AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #1 Skrevet 28. august 2019 Var med ungen i barnehagen i dag. Første dagen så vi skulle bare være der til lunsj. I lunsjen så får de voksene tilbud om te/kaffe. Pedagoisk leder drikker Cola light fra boks. Datteren min strekker seg etter en sukkerbeholder. Ped leder reagerer da med å helle litt sukker på bordet foran datteren mi. Datteren min er ett år og har aldri smakt sukker. Jeg ser på meg selv som veldig lite hysterisk med tanke på mat til barn, men å gi ungen rent sukker synes jeg er drøyt. Hva synes dere? Jeg ble helt satt ut og reagerte bare med å skyve sukkeret vekk. Anonymkode: 1279d...e9f 1
Mrs Robinson Skrevet 28. august 2019 #2 Skrevet 28. august 2019 Ville hørt med pedagogisk leder om begrunnelse, faglig, om hvorfor hun gjorde dette Å drikke fra colabokser har heller ingenting å gjøre på avdeling. Dette gjør man på pause 18
Pinkpashion Skrevet 28. august 2019 #3 Skrevet 28. august 2019 Nei, ikke greit. Verken brusdrikkingen eller å tømme sukkeret på bordet. 13
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #4 Skrevet 28. august 2019 Hva de ansatte drikker kan man ikke legge seg oppi. Men å gi sukker på den måten blir feil. Anonymkode: c92f0...351 7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #5 Skrevet 28. august 2019 Burde ikke vært lov for de ansatte å drikke kaffe sammen med barna. Kan fort skje en stygg ulykke! Colaen sparer man til pausen. Anonymkode: deca1...baf 13
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #6 Skrevet 28. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva de ansatte drikker kan man ikke legge seg oppi. Men å gi sukker på den måten blir feil. Anonymkode: c92f0...351 👍 Anonymkode: f7caf...bd3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #7 Skrevet 28. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva de ansatte drikker kan man ikke legge seg oppi. Men å gi sukker på den måten blir feil. Anonymkode: c92f0...351 De ansatte i barnehagen kan ikke gå rundt på avdelingen og drikke Cola! Anonymkode: 4a036...b4b 10
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #8 Skrevet 28. august 2019 Det høres utrolig dårlig ut synes jeg. Alt. Dersom lunsjen var sammen med barna, så hører ikke varm drikke som kaffe og te hjemme. Ei heller en colaboks, da får man helle colaen over i en kopp. Sukkerbeholder burde heller ikke stå tilgjengelig for barna, og helt corny å gi et nytt, ett år gammelt barn sukker på bordet...! Ville tatt det opp med både ped.leder og daglig leder. Jeg er ped.leder selv, og synes dette var veldig spesielt. Anonymkode: f40e7...476 19
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #9 Skrevet 28. august 2019 Veldig upassende hvis brusdrikkingen var foran barna! Jeg hadde blitt skikkelig irritert hvis ettåringen min fikk rent sukker på den måten i barnehagen. Lurer på hva som foregår når foreldre ikke er der når sånt skjer med foreldre tilstede... Anonymkode: 612d1...8fa 6
Thyra Skrevet 28. august 2019 #10 Skrevet 28. august 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: De ansatte i barnehagen kan ikke gå rundt på avdelingen og drikke Cola! Anonymkode: 4a036...b4b Jeg jobber selv i bhg, og om jeg drikker cola på avdelingen, så har jeg den alltid i en kaffekopp... 9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #11 Skrevet 28. august 2019 Oj, dette var ikke bra! Jobber selv som ped leder og hverken kaffe/te/cola/sukker har noe å gjøre inne på avdelingen med barna! Foreldrene får tilbud om kaffe/te på pauserommet de første gangene de går fra barna en liten stund, de første to dagene når de er sammen med barna heletiden får de ikke tilbud om noe, det er jo bare noen få timer uansett. Syns du burde ta dette opp med styrer ja. Hva slags barnehage er dette forresten? Liten familiebarnehage, privat, kommunal, kjede (FUS, ESPIRA etc)? Har den godt rykte? Syns bare dette var så utrolig spesielt at du kan neppe være den første som reagerer? Anonymkode: 64e8c...9c1 11
Pinkpashion Skrevet 28. august 2019 #12 Skrevet 28. august 2019 4 minutter siden, Thyra skrev: Jeg jobber selv i bhg, og om jeg drikker cola på avdelingen, så har jeg den alltid i en kaffekopp... ... Fler og fler forbyr kaffedrikking på avdelinga - og takk og pris for det! Verken Cola, te, saft, kaffe osv. har noe å gjøre på avdelinga når man er der sammen med barna. 1
Thyra Skrevet 28. august 2019 #13 Skrevet 28. august 2019 4 minutter siden, Pinkpashion skrev: ... Fler og fler forbyr kaffedrikking på avdelinga - og takk og pris for det! Verken Cola, te, saft, kaffe osv. har noe å gjøre på avdelinga når man er der sammen med barna. Varme drikker kan gjerne forbus pga skoldingsfare. Men hva man drikker fra en ugjennomsiktig kopp eller flaske burde ellers ingen ha noe med. 13
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #14 Skrevet 28. august 2019 Jeg er barnehagelærer og har jobbet i barnehage i 12 år. Har aldri opplevd at noen av de ansatte drikker brus fra boks eller flaske inne på avdelingen sammen med barna. Veldig spesielt! Personalet skal være rollemodeller for barna, og dette henger dårlig sammen med denne brusdrikkingen. Det at ped leder tømte sukker på bordet foran barnet er ikke greit. Jeg ville ha tatt opp med henne hva hun tenker om helseperspektivet, og hvilke rutiner de har for mat generelt. Anonymkode: 26143...c42 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #15 Skrevet 28. august 2019 Hun mente altså det var greit å gi ungen rent sukker..? Altså, jeg er ikke hysterisk, her hjemme spiser vi sjokolade i ukedagene også har vi noen ganger cola å drikke til middag, men i bhg gjør man ikke slik 😂 du burde ta det opp.. Makan 🤣 Anonymkode: 278e9...78d 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #16 Skrevet 28. august 2019 Det kan ikke tenkes at hun helte sukkeret på bordet slik at barnet kunne ta på det og sanse bare? Hun helte ikke rent sukker i munnen på ungen heller, men virker som flere oppfatter det slik. Ingen grunn til å bli hysterisk over litt sukkerkorn på et bord tenker jeg. Anonymkode: 3207b...ed2 12
Thyra Skrevet 28. august 2019 #17 Skrevet 28. august 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan ikke tenkes at hun helte sukkeret på bordet slik at barnet kunne ta på det og sanse bare? Hun helte ikke rent sukker i munnen på ungen heller, men virker som flere oppfatter det slik. Ingen grunn til å bli hysterisk over litt sukkerkorn på et bord tenker jeg. Anonymkode: 3207b...ed2 Godt poeng. Vi har f.eks brukt sukker i malingen når barna har malt for å få en spesiell effekt. Kanskje noen ville ha reagert på det også? 3
Sirah Skrevet 28. august 2019 #18 Skrevet 28. august 2019 Tenker det kommer helt ann på om hun helte en kilo sukker eller noen få korn. Sistnevnte var nok for at barnet skulle få utforske. Barnet var jo nysgjerrig. Ang brusdrikkingen syntes jeg ikke det har noe på avdelingen å gjøre. 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #19 Skrevet 28. august 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun mente altså det var greit å gi ungen rent sukker..? Altså, jeg er ikke hysterisk, her hjemme spiser vi sjokolade i ukedagene også har vi noen ganger cola å drikke til middag, men i bhg gjør man ikke slik 😂 du burde ta det opp.. Makan 🤣 Anonymkode: 278e9...78d Du gir sjokolade til en 1 åring? I ukedagene? Anonymkode: ea2b2...040 4
Pinkpashion Skrevet 28. august 2019 #20 Skrevet 28. august 2019 36 minutter siden, Thyra skrev: Varme drikker kan gjerne forbus pga skoldingsfare. Men hva man drikker fra en ugjennomsiktig kopp eller flaske burde ellers ingen ha noe med. Vi kan godt være uenig om akkurat det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå