Gå til innhold

Adalsjenta


Wonka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun er så søt ❤️ Leser sjeldent bloggen hennes, men er venn med henne og søstra IRL. Tøff jente!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, KillerKitty skrev:

Jeg synes hun er et friskt pust i bloggverden 😊

Tenkte det samme. Er ikke så glorete. Virker ekte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelille
12 timer siden, Wonka skrev:

Noen som følger bloggen hennes? 6.plass på blogglisten.

Nei, men søkte for å se om hun har en kobling til Anne Brith og programmet hennes. 

Fra https://adalsjenta.blogg.no/1542146673_ukens_sprsml_69_instagram_kning_tinderdate_aldri_mer_sosiale_medier.html

"Hvordan fant Anne-Brith instagrammen din? Synes du det er kult at hun har kommentert på mange av instagrammene dine? 

.... Er med på et prosjekt med henne, så derfor hun gjør det....."

Tro om egen tråd på KG er endel av opplegget?

Endret av Storelille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skriver jeg litt generelt om denne typen blogging/instagramming/snapping:

Jeg lurer alltid på hva det er som driver mennesker til å utlevere seg og sine på en slik måte. De skaper litt blest om seg selv - fordi de vil ha oppmerksomhet - men hva med familie og partnere? Hva «betaler» de for dette? Jeg syns det er en svært betenkelig trend, og jeg ser flere av ABIPerne følger denne, med blottlegging av alt det private. Blir de rådet til å «kle av seg» i full offentlighet? Hvem skal fange dem opp og hjelpe dem når de til slutt innser hva de har gjort? Mentor i ABIP-kurset, Anne Brith Davidsen, har selv skrevet bok om hvor ille det var med hat og trusler (blant annet mot et av barna) fordi hun selv hadde en slik blogg, og at hun ikke taklet det til slutt og måtte legge ned bloggen. Kan vi tro på det når hennes kursister følger nettopp samme oppskrift? Og selv om bloggen er borte, ligger svært mye av den tilgjengelig på nettet, der kan man lese utleveringer av eks-partnere, utleveringer av barn (noe som pågår fremdeles, i andre formater) og se lettkledd-/avkleddbilder som eksbloggeren har lagt ut. Var det verdt det? Selv om man kan tjene noen kroner på å skape blest om din egen person på denne måten, så vil det også ha en bakside hvor «alle vet alt» om deg og har sett intimbildene. Personlig klarer jeg ikke se noen av disse bloggerne uten å koble det til bilder og historier som jeg aldri burde/skulle sett eller hørt. Jeg kobler Kremmerhuset til nakne damerumper, Gant til noe enda «verre», Ecco og Gant til grov utlevering av barn. Dette kleber seg til både familie og venner, for de samme assosiasjonene smitter over på omgivelsene.

Er det ingen av disse «livsstilsbloggerne» som tenker seg om to ganger før de forteller - i full offentlighet - om det aller mest private?

Og annonsørene bør i alle fall tenke seg godt om før de velger seg influensere. 

Endret av Pust
Rettet skrivefeil
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/28/2019 at 10:06 AM, Chroma said:

Kjedelig blogg. 

Enig. Aner ikke hvordan hun havnet på plass 6.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Syns hun er så søt. Følger henne på snap også, hun er så god og ekte. 
 

Hun utleverer mye, men det er jo bare koselig! Følger med på den ekstra Snapchat kontoen hun har også, «usensurerte», helt utrolig hvordan hun klarer å påvirke andre mennesker til å fortelle om seg selv, og utlevere seg selv. 
 

kjenner meg mye igjen i henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 28.8.2019 den 12.02, Pust skrev:

Nå skriver jeg litt generelt om denne typen blogging/instagramming/snapping:

Jeg lurer alltid på hva det er som driver mennesker til å utlevere seg og sine på en slik måte. De skaper litt blest om seg selv - fordi de vil ha oppmerksomhet - men hva med familie og partnere? Hva «betaler» de for dette? Jeg syns det er en svært betenkelig trend, og jeg ser flere av ABIPerne følger denne, med blottlegging av alt det private. Blir de rådet til å «kle av seg» i full offentlighet? Hvem skal fange dem opp og hjelpe dem når de til slutt innser hva de har gjort? Mentor i ABIP-kurset, Anne Brith Davidsen, har selv skrevet bok om hvor ille det var med hat og trusler (blant annet mot et av barna) fordi hun selv hadde en slik blogg, og at hun ikke taklet det til slutt og måtte legge ned bloggen. Kan vi tro på det når hennes kursister følger nettopp samme oppskrift? Og selv om bloggen er borte, ligger svært mye av den tilgjengelig på nettet, der kan man lese utleveringer av eks-partnere, utleveringer av barn (noe som pågår fremdeles, i andre formater) og se lettkledd-/avkleddbilder som eksbloggeren har lagt ut. Var det verdt det? Selv om man kan tjene noen kroner på å skape blest om din egen person på denne måten, så vil det også ha en bakside hvor «alle vet alt» om deg og har sett intimbildene. Personlig klarer jeg ikke se noen av disse bloggerne uten å koble det til bilder og historier som jeg aldri burde/skulle sett eller hørt. Jeg kobler Kremmerhuset til nakne damerumper, Gant til noe enda «verre», Ecco og Gant til grov utlevering av barn. Dette kleber seg til både familie og venner, for de samme assosiasjonene smitter over på omgivelsene.

Er det ingen av disse «livsstilsbloggerne» som tenker seg om to ganger før de forteller - i full offentlighet - om det aller mest private?

Og annonsørene bør i alle fall tenke seg godt om før de velger seg influensere. 

Så enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...