Gå til innhold

Med, eller uten sjal...


Vekt74

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en forholdsvis enkel kjole, og har sammen med den kjøpt meg et ett-lags sjal. Jeg lurer på om man skal ha på sjalet inn i kirken eller vente til man kommer ut? Det kommer nok til å bli noe kaldt, så det er kanskje lurt å "spare" det til etterpå... Men det er vel egentlig en "regel" at man ikke skal ha bare skuldre i kirken også... Har kjole med litt brede stropper.

Lurer også på om det er noen av dere andre som syr på noen "feste-anordninger" på undertøystroppene, slik at kjolen ikke glir ned på skuldrene?

Nærmer seg nå... :o

Hilsen undrende vekt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville brukt sjalet hele tiden, men gjør det du føler for ;-)

På en vanlig sybutikk kjøpte jeg "bånd" med trykknapper i hver ende = løkke når knappene er sammen.

Festet de slik at jeg hadde en oppe på skulderen og en i en søm på siden av brystet.

Var veldig fornøyd med dem. Og jeg sliter vanligvis med at alt sklir ned. Jeg mener jeg satte dem slik at trykknappene var innerst på skulderen (uah - husker ikke helt)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg ville nok ha ventet med sjalet til etter jeg kom ut av kirken, pga det er ofte ganske mye styr med bukett etc. Jeg gjorde det slik og synes det var ok.. hadde nok med buketten, og vi giftet oss midt i juli så det var jo ikke akkurat kaldt...

Koz... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag är inte religiös men jag anser att man bör hedra det religiösa rummet, kyrkan, och de ord som sägs och vad kyrka/religion står för. Jag tycker inte att man har bara axlar i kyrkan, ej heller djup urrigning utan en sjal över. I många andra kyrkor, i andra länder blir man utkörd ur heliga rum om man har bara armar, axlar eller för korta kjolar.

Om du nu har köpt en sjal till tycker jag verkligen att den ska användas i kyrkan. En del kyrkor är dessutom rätt så kalla så det kan vara skönt. Till middagen och dansen kan det bli varmt och vill du variera lär det finnas tillfällen att ta av och på sjalen under kvällen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Naar du proever kjolen din.. spoer deg selv hvordan du liker den best...med eller uten sjal. Sier det *pang* naar du har det paa ,saa har du det paa deg under vielsen oxo .. er foelelsen den samme uten sjalet da er jo det kanskje lettvint aa droppe det under vielsen.... MEN ikke glem sjalet etterpaa da i all gledesrusen.. :hoho:

Du blir uansett en vakker brud... med eller uten sjal !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...