Gå til innhold

Blir det egentlig noe billigere for meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er sånn at jeg må betale 18% av 36000 pga en liten kollisjon med meg selv. Jeg har kjørt over kjørelengden.

Men så skal takstmannen fjerne felger som er på 3000kr fra regningen, så den blir billigere. Men det blir vel egentlig ikke noe billigere for meg? 

Om jeg må betale 18% av 36.000 som går ned til 18% av 30.000 så ser jeg bare en ca 1000 lapp billigere... 

 

virker som det blir mye billigere for forsikringen men ikke meg da. Lønner seg kanskje ikke? Takstmannen tenkte på at det kunne bli 5k billigere for meg hvis det var greit for forsikringen, men det blir jo ikke det?🤨

Anonymkode: f36c1...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår ikke problemet. Du vil ikke spare 1000 kroner?

Anonymkode: 366fb...4c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene må jo betales av noen, om de ikke står på regningen vil det vel bli du som må betale de? Eller er det bare skjønnhetsfeil på de, så det ikke er nødvendig å bytte de?

Om ikke du da må dekke felgene så sparer du de 3000kr + de få kronene du sparer på prosentandelen av 33.000kr (500kr), eller er det snakk om 2 felger å 3000,- siden du skriver 18% av 30.000,-

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mt3 skrev:

Felgene må jo betales av noen, om de ikke står på regningen vil det vel bli du som må betale de? Eller er det bare skjønnhetsfeil på de, så det ikke er nødvendig å bytte de?

Om ikke du da må dekke felgene så sparer du de 3000kr + de få kronene du sparer på prosentandelen av 33.000kr (500kr), eller er det snakk om 2 felger å 3000,- siden du skriver 18% av 30.000,-

Men er vel ikke jeg som sparer de 3000,- det er vel forsikringen? Jeg må uansett betale 18 av hele summen uansett hvor lav eller høy den er.

Anonymkode: f36c1...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er vel ikke jeg som sparer de 3000,- det er vel forsikringen? Jeg må uansett betale 18 av hele summen uansett hvor lav eller høy den er.

Anonymkode: f36c1...317

Om det som trekkes fra regningen er 3000kr inkl. moms så vil du jo ikke spare mange kronene. Men forsikringsselskapet vil spare seg nesten 3000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mt3 skrev:

Du vil ikke spare 3000,- på at felgene ikke står på regningen nei.

Nei, men 1040kr 🙄🙄🙄

Anonymkode: f36c1...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men min egenandel sto på 4000,- densier til meg at den er på 5500 nå fordi føreren er under 25år, er det lov?! 

Anonymkode: f36c1...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men min egenandel sto på 4000,- densier til meg at den er på 5500 nå fordi føreren er under 25år, er det lov?! 

Anonymkode: f36c1...317

Vanlige forsikringsvillkår er forhøyet egenandel eller høyere premie om man skal ha førere under 24 eller 25 år.  Det står i forsikringsvillkårene dine.  Ikke en gang med liten skrift.  Det lønner seg å lese posten sin innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...