det viser seg at de aller fleste ikke gjør det bevisst. Få han bevisst på dette, krev forbedring, møter han deg ikke på kravene må du vurdere om du orker.
Jr.Garcon Skrevet 30. august 2019 #10 Skrevet 30. august 2019 (endret) 18 timer siden, xxbambi skrev: Hei alle dere på KG, Jeg tyr alltid hit ved hver tvil, og setter stor pris på deres erfaringer og råd. Jeg dater en mann, det begynner vell å nærme seg tre måneder. Det er på vei til å gå mot slutten. Jeg føler vi har utrolig bra kjemi og ler utrolig mye når vi er i lag. Vi har så mange felles interesser og mål i livet.. Han jobber i et omsorgsyrke, en grunn til at jeg ikke klarer å overbevise meg selv om at mannen.. mangler empati? 1. Jeg føler han er litt kontrollerende (eller sytete?). I begynnelsen av vår datingperiode hadde jeg noen fridager og tenkte det kunne vært godt å komme seg litt vekk og til hjembyen min. Han reagerte med å spørre "Måå du virkelig reise? Kan du ikke bli værende i X (byen vi befinner oss i). Det var da snakk om at jeg skulle være bortreist en uke.. Tenkte først at det var litt søtt, siden vi var helt nye i datingfasen og han ville ha meg her slik at vi kunne finne på ting. Senere oppstod noe lignende. Vi avsluttet et stort prosjekt på jobben og skulle da ut og feire med noen venninner. Jeg forventet vell kanskje en "kos deg!" mens han kommenterte om jeg ikke heller kunne være hjemme med han. 2. Jeg føler han har lett for å snakke nedlatende om vennene sine. Mannen jeg dater har høy utdannelse, noe de nærmeste kompisene hans ikke har. Ved et par tilfeller tullet han med å referere til dem som "arbeiderklasse". Det ble sagt i en tullete setting, og jeg reagerte derfor ikke på det der og da.. 3. Han viser noen tendenser for å være sjalu på andre mennesker og hva de har oppnådd økonomisk. Han har en drøm å kjøpe seg en bestemt type leilighet, og snakker nesten nedlatende om alle i hans omgangskrets som har klart å kjøpe seg dette. 4. Jeg føler han veksler mellom å være forståelsesfull og pushy. Har tidligere (før vi ble intime) sagt at jeg vil vente med sex, og han har vært forståelsesfull. Men noen kommentarer som "nå må jeg sove alene i natt" eller "du har fortsatt tid til å ombestemme deg" kom likevel. 5. Han ser ikke ting fra min side, og prøver jeg å ta opp et problem mellom oss (kommunikasjonsproblem) er han kjapp med å anklage meg for å ikke ta nok kontakt med han. Han forsvarer mangelen på kommunikasjon som en misforståelse. Han misforsto meg i vår forrige samtale, sier han. Dette har bare skjedd 1 gang. 6. Jeg mistenker at han ikke er kommet over exen.. Det ble slutt for en del år siden, så jeg mistenker ikke at jeg er en rebound. Samtidig føler jeg ikke det er normalt å si "exen klaget på at jeg ikke var romantisk nok" eller høre på emo "break-up" sanger (han lot meg høre på en av favorittlåtene hans) flere år etter at det tok slutt..? Hva tror dere? Det har egentlig ingen ting å si om han er narssisist, *****sekk eller kun ikke interessert nok, men jeg vil gjerne unngå å havne i en slik relasjon igjen.. og vil vite hva jeg bør være oppmerksom på. Setter pris på alle svar Det er jo dessverre en del ting som ikke alltid avdekkes før en har investert litt tid med daten, men ting som - Snakker nedlatende om venner/random ukjente folk som går forbi /er på samme cafe osv. Det sier veeldig mye om personligheten og fokuset hans/hennes. Det er i alle fall ikke en personlighet jeg ønsker at en partner skal ha. - Vrir ting tilbake på seg/ setter seg selv i fokus hvor han/hun egentlig burde vært glad/raus på partneren sine vegne. Kos deg og ha det flott når du reiser - ikke må du dra? Jeg trodde vi skulle finne på noe, vil du ikke være sammen med meg i stedet ? - Misunnelige materialistisk folk. Så fort jeg merker snev av det , eller et sånn overdrevent fokus på det, så bye bye. Samme som folk som er mer opptatt av status /tittelen til folk enn hva slags personer de er. - Folk som ikke har empati og ikke forstår sånne basic ting som at - selv om du syns det er ok å holde et foredrag foran 100 stykk så syns jeg det er grusomt. Er svaret da sånn " jeg syns jeg syns, det er ikke noe problem. Skjerp deg "så ja vet jeg det jeg trenger om den personen. - Alt av løgner. Små/ store, folk som lyver deg rett i fjeset kan en like så godt kutte ut jo før jo heller. - Folk som kun tar kontakt når de har behov og som ikke er litt 50-50 når det kommer til det å spørre / høre på den andre. Typ mest interessert i seg og sitt da. - At en ikke er snill. Syns det å være snill er en undervurdert egenskap. Å da mener jeg folk som er snille mot Fam,venner , ukjente helt uten å ha noe annet motiv enn at for de så er det naturlig å være snille/hyggelige. - For opptatt av utseende, kosthold og trening. Indikerer overfladiske og shallow hal verdier som blir boring og uinteressant i lengden. Han karen du skisserer høres ikke ut som en narsissist, men han høres ut som en kjip usikker og overfladisk kar. Endret 30. august 2019 av Jr.Garcon
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #11 Skrevet 30. august 2019 Arrogant snobb, tenkte jeg! Blandet med litt sånn usikker "wannabe"... Anonymkode: 0d482...90b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #12 Skrevet 30. august 2019 kom deg vekk mens du kan!! Om han en dag sier han vil endre holdning etc, ikke stol på det! Det vil isåfall ta mange år. Du sier at han ikke setter seg inn i andres ståsted, det vil bli jævlig slitsomt å være i forhold med han her. Så hva er det egentlig du ser i han, når du først har en så lang liste som tilsier at dette er bare å dumpe asap!? Anonymkode: 73762...28a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #13 Skrevet 30. august 2019 3 timer siden, Skilpadden skrev: Hva er hans gode sider, da? Jeg tenker at alt dette er ting man kan jobbe med sammen. Du har allerede dyrket tvilene og de blir forsterket av å skrive her. Det er veldig bra du vet hva du vil ha. Men jeg synes ikke du skal vanne de med oss, men heller fortelle det til han. Slik at du ikke «gjør opp en mening «bak hans rygg», hvis det gir mening. Dere er jo tross alt to i det forholdet. Ikke i en kjærestesammenheng, men jeg har stått ovenfor venner med slike holdninger. Noen ganger har jeg vært tøff nok til å slutte å gå rundt og tenke det om de, men faktisk konfrontere de. Det viser seg at de aller fleste ikke gjør det bevisst. Få han bevisst på dette, krev forbedring, møter han deg ikke på kravene må du vurdere om du orker. Det høres ut som det er for mye å ta tak i for denne fyren. Ts må jo si fra om en hel rekke ting. Hadde det vært et par ting som gjorde henne usikker så.. For min del høres summen av alt for mye ut.. At det er for mange ting som skurrer. Tror du kommer til å bli lykkeligere uten denne mannen. Hilsen en som har brent seg på å ikke følge magefølelsen i en svært lik situasjon. Anonymkode: 9deaf...0a9
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #14 Skrevet 30. august 2019 Narsissister skryter gjerne av omgangskretsen sin da, for alt de omgir seg med skal understreke hvor viktig og betydningsfull hn er. De rakker mer ned på under fire øyne. Veldig manipulative og passiv aggressive. De kommer alltid inn under huden på en på en eller annen måte. Din kjæreste virker bare needy og usikker på en irriterende måte. Vet ikke om det hjelper å snakke med ham, men går jo an å prøve. Han har ikke verdens verste feil, men slitsomt nok. Anonymkode: eccdf...0e7
Skilpadden Skrevet 30. august 2019 #15 Skrevet 30. august 2019 25 minutter siden, AnonymBruker said: Det høres ut som det er for mye å ta tak i for denne fyren. Ts må jo si fra om en hel rekke ting. Hadde det vært et par ting som gjorde henne usikker så.. For min del høres summen av alt for mye ut.. At det er for mange ting som skurrer. Tror du kommer til å bli lykkeligere uten denne mannen. Hilsen en som har brent seg på å ikke følge magefølelsen i en svært lik situasjon. Anonymkode: 9deaf...0a9 Om dette er for mye eller ikke må TS avgjøre. Men uansett synes jeg vi skylder hverandre ærlighet i et forhold. Det er han hun burde snakke til. Og handle deretter. Hilsen en som har også har brent seg på dårlig kommunikasjon altfor mange ganger.
xxbambi Skrevet 31. august 2019 Forfatter #16 Skrevet 31. august 2019 16 timer siden, Skilpadden skrev: Om dette er for mye eller ikke må TS avgjøre. Men uansett synes jeg vi skylder hverandre ærlighet i et forhold. Det er han hun burde snakke til. Og handle deretter. Hilsen en som har også har brent seg på dårlig kommunikasjon altfor mange ganger. Han vil ikke kommunisere. Tar jeg opp hvorfor jeg har tatt avstand, sutrer han om at han er så vandt med å bli ghostet i datinglivet, og at jeg har ghostet han og han svarte med å ta avstand selv..
Skilpadden Skrevet 31. august 2019 #17 Skrevet 31. august 2019 25 minutter siden, xxbambi said: Han vil ikke kommunisere. Tar jeg opp hvorfor jeg har tatt avstand, sutrer han om at han er så vandt med å bli ghostet i datinglivet, og at jeg har ghostet han og han svarte med å ta avstand selv.. Du tar jo avstand uten å først kommunisere hvorfor du gjør det. Han opplever det som avvisning. Jeg tror dere begge kommuniserer helt feil. Er kjærligheten du føler for han sterkt nok må du sette deg ned og ta en alvorsprat og sette krav med konsekvenser. Hvis det virkelig ikke forbedrer seg må du nesten gå videre fordi det høres helt ærlig ikke ut som om du har det noe særlig bra, og vi alle skylder oss selv muligheten til å føle på lykke.
Svartfugl Skrevet 31. august 2019 #18 Skrevet 31. august 2019 På 29.8.2019 den 23.39, xxbambi skrev: Hei alle dere på KG, Jeg tyr alltid hit ved hver tvil, og setter stor pris på deres erfaringer og råd. Jeg dater en mann, det begynner vell å nærme seg tre måneder. Det er på vei til å gå mot slutten. Jeg føler vi har utrolig bra kjemi og ler utrolig mye når vi er i lag. Vi har så mange felles interesser og mål i livet.. Han jobber i et omsorgsyrke, en grunn til at jeg ikke klarer å overbevise meg selv om at mannen.. mangler empati? 1. Jeg føler han er litt kontrollerende (eller sytete?). I begynnelsen av vår datingperiode hadde jeg noen fridager og tenkte det kunne vært godt å komme seg litt vekk og til hjembyen min. Han reagerte med å spørre "Måå du virkelig reise? Kan du ikke bli værende i X (byen vi befinner oss i). Det var da snakk om at jeg skulle være bortreist en uke.. Tenkte først at det var litt søtt, siden vi var helt nye i datingfasen og han ville ha meg her slik at vi kunne finne på ting. Senere oppstod noe lignende. Vi avsluttet et stort prosjekt på jobben og skulle da ut og feire med noen venninner. Jeg forventet vell kanskje en "kos deg!" mens han kommenterte om jeg ikke heller kunne være hjemme med han. 2. Jeg føler han har lett for å snakke nedlatende om vennene sine. Mannen jeg dater har høy utdannelse, noe de nærmeste kompisene hans ikke har. Ved et par tilfeller tullet han med å referere til dem som "arbeiderklasse". Det ble sagt i en tullete setting, og jeg reagerte derfor ikke på det der og da.. 3. Han viser noen tendenser for å være sjalu på andre mennesker og hva de har oppnådd økonomisk. Han har en drøm å kjøpe seg en bestemt type leilighet, og snakker nesten nedlatende om alle i hans omgangskrets som har klart å kjøpe seg dette. 4. Jeg føler han veksler mellom å være forståelsesfull og pushy. Har tidligere (før vi ble intime) sagt at jeg vil vente med sex, og han har vært forståelsesfull. Men noen kommentarer som "nå må jeg sove alene i natt" eller "du har fortsatt tid til å ombestemme deg" kom likevel. 5. Han ser ikke ting fra min side, og prøver jeg å ta opp et problem mellom oss (kommunikasjonsproblem) er han kjapp med å anklage meg for å ikke ta nok kontakt med han. Han forsvarer mangelen på kommunikasjon som en misforståelse. Han misforsto meg i vår forrige samtale, sier han. Dette har bare skjedd 1 gang. 6. Jeg mistenker at han ikke er kommet over exen.. Det ble slutt for en del år siden, så jeg mistenker ikke at jeg er en rebound. Samtidig føler jeg ikke det er normalt å si "exen klaget på at jeg ikke var romantisk nok" eller høre på emo "break-up" sanger (han lot meg høre på en av favorittlåtene hans) flere år etter at det tok slutt..? Hva tror dere? Det har egentlig ingen ting å si om han er narssisist, *****sekk eller kun ikke interessert nok, men jeg vil gjerne unngå å havne i en slik relasjon igjen.. og vil vite hva jeg bør være oppmerksom på. Setter pris på alle svar Her er det mange røde flagg, og det spiller da vitterlig ingen rolle om han er det ene eller det andre, for han oppfører jo seg dårlig! om han ikke er interessert, har han en ufin måte å vise det på! Uansett årsak til oppførselen, er det den eneste informasjonen du egentlig trenger at han ikke er spesielt hyggelig, og det bør være nok til at du trekker deg langt unna denne personen. 1
xxbambi Skrevet 1. september 2019 Forfatter #20 Skrevet 1. september 2019 20 timer siden, jabx skrev: Det kommer bare til å bli verre. Kan du utdype?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå