Gå til innhold

Hva skal til for at du kommer deg på treningsstudio???

Gjest Forumhei

Anbefalte innlegg

Gjest Forumhei
55 minutter siden, Snabeltann skrev:

Jeg trener saltimer, men er aldri inne på styrkedelen selv om jeg gjerne vil. Jeg er redd for å virke dum, og uerfaren. Har en pt-time inkludert i abonnementet mitt, men har ikke turdt å bruke den. (eller bestille den) 

Det som stopper meg er en stor sofaavdeling vedsidenav resepsjonen. Der sitter det alltid unge menn og damer fra det lokale a-laget i fotball. Jeg synes de ser "skumle" ut. Jeg kunne tenkt meg å bestille pt time på nett, og kanskje at det var satt av tidspunkt i salen for "nybegynnere", eller til nøds "kvinnetidspunkt". Disse kunne senteret annonsert på nettsiden og mail til medlemmene for meg som ikke tør gå i resepsjonen for å se på oppslagene. Jeg tror at hadde jeg bare brutt terskelen med å ha prøvd en gang, så hadde det ikke vært så skummelt. 

Det er teit... Jeg er godt trent kondisjonsmessig, er ikke overvektig... Men likevel er den terskelen der. :(

Synd at det skal være sånn, jeg er selv litt skyldig i den litt over maskuline trenings kulturen, har tatt meg selv i grynte og puste unødvendig mye under enkelte løft samt og ta generelle mye plass på studio.

hadde vært hyggelig å sett flere folk i styrke avdelingen, spesielt kvinner.

om man vill være litt alene, så er det å sette propper i øra og anbefale, det er som å gå med et skilt hvor det står IKKE FORSTYRR !😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil dansa zumba, alene, så ikke foreslå salsakurs eller noe...elsker RNB osv, arabisk musikk...men ingen klasser har dette der jeg bor. Kombinert med svømmebasseng og aquasport/ jeg mener styrketrening i vannet. Yoga. Pilates. Det er så begrenset med klasser og tidsrom. Jeg vet nesten aldri når jeg får en ledig tid, så planlegging er utgått i en innmari hektisk småbarnshverdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å trene ute/hjemme. Ser ikke poenget i å betale for å trene.

Anonymkode: a7320...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Forumhei skrev:

hei!

Som en som elsker å trene😀 lurer jeg på, hva er det som stopper deg for å trene på studio? 💪

noe vi andre medlemmer kan gjøre noe med?😊  

Det lukter vondt. Hvis man hadde grønne planter der inne, for å motvirke den dårlige lukten, og mangelen på skog, og om man i tillegg kunne delt ut tusenlapper til de som går inn, så kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Liker å trene ute/hjemme. Ser ikke poenget i å betale for å trene.

Anonymkode: a7320...753

Samme her. Synest treningssenter nesten blir som å trene på eit sjukehus/instutisjon. Det er "falskt" og eg klarer ikkje å kome i kontakt med naturkreftene der inne. Hadde gjort det av og til om det var gratis og været var virkelig virkelig ille.

Anonymkode: cb951...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Økonomi.

Er jo svindyrt😐

Anonymkode: 8824d...8e7

Ja 229 kr i mnd for fresh fitness er jo gaske dyrt😉😂

Anonymkode: 9d802...a19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Snabeltann skrev:

Jeg trener saltimer, men er aldri inne på styrkedelen selv om jeg gjerne vil. Jeg er redd for å virke dum, og uerfaren. Har en pt-time inkludert i abonnementet mitt, men har ikke turdt å bruke den. (eller bestille den) 

Det som stopper meg er en stor sofaavdeling vedsidenav resepsjonen. Der sitter det alltid unge menn og damer fra det lokale a-laget i fotball. Jeg synes de ser "skumle" ut. Jeg kunne tenkt meg å bestille pt time på nett, og kanskje at det var satt av tidspunkt i salen for "nybegynnere", eller til nøds "kvinnetidspunkt". Disse kunne senteret annonsert på nettsiden og mail til medlemmene for meg som ikke tør gå i resepsjonen for å se på oppslagene. Jeg tror at hadde jeg bare brutt terskelen med å ha prøvd en gang, så hadde det ikke vært så skummelt. 

Det er teit... Jeg er godt trent kondisjonsmessig, er ikke overvektig... Men likevel er den terskelen der. :(

Jeg tenkte som deg. Bestemte meg for å sende mail til en av PT på det aktuelle senteret. Fikk en kjempehyggelig mail tilbake hvor vi da avtalte å møtes for en prat. Så hadde vi en uke etterpå en ny time hvor hun testet hvilket nivå jeg var på og satte opp et enkelt program for meg. Hun viste meg og Så rundt og lærte meg hvordan jeg skulle bruke de forskjellige apparatene. 

Anonymkode: b79c5...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et sted at menn gjør det ca 30 % bedre når de trener på et studio hvis det er kvinner som trener i nærheten. Sykt merkelig, men gir jo mening (guttene vil vel "se bedre ut" og løfte tyngre foran jenter da).

Jeg er jente og trener på styrkeavdeling. I dag var det kun jeg som var jente der, blant 4 - 5 andre gutter/menn. Har ingenting i mot det fordi jeg er der for meg selv, og ingen andre. Opplever heller ikke at noen stirrer på meg, og i så fall merker jeg det ikke for jeg blir veldig fanget i min egen boble når jeg trener :) 

Så for meg handler det om at jeg har funnet noe som jeg virkelig elsker, og det er et avbrekk fra virkeligheten hvor jeg kan være helt i min egen verden og fokusere på meg selv. 

Anonymkode: 2c973...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer normale arbeidsdager... Jeg hater i utgangspunktet å trene men klarte å opprettholde 2 treninger i uka på treningsstudio inntil kombinasjonen av lange arbeidsdager og trening ble for mye for meg. Det ble for mye "bør" og for lite "vil" for det var ikke lenger tid til hobbier og aktiviteter jeg faktisk liker å gjøre. For ikke å møte veggen totalt ble jeg nødt til å kunne all trening. Jeg måtte ha noe som var lystbetont også, ikke bare en verden av "må". 

Andre medlemmer på treningssenteret har ingenting med det å gjøre. Når jeg er (var) der så var det for å trene, ikke for å mingle. Et hyggelig "hei" fra andre som ofte trener på samme tid holder lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Investere på helsen sin er noe av det beste man kan gjøre. så mange sykdommer som kan forebygges med 3-4 økter i uken.
Det er vel en lav pris for et bedre liv?
Er faktisk ikke så dyrt med PT heller, har en. 500kr/mnd, trener kun med han en gang i mnd og han lager nytt program hver gang.
Blir aldri kjedelig

Anonymkode: 92851...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Investere på helsen sin er noe av det beste man kan gjøre. så mange sykdommer som kan forebygges med 3-4 økter i uken.
Det er vel en lav pris for et bedre liv?
Er faktisk ikke så dyrt med PT heller, har en. 500kr/mnd, trener kun med han en gang i mnd og han lager nytt program hver gang.
Blir aldri kjedelig

Anonymkode: 92851...1d3

Utetrening er like bra og gratis.

Anonymkode: e5ac9...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest effektive middelet for å få meg dit er å ha en avtale med andre om å gå sammen. Jeg bryter helst ikke avtaler med andre, men litt for ofte med meg selv når det kommer til slikt siden jeg vet om annet som er kjekkere å gjøre. Hadde noen betalt en pt for meg hadde det også vært greit, for da er det igjen en avtale å holde i tillegg til guiding og utfordring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt trene hver dag på sudio om noen er villig til å betale MEG for å trene der. Jeg gidder ikke sålenge jeg må betale for det.

Anonymkode: 8d19a...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er egentlig innmeldt i en bootcamp, men synes øktene er så slitsomme, så har ikke vært der på et halvt år. Det som er ekstra demotiverende er at det er eldre (50-60 år) og overvektige med på disse treningen som klarer det strålende - da lurer jeg på hva som er galt med meg som er 25 år og normalvektig (dette var ikke ment som diskriminering😉). Blir rett og slett flau av meg selv og holder meg unna. Men kunne trengt treningen :(

Anonymkode: 5dfc6...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei

Derfor jeg liker egentrening, og helst tidlig.

trening trenger ikke å være super hardt får å få utbytte, og man får jo energi også😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det man kan gjøre der er kjedelig. Så da må det motiveres så mye. Aerobic, sykle, styrkerom. Ingen av dem gir meg happy-følelse. 

Anonymkode: bf6c2...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Forumhei

Ikke meg heller, ikke før jeg har gjort den noen ganger😊 så blir man neste avhenging av den jævla god følelsen man får samt bra samvittighet.

trenings glede og motivasjon kan bygges opp! Først gjør man det, så blir man motivert. Mange venter på motivasjon men den kommer sjelden uten handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På ‎29‎.‎08‎.‎2019 den 8.49, AnonymBruker skrev:

Sliter med at alle virker så proffe og føler at folk ser på meg og rister på hodet 😂 Hadde hjulpet å få hjelp med å sette opp ett program og vist øvelsene skikkelig. Men da må man jo betale 700-800 kr i PT. Det er penger jeg ikke har :( 

Anonymkode: 4ce31...a2b

PT er ganske oppskrytt, men sikkert til nytte for en del. Dersom du har tid og motivasjon vil jeg anbefale deg å se på YouTube etter øvelser. Der finner du mange nyttige og lærerike videoer om hvordan utføre øvelsene korrekt samt at du får tips til øvelser innenfor samme muskelgruppe osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...