RoadQueen Skrevet 13. mai 2005 #1 Skrevet 13. mai 2005 Noen som har rede på dette og kan gi meg noen anbefalinger? Jeg skal kjøpe bursdagsgave til mannen og det er dette han ønsker seg, til hjemme/amatørbruk. Det finnes jo mange merker og typer - hvordan er det med spiker - har hvert merke sine egne spiker? Hvilke priser ligger de på? Brukervennlighet og holdbarhet? Jeg skal ta en runde i byggvareforretningene og sjekke også - men har litt vanskelig for å få gjort så mye research med en heller nyfødt i fanget.
Gjest Lea Skrevet 13. mai 2005 #2 Skrevet 13. mai 2005 Vi kjøpte vår på Biltema. Den har holdt til bygging av hus (brukt til panel i tak og listing ++) og diverse hobbyarbeider gjennom 3-4 år. Tror at de har tre "størrelser" og flere typer kompressorer. Så lenge man kun skal drive med hobbysnekring, så tror jeg at Biltema-variantene holder fint. Kompressoren kan jo brukes til mye.
sixx Skrevet 13. mai 2005 #3 Skrevet 13. mai 2005 Vil du ha kvalitet...så bør du kjøpe DeWalt DeWalt Å jobbe med verktøy av dårlig kvalitet er et "mareritt".
Gjest Lea Skrevet 13. mai 2005 #4 Skrevet 13. mai 2005 Er enig i at DeWalt er et godt merke, men det koster. Vi har sirkel-/kappsag og håndsirkel i dett emerket og det fungerer veldig bra. Men om man skal ha en spikerpistol kun til hjemmebruk, så tror jeg ikke at jeg ville brukt så mye penger på det.
sixx Skrevet 13. mai 2005 #5 Skrevet 13. mai 2005 Er enig i at DeWalt er et godt merke, men det koster. Vi har sirkel-/kappsag og håndsirkel i dett emerket og det fungerer veldig bra. Men om man skal ha en spikerpistol kun til hjemmebruk, så tror jeg ikke at jeg ville brukt så mye penger på det. Det er jo smak og behag...vi kjøper aldri annet enn proff-verktøy...det får man igjen for på sikt uansett. I tillegg så vil det gjøre ekstra suksess hos bursdagsmannen hvis han får skikkelig verktøy da.
RoadQueen Skrevet 15. mai 2005 Forfatter #6 Skrevet 15. mai 2005 Takk for svar! Lea - spikar til pistolen frå Biltema - kan det handlast i einkver byggvareforretning, eller er det "spesialspikar" so passar berre i dene Biltemapistolen slek at spikar må handlast på Biltea og? Kva prisar ligg pistolane på? Biltema sin kostar 2000 såg eg i katalogen - kor dyrt er proffverktøyet?
Gjest Lea Skrevet 15. mai 2005 #7 Skrevet 15. mai 2005 Jeg vet at vi har kjøpt spiker til pistolen på Maxbo, men jeg mener å huske at det var litt vanskelig. Spikerene på Biltema er mye billgere, så vi har stort sett kjøpt der. Du får vel spikerpistoler i de fleste prisklasser. Det samme gjeldr kompressorene. Du må ha kompressor om du ikke kjøper en grisedyr en..
sixx Skrevet 15. mai 2005 #8 Skrevet 15. mai 2005 Biltema sin kostar 2000 såg eg i katalogen - kor dyrt er proffverktøyet? Jeg aner ikke prisen på DeWalt Spikerpistol. (Er forresten også andre merker som har proffverktøu...Hos Bosch f.eks. så er det blå verktøyet som er proffverktøy og det grønne som er billigverktøy). Her er en link fra Kartro...de selger både spikerpistoler og festemidler. Jeg vet at de snekkerne som satte opp råbygget her brukte Kartropistoler. Kartro Her er liste hvor du kan velge forhandler av DeWalt verktøy...så kan du ringe og spørre om pris. DeWalt-forhandlere Grunnen til at jeg anbefaler proffverktøy er at det holder mye lenger og er mer brukervennlig (bl.a. i form av lenger ledning). De har også forsterkede overganger. Ok at det er litt dyrere, men det tjener dere inn igjen ved at dere har verktøyet lenger.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2005 #9 Skrevet 15. mai 2005 Vi har også fra Biltema, og er veldig fornøyde.
Gjest gjesta Skrevet 16. mai 2005 #10 Skrevet 16. mai 2005 Vi har også spikerpistol fra Biltema og er veldig fornøyd. Har hatt den noen år nå, aldri hatt problemer med den. Du trenger ikke kjøpe spiker fra Biltema for å kunne bruke den.
sixx Skrevet 18. mai 2005 #11 Skrevet 18. mai 2005 Så akkurat reklame for Byggern....spikerpistol til kr. 990,-.
RoadQueen Skrevet 22. mai 2005 Forfatter #12 Skrevet 22. mai 2005 Takk for svar alle sammen - skal ta en tur på byggern over helgen så blir det kanskje spikerpistol på gubben!
Gjest snekkerns kone Skrevet 23. mai 2005 #13 Skrevet 23. mai 2005 Har kjøpt masse forskjellig Dewalt her: http://my.qxl.no/search/SearchElse.asp?txt...atg=1&Region=18 Har kun positiv erfaring og betaler ikke mer enn jeg trenger. snekkerns kone
Gjest verktøyforvirra Skrevet 23. mai 2005 #14 Skrevet 23. mai 2005 Noen som har rede på dette og kan gi meg noen anbefalinger? Jeg skal kjøpe bursdagsgave til mannen og det er dette han ønsker seg, til hjemme/amatørbruk. Det finnes jo mange merker og typer - hvordan er det med spiker - har hvert merke sine egne spiker? Hvilke priser ligger de på? Brukervennlighet og holdbarhet? Jeg skal ta en runde i byggvareforretningene og sjekke også - men har litt vanskelig for å få gjort så mye research med en heller nyfødt i fanget. Mulig jeg er litt sent ute, men OBS Bygg har pistol OG kompressor for ca 1000,- (999,- tror jeg det var.) Og til Dere som mener kvalitet er det viktigste. For en ekte mann betyr ikke kvaliteten noe, det som betyr noe er å ha en slik. Man trenger strengt talt ikke å bruke den. Gubben har alt mulig av verktøy i garagen, men kan ikke si jeg har sett han bruke alt det der. MEN, Han har det og er svært fornøyd med det. Kjekt å ha, eller, må ha det, bare må ha det... Dog er det stor suksses å gi verktøy i gave, evt et gavekort på verktøy. :kysse:
sixx Skrevet 23. mai 2005 #15 Skrevet 23. mai 2005 Og til Dere som mener kvalitet er det viktigste. For en ekte mann betyr ikke kvaliteten noe' date=' det som betyr noe er å ha en slik. [/quote']Det der gjelder kun for de som ikke vet bedre, og som ikke har planer om å bruke verktøyet sitt.
Gjest amatøren Skrevet 29. mai 2008 #19 Skrevet 29. mai 2008 Noen som har rede på dette og kan gi meg noen anbefalinger? Jeg skal kjøpe bursdagsgave til mannen og det er dette han ønsker seg, til hjemme/amatørbruk. Det finnes jo mange merker og typer - hvordan er det med spiker - har hvert merke sine egne spiker? Hvilke priser ligger de på? Brukervennlighet og holdbarhet? Jeg skal ta en runde i byggvareforretningene og sjekke også - men har litt vanskelig for å få gjort så mye research med en heller nyfødt i fanget.
samson Skrevet 29. mai 2008 #20 Skrevet 29. mai 2008 "Vanlige" spiker kommer i standardiserte lengder hvertfall. 2" (50mm), 3" (75mm), og 4" (100mm) feks. Med mindre Biltema-pistolen er meget spesielt lagd, så burde vanlige spiker passe. Når det er sagt finnes det all verden av forskjellig kvalitet, og som nevnt er Dewalt en av de bedre. Skal du ha en stor spikerpistol er det også slitsomt å jobbe med en liten kompressor som da vil stå å jobbe på "overtid" konstant. Du får også pistoler som går både på batteri, strøm og gass.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå