Mt3 Skrevet 29. august 2019 #61 Skrevet 29. august 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har observert en ansatt i en butikk som var tydelig ruset på jobb. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde noe, men hvor kan man eventuelt melde fra om en sånn situasjon? Hva ville dere gjort dersom dere opplevde å være vitne til en rusa person på jobb i butikk? Anonymkode: 949a2...4e5 Om dette var en butikk der ansatte var alene på jobb ville jeg søkt opp eier/driver av butikken og gitt beskjed, så er det opp til den om den godtar slikt eller om den vil sende noen bortom for å se om det stemmer. Er det en butikk der flere ansatte jobber samtidig tenker jeg det blir kollega sitt ansvar om det skal meldes eller ikke. Klart det kan være medisiner eller personlighet som gjør at ansatt virker rusa, men da vet jo sjefen det. Om noen er frekke, utfører dårlig kundeservice bør en jo også melde ifra. Mange som kan være verdens beste selger når sjefen er tilstede, men frekk og lite kundevennlig så snart de er alene.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #62 Skrevet 29. august 2019 8 timer siden, theTitanic skrev: Hvordan rusa da? Det er en rekke medikamenter som gjør at en person ser ruset ut. Morfin preparater for smertelindring, benzopreparater mot angst og antipsykotika der man kan få tomt zombieaktig blikk. Noen antiepileptika kan man se ruset ut av. Noen sykdommer ser man helt fjern ut av. ADHD medisiner kan syntes på øynene. Hvordan kjøpe kan du vite at det ikke er noe av dette? Og hvorfor tror du at DU kan se at han er rusa, mens hans kollegaer ikke legger merke til det i det hele tatt? Er kollegaene stokk dumme og du veldig smart som ser dette med et øyekast tenker du? Kollegaene var ikke til stede, personen var alene på jobb i en liten sjappe. Det virker som i denne tråden at personen må ha vært syk eller medisinert. Personen sjanglet rundt og ropte ut i lufta skvatt og hadde knekk i knærne. Og ja, bare fortsett å si "typisk diabetes", jeg har jobbet med brukere tidligere, men folk i tråden har bestemt seg. Anonymkode: 949a2...4e5
EvaLena Skrevet 29. august 2019 #63 Skrevet 29. august 2019 Jeg jobber i en bedrift hvor all form for beruselse har nulltoleranse. Vi plikter å varsle om noen på jobb er beruset eller ser sånn ut. Vi kan uten varsel også bli sjekket av politiet om rus (stikkontroller). Jeg ville sett an denne ansatte og hvis det gjentar seg ville jeg varslet sjefen. Det å være beruset på jobb kan skremme bort kunder og ikke minst passer det seg ikke at små barn kan oppleve det skremmende. Dere som ber ts passe sine egne saker, hadde dere syntes det var greit at en ansatt var ruset og samtidig bedriftens ansikt utad? Se for deg feks læreren til barnet ditt være ruset, Eller en resepsjonist. Jeg tviler på at dere ville akseptert det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå