Gå til innhold

Operere øyelokk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har tatt en slik operasjon? Hengende øyelokk..jeg merker at de henger mer og mer (genetisk), og jeg kompenserer ved å «løfte pannen». Har vurdert operasjon i mange år, men er så redd resultatet skal bli mislykket! I samme slengen kunne jeg tenkt meg å fikse på undersiden av øynene også, jeg har alltid hatt litt «poser», men det siste året har huden blitt mindre elastisk, slik at det har kommet linjer rett under øynene..dette gjør at jeg ser forferdelig sliten og trøtt ut. Føler meg så lite fresh! Merker at synsfeltet er mindre når jeg ikke kompenserer med pannen. 

Var dere fornøyde med operasjonen? Fjernet operasjonen linjer/rynker under øynene? Dersom du har operert begge deler. Hvor mye måtte dere betale?

Anonymkode: 0d5e5...463

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tanta mi fikk dekt øyelokk operasjon fordi hun var plaget med hodepine pga at de var så tunge. Hun ser bedre ut og hodepinen er vekk. Verdt å sjekke ut om du får det dekt, hvis du plages ja.. 

Anonymkode: f2ca5...086

Skrevet

Jeg fekk nettopp innvilget pga hodepine. Jeg løfter pannen min hele tiden for å se mer våken ut, og det tar på.. så håper jeg får et nytt liv uten smertestillende mot hodepine hver kveld. 

Anonymkode: 5d54b...6d0

Skrevet

Gjør det!

Anonymkode: 1c2bc...94a

Skrevet

Jeg har fått innvilget pga kraftig hodepine. Arrene er ikke synlige, blikket åpent, og jeg er hodepine fri! 

Anonymkode: 86dcc...76a

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fekk nettopp innvilget pga hodepine. Jeg løfter pannen min hele tiden for å se mer våken ut, og det tar på.. så håper jeg får et nytt liv uten smertestillende mot hodepine hver kveld. 

DET får du. Se frem til å klare å se en hel film ferdig uten å måtte løfte halve ansiktet ditt opp...

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DET får du. Se frem til å klare å se en hel film ferdig uten å måtte løfte halve ansiktet ditt opp...

Blir sikkert et nytt liv 😳 har du tatt? Var det mye smerter etterpå?

Skrevet

Jeg har operert øyelokkene. men det var kun av kosmetiske grunner. Jeg ble veldig fornøyd. Det var ikke noe vondt, men var blå og hoven en ukes tid etterpå. Det ble et lite arr, men de ordnet det sånn at det ligger i en rynke, og er dermed ikke synlig. 

Anonymkode: f0327...847

Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har tatt en slik operasjon? Hengende øyelokk..jeg merker at de henger mer og mer (genetisk), og jeg kompenserer ved å «løfte pannen». Har vurdert operasjon i mange år, men er så redd resultatet skal bli mislykket! I samme slengen kunne jeg tenkt meg å fikse på undersiden av øynene også, jeg har alltid hatt litt «poser», men det siste året har huden blitt mindre elastisk, slik at det har kommet linjer rett under øynene..dette gjør at jeg ser forferdelig sliten og trøtt ut. Føler meg så lite fresh! Merker at synsfeltet er mindre når jeg ikke kompenserer med pannen. 

Var dere fornøyde med operasjonen? Fjernet operasjonen linjer/rynker under øynene? Dersom du har operert begge deler. Hvor mye måtte dere betale?

Ja, jeg var kjempefornøyd med operasjonen. Hadde to tunge øyelokk, men mer på høyre side enn venstre, så de var ulike også. Dette ble justert for før operasjonen da kirurgen tegnet på huden der de skulle skjære osv.

Da jeg våknet etter operasjonen, klarte jeg ikke lukke øynene helt. Dette var litt skremmende, men sykepleieren beroliget meg umiddelbart og sa at om bare en time ville det være mye bedre allerede. Og det var det. For hver time som gikk, ble det litt bedre, så det var bare rett etter operasjonen at det var sånn.

Har lest at noen får "blåveiser" rundt øynene etter en sånn operasjon, men det skjedde ikke noe sånt på meg. Var hoven i noen dager bare, og plastret med tynn sårteip over stingene. De to første døgnene sved og "brant" det litt i sårene, men noen voldsomme smerter var det ikke snakk om. Ikke iflg min smerteterskel i alle fall. Helt greit.

Jeg har egentlig ganske dårlig "grokjøtt", dvs jeg får lett arr. På mine øyelokk ble det ingen arr å se på venstre side, men jeg har en svakt rosa, svakt synlig stripe på høyre. Men ingenting man legger merke til. Det tok en del måneder før arrene forsvant. 8-9 mnd kanskje.

Operasjon av øyelokk gjør ingenting med rynker eller linjer UNDER øynene da, selvfølgelig 🙂 Det er jo en helt annen operasjon, og man bruker ikke skalpell. Man "etser" huden så den får sårskorper med et middel, og når de gror, er poser og rynker noe redusert. 100% blir det aldri under der, kanskje bare hvis man hadde minimalt fra før. Jeg spurte litt om det på klinikken, men utsiktene å få et 100% bra resultat var ikke mulig. Det er visst ikke så lett å få gjort noe med poser under øynene eller rynker der. Så jeg lot det være. Opererte kun over øynene, altså øyelokkene.

Jeg er veldig fornøyd. Opererte meg på Alerisklinikken på Majorstuen i Oslo. Husker ikke eksakt hva jeg betalte, men det var rundt 15 000.

Endret av Million
Skrevet

Hvor gamle er dere som har fått denne operasjonen dekket?

Anonymkode: 86a65...672

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er dere som har fått denne operasjonen dekket?

Anonymkode: 86a65...672

Eksen min, mann, gikk til fastlegen og sutret litt, smurte litt tykt på, og vips fikk han henvisning til operasjon under det offentlige. Han betalte en lusen egenandel på noen hundrelapper bare. 

Han var 50.

• 1 måned senere...
Skrevet
På 28.8.2019 den 18.18, AnonymBruker skrev:

Jeg har operert øyelokkene. men det var kun av kosmetiske grunner. Jeg ble veldig fornøyd. Det var ikke noe vondt, men var blå og hoven en ukes tid etterpå. Det ble et lite arr, men de ordnet det sånn at det ligger i en rynke, og er dermed ikke synlig. 

Anonymkode: f0327...847

Hei. Jeg har også gjort det og har fått masse plager. Jeg hadde nesten ikke heng, for det fjernet de 20 mm. Klarer nesten ikke å lukke det ene øye. Husker du hvor mye de fjernet hos deg? 

Anonymkode: 1705d...1d7

Skrevet
På 28.8.2019 den 18.27, Million skrev:

Eksen min, mann, gikk til fastlegen og sutret litt, smurte litt tykt på, og vips fikk han henvisning til operasjon under det offentlige. Han betalte en lusen egenandel på noen hundrelapper bare. 

Han var 50.

Husker du hvor mye hud han fjernet? 

Skrevet
På 28.8.2019 den 18.22, Million skrev:

Ja, jeg var kjempefornøyd med operasjonen. Hadde to tunge øyelokk, men mer på høyre side enn venstre, så de var ulike også. Dette ble justert for før operasjonen da kirurgen tegnet på huden der de skulle skjære osv.

Da jeg våknet etter operasjonen, klarte jeg ikke lukke øynene helt. Dette var litt skremmende, men sykepleieren beroliget meg umiddelbart og sa at om bare en time ville det være mye bedre allerede. Og det var det. For hver time som gikk, ble det litt bedre, så det var bare rett etter operasjonen at det var sånn.

Har lest at noen får "blåveiser" rundt øynene etter en sånn operasjon, men det skjedde ikke noe sånt på meg. Var hoven i noen dager bare, og plastret med tynn sårteip over stingene. De to første døgnene sved og "brant" det litt i sårene, men noen voldsomme smerter var det ikke snakk om. Ikke iflg min smerteterskel i alle fall. Helt greit.

Jeg har egentlig ganske dårlig "grokjøtt", dvs jeg får lett arr. På mine øyelokk ble det ingen arr å se på venstre side, men jeg har en svakt rosa, svakt synlig stripe på høyre. Men ingenting man legger merke til. Det tok en del måneder før arrene forsvant. 8-9 mnd kanskje.

Operasjon av øyelokk gjør ingenting med rynker eller linjer UNDER øynene da, selvfølgelig 🙂 Det er jo en helt annen operasjon, og man bruker ikke skalpell. Man "etser" huden så den får sårskorper med et middel, og når de gror, er poser og rynker noe redusert. 100% blir det aldri under der, kanskje bare hvis man hadde minimalt fra før. Jeg spurte litt om det på klinikken, men utsiktene å få et 100% bra resultat var ikke mulig. Det er visst ikke så lett å få gjort noe med poser under øynene eller rynker der. Så jeg lot det være. Opererte kun over øynene, altså øyelokkene.

Jeg er veldig fornøyd. Opererte meg på Alerisklinikken på Majorstuen i Oslo. Husker ikke eksakt hva jeg betalte, men det var rundt 15 000.

Jeg har fått en million plager. Jeg hadde nesten ikke heng og de fjerner 20 mm. Husker du hvor mye de fjernet hos deg? 

Skrevet

Jeg har fått masse plager... Så velg riktig kirurg.. Min sak er tatt til pasientskadeerstatningen.. I håp om at de ikke ødelegger flere!! 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husker du hvor mye hud han fjernet? 

Det sa han ikke, og jeg spurte ikke heller. 

Skrevet
På 28.8.2019 den 18.16, AnonymBruker skrev:

Blir sikkert et nytt liv 😳 har du tatt? Var det mye smerter etterpå?

Jeg har gjort det... Velg riktig kirurg, jeg ble ødelagt. Masse lykke til.  

• 2 uker senere...
Skrevet
På 28.8.2019 den 8.28, AnonymBruker skrev:

Åååå fine du!! 

1.Lov meg at du leser deg opp på hvilken funksjon øyelokkene dine har.. 

2. Snakk med flere klinikken, ikke velg etter lav pris.. 

3.Lage en liste med spørsmål, spør også hva som skjer hvis der går galt? Hvilke rettigheter har du osv? 

4. Ta med bilder på hvordan du så ut/ønsker å bli sende ut.

5. Få en forventings avklaring.

Jeg har gjort det, angrer hver dag, jeg kjenner det hver gang jeg blunker og masse andre plager . Det er tortur og har ødelagt all selvtillit og litt livet mitt. Jeg er super aktiv og dette er ekstremt plagsomt under aktivitet.

Husk at dette ikke er reversibelt!! 

Skrevet

Ikke helt det du spør om, men opererte poser under øynene hos Cosmo Clinic nylig, ble veldig fornøyd med resultat.

Så godt som smertefritt også, så dette stedet anbefaler jeg om du skal gjennomføre operasjonen og du bor i//nære Oslo. Virker som dyktige kirurger som vet hva de driver med.

Betalte 20.000   for min operasjon, men pris og sånt for akkurat ditt tilfelle får du opplyst på konsultasjonstimen.

Anonymkode: b5510...b08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...