AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #1 Skrevet 27. august 2019 Hvilket utstyr ble du anbefalt å skaffe, men som du ikke har hatt bruk for, og hvilket utstyr har vært en "lifesaver"? Vi henter vårt nye familiemedlem i morgen, og har kjøpt inn mat- og vannskål, litt leker, og en pose godbiter. Sele og halsbånd blir kjøpt etter vi har hentet hunden, så vi vet at vi har noe som sitter godt på, og som hunden kan vokse litt i. Bånd og mat blir kjøpt samtidig. Noe mer vi bør ha? Anonymkode: 5b8e3...e46
Leo Skrevet 27. august 2019 #2 Skrevet 27. august 2019 Masse tørkepapir (De store rullene som fås bl.a. på Europris og Coop er fine!), en eller annen form for vaskemiddel i sprayform, bæsjeposer og gulrøtter. Sistnevnte som gnage- og tyggeleke (Kan selvfølgelig deles og tilpasses valpens størrelse) og når valpen etter hvert feller melketennene kan de legges litt i fryseren først slik at de lindrer kløe og ømhet i tannkjøttet.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #3 Skrevet 27. august 2019 Noe valpen kan gnage på! Husker masse tygging på alt mulig, da må det ligge leker tilgjengelig. Vi brukte Kong masse med vår valp. Fylte den med litt forskjellig og la den i fryseren. Da hadde hun litt å jobbe med! Også sånn ball som fylles med små godbiter, som hun må trille rundt med nesen for å få ut godtbitene. Anonymkode: fc7a6...06c
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #4 Skrevet 27. august 2019 Jeg hadde bruk for: Forskjellig type leker, masse tørkepapir, billige fleecepledd, halsbånd, sele, kobbel i forskjellige lengder (langline!), godbiter. Jeg hadde ikke bruk for: bur Anonymkode: 180d3...17a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #5 Skrevet 27. august 2019 Klotang og førstehjelpsutstyr tilpasset hunden. Anonymkode: 3a76d...67d
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #6 Skrevet 28. august 2019 20+ meter langt sterkt tur-bånd for stor hund med mye energi som jeg passet en uke. Denne hunden var ekstra stor for rasen og hadde ekstra mye energi. Tok den ofte med til parken med 20+ meter langt bånd og hun ble sliten for første gang. Mot slutten av uka sluttet den med nesten alle rampestrekene, gikk pent (!) i kort bånd og hvilte deler av dagen som normale hunder. Begynte med flexi-bånd tidlig med egen hund (liten/middels stor), når den fikk mer spillerom sluttet den å dra mye i båndet og jeg fikk lettere lært den å gå pent! Nyere funn rundt bakterier i noen av tygge-pinne posene som ikke er merket noen fabrikk. Skapte store problemer for valpen min sin mage, da den fikk slike ofte. Mulig det har blitt litt kronisk, men stort sett borte etter at vi stoppet. Når du trener på å forlate hunden hjemme alene, så start forsiktig, alt for mange jeg vet om som tok det litt "på sparket" og sliter med konsekvensene senere. Hjalp for oss å late som ingenting da vi forlot den, ikke se bak mot valpen, ikke gi "hade kos", finn noe favoritt godteri/leke/underholdning så den glemmer dere. Anonymkode: 9c532...681
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå