Miklo Velka Skrevet 28. august 2019 #21 Skrevet 28. august 2019 26 minutter siden, AnonymBruker said: Lurer litt på hvorfor dere mener det er akseptabelt å være "tydelig ruset" på jobb? Anonymkode: b8ecb...be9 Å passe sine egne saker betyr da vel ikke at man synes det er akseptabelt? 2
Gjest Forumhei Skrevet 28. august 2019 #22 Skrevet 28. august 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har observert en ansatt i en butikk som var tydelig ruset på jobb. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde noe, men hvor kan man eventuelt melde fra om en sånn situasjon? Hva ville dere gjort dersom dere opplevde å være vitne til en rusa person på jobb i butikk? Anonymkode: 949a2...4e5 Er du trygda?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #23 Skrevet 28. august 2019 Det er så typisk norsk å si "Man skal passe sine egne saker". Aldri skal man bry seg, man skal gå med skylapper og for all del ikke si noe når noen er uærlige eller gjør noe galt. Heller la folk gå rundt rusa på jobb der du skal handle, enn å si noe. Jeg hadde sagt i fra til lederen, men jeg hadde gjort det over telefon, så ikke de ansatte så at jeg sto og snakket med sjefen. Da kan det jo bli drittslenging eller ufinheter om den rusa personen gjetter hvem som har sladret og jeg senere kommer tilbake for å handle igjen i den butikken. F.eks. om det er den nærmeste dagligvarebutikken der man bor. Anonymkode: 6c630...54f
Thyra Skrevet 28. august 2019 #24 Skrevet 28. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er så typisk norsk å si "Man skal passe sine egne saker". Aldri skal man bry seg, man skal gå med skylapper og for all del ikke si noe når noen er uærlige eller gjør noe galt. Heller la folk gå rundt rusa på jobb der du skal handle, enn å si noe. Jeg hadde sagt i fra til lederen, men jeg hadde gjort det over telefon, så ikke de ansatte så at jeg sto og snakket med sjefen. Da kan det jo bli drittslenging eller ufinheter om den rusa personen gjetter hvem som har sladret og jeg senere kommer tilbake for å handle igjen i den butikken. F.eks. om det er den nærmeste dagligvarebutikken der man bor. Anonymkode: 6c630...54f Man skal bry seg om, ikke bry seg med. Man skal spørre seg hvilket motiv man har for å melde i fra. Er det for å hjelpe noen, eller er det for å lage problemer for noen? Kommer det noe godt ut av det, eller er det bare en prinsippsak? 9
Miklo Velka Skrevet 28. august 2019 #25 Skrevet 28. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er så typisk norsk å si "Man skal passe sine egne saker". Aldri skal man bry seg, man skal gå med skylapper og for all del ikke si noe når noen er uærlige eller gjør noe galt. Heller la folk gå rundt rusa på jobb der du skal handle, enn å si noe. Anonymkode: 6c630...54f Det som er typisk norsk er å tyste på alt og alle, for den minste mistanke. 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #26 Skrevet 28. august 2019 27 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har også jobbet som butikksjef og lettere berusede kunder er en ting, men ansatte er noe HELT annet. Når du kommer inn til et handelssted skal du kunne føle at du blir ivaretatt, omså du bare skal ha deg en skjorte, en ny sykkel eller hva det skal være. På samme måte som at det ikke er akseptabelt å være frekk og ufin mot kunder, er det ikke innenfor og opptre uprofesjonelt på en arbeidsplass. Du som ansatt får betalt og å yte en tjeneste for sjefen din og for kundene, og da skal ikke noen måtte behøve og vurdere om du er skikket til oppgaven fordi du er påvirket. Anonymkode: b8ecb...be9 Er du egentlig.klar over hvor mange som misoppfatter situasjoner og skal melde fra om ansatte? Jeg har fått henvendelser om så utrolig mye rart og det er utrolig sjelden at det er hold i beskyldningene. Derfor jatter jeg bare med når det kommer slike kunder. Jeg kjenner mike ansatte og våre rutiner best. Jeg tar vurderingen selv. Anonymkode: db1cb...bee 6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #27 Skrevet 28. august 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skremmende mange her som ikke ser problemet?! Jeg hadde blitt redd av en synlig rusa person på dagligvarebutikken. Jada dere kan bare le, men det er ikke greit å være ruset når du får betalt for å gjøre en jobb. Anonymkode: c0476...5b3 Enig med deg. Anonymkode: 785b2...5cf
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #28 Skrevet 28. august 2019 For ikke å snakke om kunder som skal hevne seg på ansatte for noe. De er det mange av! Anonymkode: db1cb...bee 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #29 Skrevet 28. august 2019 Akkurat nå, Miklo Velka skrev: Det som er typisk norsk er å tyste på alt og alle, for den minste mistanke. Spesielt de som har litt mye fritid, kan ikke skjønne hvorfor man vill ødlegge for folk..TS kan umulig være etabler og sitte med jobb , hun/han som har så mye energi til å spekulere.. Anonymkode: bb3c0...093 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #30 Skrevet 28. august 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS vil da fremstå som en tulling. mvh leder Anonymkode: db1cb...bee Hvorfor det? Vi hadde en medarbeider som ruset seg i arbeidstiden. Liten travel butikk med kun to ansatte. Stort sett bare en i kassen så noen dager var det bortimot umulig for den andre å se selv. Kundene ga beskjed og det endte med oppsigelse etter x-antall advarsler og tiltak Anonymkode: bd552...585 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #31 Skrevet 28. august 2019 28 minutter siden, AnonymBruker said: Skremmende mange her som ikke ser problemet?! Jeg hadde blitt redd av en synlig rusa person på dagligvarebutikken. Jada dere kan bare le, men det er ikke greit å være ruset når du får betalt for å gjøre en jobb. Anonymkode: c0476...5b3 Vet du hvor mange kunder som skal hevne seg på ansatte eller som misforstår ting? Jeg hadde en sak for bare noen dager siden. En kunde ville gi beskjed om at en ansatt puttet penger i egen lomme. Da jeg sjekket kameraet sammen med den ansatte så jeg at dette ikke skjedde. En tydelig rusa ansatt vil bli oppfanget av kolleger og ledere. Heldigvis har vi AKAN-avtale i vår bedrift, slik at den ansatte vil få hjelp og støtte. Dette er noe lederen fint kan vurdere selv. Anonymkode: db1cb...bee 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #32 Skrevet 28. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor det? Vi hadde en medarbeider som ruset seg i arbeidstiden. Liten travel butikk med kun to ansatte. Stort sett bare en i kassen så noen dager var det bortimot umulig for den andre å se selv. Kundene ga beskjed og det endte med oppsigelse etter x-antall advarsler og tiltak Anonymkode: bd552...585 Min erfaringer at 95 % av slike kundehenvendelser er tull. Du kaster bort din egen tid og min tid. Anonymkode: db1cb...bee 2
gammelt nytt Skrevet 28. august 2019 #33 Skrevet 28. august 2019 Om vedkommende faktisk er rusa, så merker kollegaene det. Det kan være at personen har en form for sykdom eller plage der den fremstår som rusa, så det skal mye til at jeg hadde blandet meg som kunde. Da måtte personen være voldsomt utagerende, aggressiv eller lignende. 6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #34 Skrevet 28. august 2019 De andre ansatte oppdager da et sånt problem lenge før kundene gjør det - om det er et problem. I en butikkjobb er det også begrenset hvor grove feil en kan gjøre 😛 Hadde det vært en bussjåfør, sykepleier, tannlege eller lignende hadde det vært noe annet. Dette hadde jeg latt ligge, butikken får evt ordne opp selv. Anonymkode: 33de6...934 4
Miklo Velka Skrevet 28. august 2019 #35 Skrevet 28. august 2019 29 minutter siden, AnonymBruker said: I en butikkjobb er det også begrenset hvor grove feil en kan gjøre 😛 Anonymkode: 33de6...934 Hva med å sikre lokalet mot brann og innbrudd? Økonomiske tap? Synes det er potensielt grovt nok jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #36 Skrevet 28. august 2019 Personen var tydelig ruset og i dårlig form. Jeg er bekymret både for den ansatte og alle barn som var vitne til personen. Jeg var ikke ute etter å tyste bare hjelpe, men skjønner jeg ikke trenger å ha så dårlig samvittighet for at jeg ikke reagerte. Anonymkode: 949a2...4e5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #37 Skrevet 28. august 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Personen var tydelig ruset og i dårlig form. Jeg er bekymret både for den ansatte og alle barn som var vitne til personen. Jeg var ikke ute etter å tyste bare hjelpe, men skjønner jeg ikke trenger å ha så dårlig samvittighet for at jeg ikke reagerte. Anonymkode: 949a2...4e5 Når noen virker ruset og i dårlig form så spør man om det er noe i veien, noe jeg kan hjelpe med og forteller at "Jeg synes du virker litt uttafor akkurat nå, kom så setter vi oss der borte litt så det blir litt bedre." Det kan være mange grunner til at folk kan virke ruset, lavt blodsukker hos ansatte med diabetes er en grunn. Anonymkode: 43c0c...b8a 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #38 Skrevet 28. august 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Personen var tydelig ruset og i dårlig form. Jeg er bekymret både for den ansatte og alle barn som var vitne til personen. Jeg var ikke ute etter å tyste bare hjelpe, men skjønner jeg ikke trenger å ha så dårlig samvittighet for at jeg ikke reagerte. Anonymkode: 949a2...4e5 Nå har aldri jeg vært rusa på jobb, men som tidligere rusmisbruker så kan jeg garantere det at det hadde ikke hjulpet personen om du sa fra til sjefen. Å miste jobben gjør som oftest bare at rusingen eskalerer. Så jeg vet ikke hvordan du kunne hjulpet personen uansett. Så noen dårlig samvittighet trenger du ikke ha nei. Anonymkode: 2b87d...cac 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #39 Skrevet 28. august 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Personen var tydelig ruset og i dårlig form. Jeg er bekymret både for den ansatte og alle barn som var vitne til personen. Jeg var ikke ute etter å tyste bare hjelpe, men skjønner jeg ikke trenger å ha så dårlig samvittighet for at jeg ikke reagerte. Anonymkode: 949a2...4e5 Tro meg, man kan være dårlig og virke ruset, selvom man ikke er det, finnes mange sykdommer og mange jobber for de vil ikke på NAV. Da jeg var syk, før jeg begynte på AAP, så var det dager jeg var så fjern og rar at sikkert flere trodde jeg var ruset, noe jeg ikke var, jeg var syk og under utredning. Aldri døm folk for noe du ikke vet. Bare fordi DU tror vedkommende var rusa så betyr det ikke at vedkommende var rusa. Kan være andre årsaker. Og barn reagerer anderledes på voksne enn du gjør. De tenkte sikkert ikke at vedkommende var rusa. Anonymkode: d2cfd...824 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #40 Skrevet 28. august 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Min erfaringer at 95 % av slike kundehenvendelser er tull. Du kaster bort din egen tid og min tid. Anonymkode: db1cb...bee Min er motsatt Anonymkode: bd552...585
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå