Gå til innhold

Vabøfamilien


gobbledigook

Anbefalte innlegg

Lurt litt på hvorfor det ikke har vært dedikert en egen tråd for denne familien her, da utleveringen av barn og deres spesielle situasjon er helt på trynet.

Link til bloggen

Har diskutert dem smått i andre tråder, så jeg tror ikke de er helt ukjente for flere her inne, og de er i media med jevne mellomrom så jeg synes ikke det er helt feil å la dem få en egen tråd heller.

Kort oppsummert;

- Par med 9 hjemmeboende barn, 11 til sammen
- Flyttet fra egen, eid, bolig på vestlandet for noen år siden for å oppnå "gårdsdrømmen" eller noe slikt på østlandet. Brukt de siste årene på å lete etter hus som kan romme dem alle, hittil har de sovet sammen på madrasser i små hus/leiligheter, ingen hell
- Mor drev non-profit bruktbutikk en periode, ellers hjemmeværende, far sykemeldt
- Intens utlevering av barn i alle innlegg, vært mange innlegg om barnevern, barnas diagnoser, hvilken skole de går på, og så videre.

Trist situasjon, i utgangspunktet bryr jeg meg ikke stort om at de sliter økonomisk, det er ikke det som er den store triggeren her eller det jeg ønsker debatten i hovedsak skal handle om, selv om det også er en faktor. Det er bare det at jeg vet for mye om 11 unger jeg ikke kjenner enn det jeg burde. 

Endret av gobbledigook
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, gobbledigook skrev:

Lurt litt på hvorfor det ikke har vært dedikert en egen tråd for denne familien her, da utleveringen av barn og deres spesielle situasjon er helt på trynet.

Link til bloggen

Har diskutert dem smått i andre tråder, så jeg tror ikke de er helt ukjente for flere her inne, og de er i media med jevne mellomrom så jeg synes ikke det er helt feil å la dem få en egen tråd heller.

Kort oppsummert;

- Par med 9 hjemmeboende barn, 11 til sammen
- Flyttet fra egen, eid, bolig på vestlandet for noen år siden for å oppnå "gårdsdrømmen" eller noe slikt på østlandet. Brukt de siste årene på å lete etter hus som kan romme dem alle, hittil har de sovet sammen på madrasser i små hus/leiligheter, ingen hell
- Mor drev non-profit bruktbutikk en periode, ellers hjemmeværende, far sykemeldt
- Intens utlevering av barn i alle innlegg, vært mange innlegg om barnevern, barnas diagnoser, hvilken skole de går på, og så videre.

Trist situasjon, i utgangspunktet bryr jeg meg ikke stort om at de sliter økonomisk, det er ikke det som er den store triggeren her eller det jeg ønsker debatten i hovedsak skal handle om, selv om det også er en faktor. Det er bare det at jeg vet for mye om 11 unger jeg ikke kjenner enn det jeg burde

Så hvorfor oppretter du denne tråden? Slik at flere skal vite mer enn de burde om 11 unger de ikke kjenner? 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om dem, og det virker som om det bør forbli slik. Usikker på poenget med å opprette en tråd. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FruenFraHavet skrev:

Aldri hørt om dem, og det virker som om det bør forbli slik. Usikker på poenget med å opprette en tråd. 

Samme her, aldri hørt om de. Hvis det er trist at barna blir eksponert er det dumt å opprette en tråd som kanskje gjør folk nysgjerrige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, gobbledigook skrev:

Lurt litt på hvorfor det ikke har vært dedikert en egen tråd for denne familien her, da utleveringen av barn og deres spesielle situasjon er helt på trynet.

Link til bloggen

Har diskutert dem smått i andre tråder, så jeg tror ikke de er helt ukjente for flere her inne, og de er i media med jevne mellomrom så jeg synes ikke det er helt feil å la dem få en egen tråd heller.

Kort oppsummert;

- Par med 9 hjemmeboende barn, 11 til sammen
- Flyttet fra egen, eid, bolig på vestlandet for noen år siden for å oppnå "gårdsdrømmen" eller noe slikt på østlandet. Brukt de siste årene på å lete etter hus som kan romme dem alle, hittil har de sovet sammen på madrasser i små hus/leiligheter, ingen hell
- Mor drev non-profit bruktbutikk en periode, ellers hjemmeværende, far sykemeldt
- Intens utlevering av barn i alle innlegg, vært mange innlegg om barnevern, barnas diagnoser, hvilken skole de går på, og så videre.

Trist situasjon, i utgangspunktet bryr jeg meg ikke stort om at de sliter økonomisk, det er ikke det som er den store triggeren her eller det jeg ønsker debatten i hovedsak skal handle om, selv om det også er en faktor. Det er bare det at jeg vet for mye om 11 unger jeg ikke kjenner enn det jeg burde. 

Nå har vel ingen andre enn du selv valgt å lese så mye om dem...?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva tenkte du at man skulle diskutere i denne tråden egentlig? :klo: Det er jo ingenting å diskutere og man kommer uansett ingen vei med det. Bortsett fra å "spre budskapet" ytterligere. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er også en blogg som burde skiftet retning. 

Hun som driver bloggen selger ikke reklame som jeg har sett, det er ingen bedrift. Utleveringen er helt hinsides, men jeg synes heller ikke det er noe å diskutere. Spesielt pga barna.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
2 minutter siden, Månespeil skrev:

Dette er også en blogg som burde skiftet retning. 

Hun som driver bloggen selger ikke reklame som jeg har sett, det er ingen bedrift. Utleveringen er helt hinsides, men jeg synes heller ikke det er noe å diskutere. Spesielt pga barna.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lurt på hvorfor det ikke finnes noen tråd om dem, men som flere her nevner er det kanskje like greit. 

Utleveringen av barna er helt vanvittig, har lest bloggen av og på i ren fascinasjon men måtte slutte da jeg følte jeg endte opp med utrolig mye informasjon en fremmed person på internett ikke skal ha tilgang til! De innleggene som ble skrevet om barnevernet var virkelig dråpen for meg. Helt hinsides. Bloggen burde legges død for barnas skyld. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan jo diskutere språket. Språket minner meg om 14-åringe bloggere som starter nærmest hver setning med "og" eller "men", putter inn "haha" overalt og ordet "jo" i ca hver setning. Greit nok at blogg er en uformell plattform, men hvis målet er å få mange lesere bør man ha en noenlunde variert språkbruk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det blitt normalen nå å anklage alle som starter nye tråder her om at de har skjult agenda ?

Hvis noen vil ha en tråd om denne bloggeren, så er det jo på rette forumet. Barne eksponeringen er sikkert helt hinsides. Slik som i Villapaprika , CBE og andre bloggere som blir heftig diskutert her inne.

Hvis du ikke vil vite noe om eller diskutere bloggeren, så ikke les...

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...