AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #1 Skrevet 27. august 2019 Fikk utskrevet somac av legen for litt over en uke siden da jeg slet med store smerter i øvre del av magen og ekstrem kvalme. Fikk beskjed at jeg hadde gastritt og at pillene burde hjelpe for symptomene. Fikk derimot ingen beskjed om hvordan pillene skulle tas annet enn at jeg skulle ha en om dagen. Skumret meg igjennom pakningsvedlegget med engang, men var ikke før jeg så på mulige bivirkninger i stad at jeg fikk med meg at den visstnok skal tas en time før måltid. Noen som vet om det kan påvirke kuren hvis jeg har tatt pillen med mat? Har også en mistanke om at jeg kanskje lider av dette kronisk da jeg har en rekke symptomer som stemmer med det i tillegg til at jeg tidligere har fått medisiner for syre som kommer opp av magesekken. Fikk beskjed av fastlegen at jeg må bli henvist til gastroskopi om symptomene skulle vedvare. De store smertene og mye av kvalmen har avtatt, men opplever fortsatt at jeg er litt kvalm enda. Har til søndag igjen på kuren. Er det vanlig at kvalmen vedvarer eller hva er deres erfaringer? Anonymkode: 89e0b...779
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #2 Skrevet 27. august 2019 Første bud; LES PAKNINGSVEDLEGGET ORDENTLIG Anonymkode: 0003a...266 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #3 Skrevet 27. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Første bud; LES PAKNINGSVEDLEGGET ORDENTLIG Anonymkode: 0003a...266 Jeg gjør stort sett det, men har alltid opplevd å bli godt informert om de skal tas med eller uten mat. Derfor fløy det meg rett forbi Anonymkode: 89e0b...779
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #4 Skrevet 27. august 2019 Jeg bruker Nexium, fungerer på samme måte. Jeg tar den en time før mat nå, men gjorde ikke det før. Merket ikke noen forskjell. Men lurt å gjøre som det står anbefalt. Jeg har kroniske sure oppstøt og får lett magesår, så jeg bruker de fast og har gjort det i mange år. Første gangen jeg fikk Nexium var pga mistanke om magesår. Da tok det et par mnd før jeg var merkbart bedre, både fra smertene og kvalmen. Anonymkode: 94392...ed3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #5 Skrevet 27. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker Nexium, fungerer på samme måte. Jeg tar den en time før mat nå, men gjorde ikke det før. Merket ikke noen forskjell. Men lurt å gjøre som det står anbefalt. Jeg har kroniske sure oppstøt og får lett magesår, så jeg bruker de fast og har gjort det i mange år. Første gangen jeg fikk Nexium var pga mistanke om magesår. Da tok det et par mnd før jeg var merkbart bedre, både fra smertene og kvalmen. Anonymkode: 94392...ed3 Opplever du noe kvalme? For det er i all hovedsak mitt største problem og er slitsomt å konstant være kvalm. Til tider gjør bare tanken på mat meg kvalm Anonymkode: 89e0b...779
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #6 Skrevet 28. august 2019 Har reflux. Bruker Somac hver dag. Hjalp veldig på kvalmen, nærmest fra dag 1. Anonymkode: 02b65...291
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #7 Skrevet 28. august 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Opplever du noe kvalme? For det er i all hovedsak mitt største problem og er slitsomt å konstant være kvalm. Til tider gjør bare tanken på mat meg kvalm Anonymkode: 89e0b...779 Når jeg har dårlige perioder er jeg kvalm ja. Jeg gikk ned i vekt en god del første gangen jeg hadde magesår for jeg var så kvalm og hadde så mye magesmerter. Spiste omtrent ikke. Du kan be legen om kvalmestillende, jeg fikk det. Anonymkode: 94392...ed3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå