AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #1 Skrevet 29. august 2019 Jeg og barnefar er ikke sammen lengre. Ble slutt for ca 4 mnd siden. Ikke blitt enige om samværet med sønnen vår på knapt 2 år. Han ønsker 50/50, jeg mener det er alt for mye for en liten gutt. Faren arbeider mye. Reiser en del i Asia og Midtøsten for arbeid. Så han er borte ofte 5 uker i gangen. En hver forstår at 50/50 ikke går ant da. Vært på utallige møter på fvk. Tror vi har skrevet 3 forskjellige samværs kontrakter som han aldri blir fornøyd med. Sier han er enig for så og endre mening. Nå krever han at vi har en samværskontrakt som kun er gyldig 6 mnd i gangen, så skal vi skrive ny. Ser for meg krangling hvert halvår ! Det nekter jeg å gå gjennom. Har tilbydd han masse samvær når han er hjemme. Men det er ikke godt nok for han. Alt mellom 12-17 dager overnatting når han er hjemme. Så nå har jeg sagt at han kan drite i alt. Han får se gutten sin annenhver helg når han er faktisk hjemme. Når han aldri blir fornøyd med noe jeg foreslår. Jeg ringte advokaten min i dag for å få satt opp et møte. Kjenner jeg er drittlei av å krangle. Faren krevde tilogmed at jeg skrev under på en kontrakt på at han ikke skulle betale barnebidrag! Noe jeg selvsagt nektet å gjøre. Han som far er pliktig til å forsørge barnet sitt.. Flere i samme situasjon ? Sitter nå uten noe form for støtte verken fra nav eller barnefar. Har en liten deltidsjobb som jeg takker alle ekstra vakter jeg får. Aktiv å søke om annen jobb også. Kjenner jeg blir frustrert over å ha så dårlig råd at jeg knapt klarer å betale barnehagen til sønnen min.. kan nevnes at faren nekter å forandre adressen sin fra huset vårt.. Anonymkode: 133a3...45c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #2 Skrevet 29. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og barnefar er ikke sammen lengre. Ble slutt for ca 4 mnd siden. Ikke blitt enige om samværet med sønnen vår på knapt 2 år. Han ønsker 50/50, jeg mener det er alt for mye for en liten gutt. Faren arbeider mye. Reiser en del i Asia og Midtøsten for arbeid. Så han er borte ofte 5 uker i gangen. En hver forstår at 50/50 ikke går ant da. Vært på utallige møter på fvk. Tror vi har skrevet 3 forskjellige samværs kontrakter som han aldri blir fornøyd med. Sier han er enig for så og endre mening. Nå krever han at vi har en samværskontrakt som kun er gyldig 6 mnd i gangen, så skal vi skrive ny. Ser for meg krangling hvert halvår ! Det nekter jeg å gå gjennom. Har tilbydd han masse samvær når han er hjemme. Men det er ikke godt nok for han. Alt mellom 12-17 dager overnatting når han er hjemme. Så nå har jeg sagt at han kan drite i alt. Han får se gutten sin annenhver helg når han er faktisk hjemme. Når han aldri blir fornøyd med noe jeg foreslår. Jeg ringte advokaten min i dag for å få satt opp et møte. Kjenner jeg er drittlei av å krangle. Faren krevde tilogmed at jeg skrev under på en kontrakt på at han ikke skulle betale barnebidrag! Noe jeg selvsagt nektet å gjøre. Han som far er pliktig til å forsørge barnet sitt.. Flere i samme situasjon ? Sitter nå uten noe form for støtte verken fra nav eller barnefar. Har en liten deltidsjobb som jeg takker alle ekstra vakter jeg får. Aktiv å søke om annen jobb også. Kjenner jeg blir frustrert over å ha så dårlig råd at jeg knapt klarer å betale barnehagen til sønnen min.. kan nevnes at faren nekter å forandre adressen sin fra huset vårt.. Anonymkode: 133a3...45c Nå når du er alene så har du også rett på utvidet barnetrygd (vet ikke hvor mye dette er, men hver krone hjelper jo på). Kanskje du kan få dekket noe av barnehageregningen hvis du har lav inntekt. Men dette får du nokk ikke så lenge barnefar har adressen sin hos deg. Jeg ville hørt med NAV om hva du kan gjøre for at han skal endre adresse. Ville også satt opp at NAV skal reine ut hvor mye han skal betale i barnebidrag og at det blir innbetalt gjennom NAV. Så slipper du å «krangle» for å få bidraget du har krav på. Kanskje du også kan søke om å få noe i bostøtte? Anonymkode: 1d681...91e 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #3 Skrevet 29. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå når du er alene så har du også rett på utvidet barnetrygd (vet ikke hvor mye dette er, men hver krone hjelper jo på). Kanskje du kan få dekket noe av barnehageregningen hvis du har lav inntekt. Men dette får du nokk ikke så lenge barnefar har adressen sin hos deg. Jeg ville hørt med NAV om hva du kan gjøre for at han skal endre adresse. Ville også satt opp at NAV skal reine ut hvor mye han skal betale i barnebidrag og at det blir innbetalt gjennom NAV. Så slipper du å «krangle» for å få bidraget du har krav på. Kanskje du også kan søke om å få noe i bostøtte? Anonymkode: 1d681...91e Eller bidraget barna dine har krav på blir vell mer riktig. Anonymkode: 1d681...91e
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #4 Skrevet 29. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå når du er alene så har du også rett på utvidet barnetrygd (vet ikke hvor mye dette er, men hver krone hjelper jo på). Kanskje du kan få dekket noe av barnehageregningen hvis du har lav inntekt. Men dette får du nokk ikke så lenge barnefar har adressen sin hos deg. Jeg ville hørt med NAV om hva du kan gjøre for at han skal endre adresse. Ville også satt opp at NAV skal reine ut hvor mye han skal betale i barnebidrag og at det blir innbetalt gjennom NAV. Så slipper du å «krangle» for å få bidraget du har krav på. Kanskje du også kan søke om å få noe i bostøtte? Anonymkode: 1d681...91e Fått avslag på alt siden far er oppført på adressen.. har ringt å skreket i telefonen til skattekontoret og nav.. Anonymkode: 133a3...45c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #5 Skrevet 29. august 2019 Om samarbeidet er vanskelig så tenker jeg det blir veldig utfordrende med 50/50. Og barnebidrag får du uansett ikke søkt om så lenge han har adresse hos deg. Tror du han ønsker denne løsningen for å slippe unna kostnadene? Er han ellers en god far for barnet? Jeg ville nok heller ikke godtatt 50/50 med tanke på barnets alder og at han er mye borte av gangen. Barnets beste må komme først. Anonymkode: 8d472...d13 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #6 Skrevet 29. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eller bidraget barna dine har krav på blir vell mer riktig. Anonymkode: 1d681...91e Bidrag får jeg ikke krevd fra nav siden far står på adressen her enda.. de sa jeg måtte få en privat avtale med han. Jeg har ikke rett på noe what so ever. Dette vet faren så godt og han elsker at jeg sliter med penger.. Anonymkode: 133a3...45c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #7 Skrevet 29. august 2019 Dere står fortsatt oppsatt på samme bosted? Har han ikke meldt flytting? Det hjelper ikke å skrike til NAV, hvis dere står som samboende så gjør de jo bare jobben sin. Anonymkode: 25912...919 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #8 Skrevet 29. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om samarbeidet er vanskelig så tenker jeg det blir veldig utfordrende med 50/50. Og barnebidrag får du uansett ikke søkt om så lenge han har adresse hos deg. Tror du han ønsker denne løsningen for å slippe unna kostnadene? Er han ellers en god far for barnet? Jeg ville nok heller ikke godtatt 50/50 med tanke på barnets alder og at han er mye borte av gangen. Barnets beste må komme først. Anonymkode: 8d472...d13 Samarbeidet er veldig vanskelig. Han har ikke vært noe god far. Ikke bidratt noe med sønnen sin utenom å kanskje leke litt med han og legge han en og annen kvelden hvis jeg jobbet. Da var det bare klaging om hvor vanskelig gutten vår var. Han har brukt skrikekur og stengt han inn på rommet hvis han var vanskelig.. Anonymkode: 133a3...45c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #9 Skrevet 29. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bidrag får jeg ikke krevd fra nav siden far står på adressen her enda.. de sa jeg måtte få en privat avtale med han. Jeg har ikke rett på noe what so ever. Dette vet faren så godt og han elsker at jeg sliter med penger.. Anonymkode: 133a3...45c Vet du hvilken adresse han bor på nå? Kan du bevise for skatteetaten eller har du vitne på at han bor et annet sted enn hos deg. Eventuelt spør dem hva du skal gjøre når far nekter å flytte adressen sin. De må da ha vært borti dette før. Anonymkode: 1d681...91e 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #10 Skrevet 29. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dere står fortsatt oppsatt på samme bosted? Har han ikke meldt flytting? Det hjelper ikke å skrike til NAV, hvis dere står som samboende så gjør de jo bare jobben sin. Anonymkode: 25912...919 Ikke meldt flytting enda. Han har sagt at han hadde gjort det, men jeg har fått avslag på søknadene mine pga han ikke har endret. Har maset så mange ganger på han.. jeg forstår at å skrike ikke virker på nav, men man blir frustrert og lei seg når man er bekymret for at barnet sitt ikke får det han trenger. Anonymkode: 133a3...45c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #11 Skrevet 29. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du hvilken adresse han bor på nå? Kan du bevise for skatteetaten eller har du vitne på at han bor et annet sted enn hos deg. Eventuelt spør dem hva du skal gjøre når far nekter å flytte adressen sin. De må da ha vært borti dette før. Anonymkode: 1d681...91e Han har gitt meg flere adresser han liksom skal flytte til. Jeg vet han har oppholdt seg til familie i en periode. Tenker jeg må ringe folkeregisteret å høre hva jeg skal gjøre. For det han gjør er ulovlig Anonymkode: 133a3...45c
Anwa Skrevet 29. august 2019 #12 Skrevet 29. august 2019 Ring til folkeregisteret og hør med dem. De må kunne hjelpe til. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #13 Skrevet 29. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke meldt flytting enda. Han har sagt at han hadde gjort det, men jeg har fått avslag på søknadene mine pga han ikke har endret. Har maset så mange ganger på han.. jeg forstår at å skrike ikke virker på nav, men man blir frustrert og lei seg når man er bekymret for at barnet sitt ikke får det han trenger. Anonymkode: 133a3...45c Har han endret postadresse? Man er pliktig å melde flytting, så du kan ta kontakt med Folkeregisteret og si at han har flyttet. Da kan postadresse bekrefte dette. De vil sannsynligvis ta kontakt med ham. Anonymkode: 25912...919
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #14 Skrevet 29. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har han endret postadresse? Man er pliktig å melde flytting, så du kan ta kontakt med Folkeregisteret og si at han har flyttet. Da kan postadresse bekrefte dette. De vil sannsynligvis ta kontakt med ham. Anonymkode: 25912...919 Det må han ha gjort siden posten hans ikke kommer hit mer. Jeg får prøve å ringe i morgen å høre. Anonymkode: 133a3...45c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #15 Skrevet 29. august 2019 Skal han ha barnet i det heletatt når han stenger barnet på rommet?? Skal du med.viten og vilje overlevere barnet til Han? Du har adv gå rettens vei og få all samvær og rett til barnet. Meld fra selv til folkeregisteret om at han ikke bor på den adr? Leier du? Da kan du flytte. Men først få adv din til å gå rettens vei. Skulle bv komme på banen og de få innsikt i at han stenger barnet inne og du VET det så får du trøbbel !! Prøv å få han lengst mulig vekk så du kan konsentrere deg om ditt barn og ha det best mulig. Anonymkode: d8775...9bb 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #16 Skrevet 29. august 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal han ha barnet i det heletatt når han stenger barnet på rommet?? Skal du med.viten og vilje overlevere barnet til Han? Du har adv gå rettens vei og få all samvær og rett til barnet. Meld fra selv til folkeregisteret om at han ikke bor på den adr? Leier du? Da kan du flytte. Men først få adv din til å gå rettens vei. Skulle bv komme på banen og de få innsikt i at han stenger barnet inne og du VET det så får du trøbbel !! Prøv å få han lengst mulig vekk så du kan konsentrere deg om ditt barn og ha det best mulig. Anonymkode: d8775...9bb Det er grunnen til at jeg forlot han. Han er kontrollerende og manipulerende. Jeg hadde det ikke bra og ble trykket ned psykisk. Han truer meg med at hvis han ikke får se sønnen sin så skal han sørge for at han får daglig omsorg. Jeg er rådløs for hvis jeg nekter han er jeg redd at han finner på en hel haug med usanne ting om meg og ringer barnevernet ellernoe. For det gjorde han med sin ex. Nå vet han at han kan presse meg for jeg sliter med penger. Han har laget masse gjeld i mitt navn. Jeg er bare redd og sliten. Har snakket med fvk om det. Jeg er på grensen til å ringe barnevernet selv nå, men jeg er redd for å starte noe. Anonymkode: 133a3...45c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #17 Skrevet 29. august 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal han ha barnet i det heletatt når han stenger barnet på rommet?? Skal du med.viten og vilje overlevere barnet til Han? Du har adv gå rettens vei og få all samvær og rett til barnet. Meld fra selv til folkeregisteret om at han ikke bor på den adr? Leier du? Da kan du flytte. Men først få adv din til å gå rettens vei. Skulle bv komme på banen og de få innsikt i at han stenger barnet inne og du VET det så får du trøbbel !! Prøv å få han lengst mulig vekk så du kan konsentrere deg om ditt barn og ha det best mulig. Anonymkode: d8775...9bb Jeg bor i hus som jeg har arvet av min bestefar. Jeg og min bror står som eiere. Anonymkode: 133a3...45c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #18 Skrevet 29. august 2019 Jeg hadde rådført meg med adv. Ikke kontakt bv med.det første men gjør det før han!! Du må være sterk krev full rett og event at han får omsorg under tilsyn. Dette er viktig. Om bv kommer på banen er det mye de kan hjelpe med. Men, om de finnet han udugelig og vil frata han barnet blir også du automatisk fratatt etter den nye loven. I beste fall fratar de han og overfører til deg, i beste fall... Anonymkode: d8775...9bb
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #19 Skrevet 29. august 2019 BF her meldte heller aldri flytting. Fikk meldt flytting for han når jeg troppet opp på ligningskontoret og forklarte ståa. Da brukte vi bare et skjema beregnet på leieboere som ikke hadde meldt flytting. Jeg fikk kopi av denne og fikk til og med to venner av meg til å bekrefte at han ikke bodde hos meg lenger. Da gikk alt i orden med nav. Dette var riktig nok i 2013. Anonymkode: 6d191...972 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #20 Skrevet 29. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde rådført meg med adv. Ikke kontakt bv med.det første men gjør det før han!! Du må være sterk krev full rett og event at han får omsorg under tilsyn. Dette er viktig. Om bv kommer på banen er det mye de kan hjelpe med. Men, om de finnet han udugelig og vil frata han barnet blir også du automatisk fratatt etter den nye loven. I beste fall fratar de han og overfører til deg, i beste fall... Anonymkode: d8775...9bb Tror ikke dette kan stemme? Mor blir vell ikke automatisk fratatt barna selv om far blir det? Anonymkode: 1d681...91e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå