Gå til innhold

Herpes kan trigge autisme?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Googlet litt på engelsk og jeg forstod kanskje feil, men at dersom mor har infeksjon av noe slag kan foster utvikle autisme. Googlet det og det stod jo at herpes kan fremkalle autismen. Nå er jeg bare irritert for at hun måtte ligge rundt da hun var ung. Hun måtte absolutt ligge med menn som lå med alle.. 

Anonymkode: bd416...7e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en NY infeksjon UNDER svangerskapet som kanskje kan trigge autisme: 

"According to Popular Science, it was widely reported that maternal herpes infection was linked to autism. It's important to understand that the study found that a previous infection is not linked to an increased autism risk, but rather actually becoming infected with HSV-2 during early pregnancy is what was associated with a two-fold risk for a child being diagnosed with the spectrum disorder."
https://www.parents.com/pregnancy/everything-pregnancy/the-real-link-between-herpes-during-pregnancy-and-autism/

Anonymkode: a8988...816

Skrevet

Er du overvektig? Da er det også økt risiko for at barna dine får autisme. 

Anonymkode: 16839...700

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du overvektig? Da er det også økt risiko for at barna dine får autisme. 

Tull.

Anonymkode: 3b549...c7b

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Googlet litt på engelsk og jeg forstod kanskje feil, men at dersom mor har infeksjon av noe slag kan foster utvikle autisme. Googlet det og det stod jo at herpes kan fremkalle autismen. Nå er jeg bare irritert for at hun måtte ligge rundt da hun var ung. Hun måtte absolutt ligge med menn som lå med alle.. 

Anonymkode: bd416...7e8

Herregud nå må du skjerpe deg! Hvis du tror det å gå rundt og klandre din mor, som ikke kan noe for at du kanskje har Asperger vil hjelpe så tar du kraftig feil. 

Anonymkode: ac516...b02

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. https://www.nature.com/articles/nrendo.2014.81

Du ser der står "paternal"? Hvilket vil si at det gjelder far, ikke mor. Dessuten står det at det kan være en sammenheng, ikke at det er bevist. 

Dumskap er derimot uten tvil arvelig. ;) 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser der står "paternal"? Hvilket vil si at det gjelder far, ikke mor. Dessuten står det at det kan være en sammenheng, ikke at det er bevist. 

Dumskap er derimot uten tvil arvelig. ;) 

Jeg svarte ut fra en antagelse om at det var en far som stilte spørsmålet, ref hovedinnlegg. Nå er vel både herpes-studien og overvektstudien assosiasjonsstudier, så det er samme greia. En part har noe, hva har det å si for barnet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...