Gå til innhold

Hannhund slikker seg til blods.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kom hjem til en hannhund med ekstremt hoven, utsatt og rød penis, som intenst slikket seg og en liten blodpøl under tissen. Tissen var tre ganger så stor og han hadde blødd litt. 

Han var mer opptatt av tissen enn meg og den gikk ikke "inn" igjen før jeg fikk han til å reise seg opp. Jeg vasket opp blodet og sjekket tissen, men ser ikke noen sår eller noe. Tok han med ut for å tisse, ikke noe blod i urinen.

Tispa i huset forventes å løpe snart. Er det mulig han kanskje har slikket også har det vært godt så han har fortsatt til det starta og blø? Han er seks år gammel. Er ikke noe blod nå etterpå, han er ferdig med tissen sin.. 

Ringer dyrlegen i morgen men greit å høre andres tanker. 

Anonymkode: 7d9d5...6e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan ha fått ereksjon og blitt litt "overrasket" over tilstanden siden det ikke skjer så ofte for de fleste hunder og derfor begynt å slikke. Det skal ikke så mye til før de begynner å blø for penis hos hunder ligger jo vanligvis godt beskyttet og har svært tynn hud. Han kan også ha fått ereksjon fordi han begynte å slikke og det kan han for eksempel ha gjort på grunn av en eller annen irritasjon for eksempel forhudskatarr.

Jeg tviler med andre ord på at det er noe farlig og særlig ikke hvis det har sluttet å blø og du ikke ser noe verk eller sår når du drar forhuden tilbake (Ja, jeg vet at det er ekkelt, men det er noe vi hannhundeiere må forholde oss til! ;)). Men alltid greit å høre med en veterinær. Det er jo ikke sikkert at han eller hund ser noen grunn til at dere skal komme. 

Skrevet
20 minutter siden, Leo skrev:

Han kan ha fått ereksjon og blitt litt "overrasket" over tilstanden siden det ikke skjer så ofte for de fleste hunder og derfor begynt å slikke. Det skal ikke så mye til før de begynner å blø for penis hos hunder ligger jo vanligvis godt beskyttet og har svært tynn hud. Han kan også ha fått ereksjon fordi han begynte å slikke og det kan han for eksempel ha gjort på grunn av en eller annen irritasjon for eksempel forhudskatarr.

Jeg tviler med andre ord på at det er noe farlig og særlig ikke hvis det har sluttet å blø og du ikke ser noe verk eller sår når du drar forhuden tilbake (Ja, jeg vet at det er ekkelt, men det er noe vi hannhundeiere må forholde oss til! ;)). Men alltid greit å høre med en veterinær. Det er jo ikke sikkert at han eller hund ser noen grunn til at dere skal komme. 

Tusen takk for svar. Høres ikke usannsynlig ut det du skildrer der. Fikk bare litt sjokk av hoven og eksponert penis i en blodpøl. Litt ekkelt og litt skummelt 😂

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Høres ikke usannsynlig ut det du skildrer der. Fikk bare litt sjokk av hoven og eksponert penis i en blodpøl. Litt ekkelt og litt skummelt 😂

Ja, det kan virke ganske voldsomt og kanskje spesielt hvis det er snakk om en liten hund! Det kan nesten virke som om de synes det er rare greier selv også :ler:

Skrevet

Han kan ha trang forhud. Ikke uvanlig hos enkelte raser. 

Anonymkode: ca298...413

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han kan ha trang forhud. Ikke uvanlig hos enkelte raser. 

Anonymkode: ca298...413

Han er seks år gammel og det har aldri skjedd før. Rart hvis det plutselig skulle være et problem nå. 

Dyrlegen ba meg komme hvis det skulle skje flere ganger. Så er ikke noe farlig håper jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...