AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #21 Skrevet 27. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Og jeg fatter ikke hvorfor? Det lukter godt når det er nyvasket fra maskinen og det lukter godt når jeg bretter det ettet at det har hengt til tørk, men så fort jeg tar det ut av skapet noen dager senere er det en sur lukt i både klær og sengetøy. Disse ligger ikke i samme skap, så det er ingen død mus nederst i skapet som forårsaker dette. Har prøvd å kjøre maskinen på 95°C med eddik, men det hjelper ikke... Husmortips mottas med stor takk! Anonymkode: 04d6d...7e3 Det er nok fordi det ikke blir 100% tørt når det brettes og legges i hyllene og det kommer svakt med mugg i tøyet tenker jeg. Anonymkode: a9a46...be0 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #22 Skrevet 28. august 2019 Tør å vedde mye på at klærne ikke er 100% tørre når du bretter de sammen. Fuktige klær blir sure. Anonymkode: 54f9a...d04 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #23 Skrevet 28. august 2019 Du skriver at garderoben er ny, leiligheten er nybygg fra i fjor. Kan det være byggematerialet som garderoben er bygget av som avgir lukt til klærne? Anonymkode: 69c58...b1f
Maaaddepaaadde Skrevet 28. august 2019 #24 Skrevet 28. august 2019 Ville prøvd og byttet vaske maskin evt vaska hos noen andre. Vi hadde samme problem og det var vaskemaskin. Uansett hva vi gjorde ble ikke vaskemaskin bedre 🤪🌸
lemoncake Skrevet 28. august 2019 #25 Skrevet 28. august 2019 Gjelder dette alt du vasker uavhengig om det er på 40 grader eller 60 grader? Har du feks håndklær som oppbevares et annet sted? Lukter de og? Noen klær som er syntetiske, feks treningstøy bør i blant vaskes på høyere temperatur enn 30/40 grader. Ellers kan de lukte. Eddik skal også ta lukt. Katten min tisset på en genser og jeg hev den til vask med først eddik i skyllevann og deretter en ny runde uten eddik, men da med vanlig skyllemiddel. Kjenner ingen lukt av genseren. 1
Whistler Skrevet 28. august 2019 #26 Skrevet 28. august 2019 Surlukt i klær skyldes oftest at de ligger or lenge i vaskemaskinen før de tørkes, eller at de legges sammen og i skap før de er skikkelig tørre. Altså en forlenget tørkeprosess uten tilgang til luft.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #27 Skrevet 28. august 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Og jeg fatter ikke hvorfor? Det lukter godt når det er nyvasket fra maskinen og det lukter godt når jeg bretter det ettet at det har hengt til tørk, men så fort jeg tar det ut av skapet noen dager senere er det en sur lukt i både klær og sengetøy. Disse ligger ikke i samme skap, så det er ingen død mus nederst i skapet som forårsaker dette. Har prøvd å kjøre maskinen på 95°C med eddik, men det hjelper ikke... Husmortips mottas med stor takk! Anonymkode: 04d6d...7e3 Samme problem her. Men så byttet jeg vaskemiddel til omo sensitiv, og da var problemet løst. Har du prøvd å bytte vaskemiddel? Særlig pulver gir lukt, er min erfaring. Anonymkode: d04ae...be7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå