Gå til innhold

Hvor mye tåler egentlig et bildekk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt min første bil i noen måneder og bekymrer meg for alt mulig. I dag skulle jeg parkere inn ved fortauskanten og så ikke helt hvor jeg var plassert i forhold til kanten, så jeg kjørte både opp på fortauet med det enet hjulet, og skrapte mot kanten med bakhjulet. Hastigheten var meget lav. Fortauskanten er av den høye og skarpe typen. Tenkte med en gang at nå ryker dekkene og jeg må punge ut for nye dekk. Men hvor mye tåler de egentlig?

Anonymkode: 02b13...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dekk tåler det meste av juling og fortauskanter i rolig tempo, det kan hende at du slår lufta ut av dekket ved å treffe kanter og hull i stor fart. Dekk er mest sårbare for skarpe ting.

Men felger tåler ikke slag, spesielt aluminiumsfelger. Billige aluminiumsfelger kan regelrett knuse ved harde nok sammenstøt. felgene blir veldig stygge av å kantkjøre de mot fortauet og kan bidra til en liten luftlekkasje som er veldig irriterende.

Anonymkode: e26af...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk tåler mye. Om det ikke er synlige opplagte skader \ ¨revner¨ på siden av dekket, eller ¨blære¨på siden av bakdekket hadde jeg tatt det helt med ro. Om du passer på å ha rett trykk i dekkene tåler de masse.

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...