AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #1 Skrevet 27. august 2019 Hva menes med og legges i uttrykket en "moden kvinne" egentlig?!? Anonymkode: 53277...c2a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #2 Skrevet 27. august 2019 Ser det kun bli brukt av unge gutter som søker voksen dame til sex, og i gammeldagse formelle kontekster for eksempel om en lege eller journalist skal beskrive en pasient på en litt utdatert måte. Jeg tenker at omtalelsen moden kvinne er fra 45 og opp, det betyr ikke at ikke yngre er modne, men at man først bruker den betegnelsen i midten av 40 og 50 åra Anonymkode: 27f56...382 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #3 Skrevet 27. august 2019 Datet en fyr som er like gammel som meg, type 41 år begge to, og han kalte meg "en moden kvinne"? Greit jeg har fått barn men ser veldig bra ut og sprek i kroppen fortsatt.. Kjennes ikke akkurat ut som et kompliment å bli omtalt som "moden", når du er sterkere og i bedre fysisk form enn en standard 20 åring.. Anonymkode: 53277...c2a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #4 Skrevet 27. august 2019 Moden kvinne er for unge menn som er på utkikk etter en ny mamma. Anonymkode: 7a707...636 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #5 Skrevet 27. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Datet en fyr som er like gammel som meg, type 41 år begge to, og han kalte meg "en moden kvinne"? Greit jeg har fått barn men ser veldig bra ut og sprek i kroppen fortsatt.. Kjennes ikke akkurat ut som et kompliment å bli omtalt som "moden", når du er sterkere og i bedre fysisk form enn en standard 20 åring.. Anonymkode: 53277...c2a Hvis du er moden kvinne, så er jo han en moden mann også. Bare fortell han det så ofte som mulig en stund fremover Den som er med på leken må tåle steken! Anonymkode: 76726...a85 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #6 Skrevet 27. august 2019 Det er det yngre menn med morskomplekser kaller damer over 40 år for. Anonymkode: a0cd1...27b 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #7 Skrevet 27. august 2019 Moden er man etter 25 ish, da er kroppen ferdig og den begynner sakte å råtne. Dette gjelder begge kjønn og uansett hva man gjør. Anonymkode: 9e045...756 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #8 Skrevet 27. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Moden er man etter 25 ish, da er kroppen ferdig og den begynner sakte å råtne. Dette gjelder begge kjønn og uansett hva man gjør. Anonymkode: 9e045...756 Ikke om du tar vare på kroppen. Spiser sunt og trener fast. Anonymkode: 7a707...636 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #9 Skrevet 27. august 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Moden kvinne er for unge menn som er på utkikk etter en ny mamma. Anonymkode: 7a707...636 Vi er like gamle men han klarer verken å lage middag selv utover Grandiosa, og vokste opp uten en mamma, så godt mulig du er veldig inne på noe her nå!! Anonymkode: 53277...c2a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #10 Skrevet 27. august 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du er moden kvinne, så er jo han en moden mann også. Bare fortell han det så ofte som mulig en stund fremover Den som er med på leken må tåle steken! Anonymkode: 76726...a85 He he..ja sant!!😂 Han har forøvrig innrømt at jeg holder meg fysisk mye bedre enn de fleste kvinner på samme alder.. Anonymkode: 53277...c2a
Pia Sofia Skrevet 27. august 2019 #11 Skrevet 27. august 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Datet en fyr som er like gammel som meg, type 41 år begge to, og han kalte meg "en moden kvinne"? Greit jeg har fått barn men ser veldig bra ut og sprek i kroppen fortsatt.. Kjennes ikke akkurat ut som et kompliment å bli omtalt som "moden", når du er sterkere og i bedre fysisk form enn en standard 20 åring.. Anonymkode: 53277...c2a Ingen grunn til å ta det negativt, synes jeg! Jeg ville tatt det som at jeg ikke er ung lenger, men ikke gammel heller. Har ingenting med hvordan du ser ut å gjøre, kun når du ble født. Synes du leter etter feil som ikke er der når du tolker det som om han mener du er en gammel kjerring. Hilsen kvinne 45
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #12 Skrevet 27. august 2019 Er det noen andre her som hadde tatt det som et kompliment å bli kalt "moden kvinne, eller moden mann"..?!? Anonymkode: 53277...c2a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #13 Skrevet 27. august 2019 1 minutt siden, Pia Sofia said: Ingen grunn til å ta det negativt, synes jeg! Jeg ville tatt det som at jeg ikke er ung lenger, men ikke gammel heller. Har ingenting med hvordan du ser ut å gjøre, kun når du ble født. Synes du leter etter feil som ikke er der når du tolker det som om han mener du er en gammel kjerring. Hilsen kvinne 45 Ja følte eg faktisk plutselig som ei gammel kjerring når han sa det.. Har aldri datet noen annen mann som ville sagt noe sånt! Anonymkode: 53277...c2a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #14 Skrevet 27. august 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke om du tar vare på kroppen. Spiser sunt og trener fast. Anonymkode: 7a707...636 Du får nok ikke endret gener, celler mm. Er naturens gang uansett hbir hardt du prøver å bekjeme det. Cellefornying avtar sakte, tar lengre tid å fornye osv. Les litt biologi, så ser du at du eldes uansett hva du gjør. Gener spiller mest og størts rolle i hvor fort dette skjer. Om du trimmer, spiser sunt o.l fornyer ikke cellene seg raskere Anonymkode: 9e045...756
Krakilsk Skrevet 27. august 2019 #15 Skrevet 27. august 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen andre her som hadde tatt det som et kompliment å bli kalt "moden kvinne, eller moden mann"..?!? Anonymkode: 53277...c2a Ja, da jeg var i tyveårene gledet jeg meg til å bli eldre fordi jeg synes at mange kvinner har en slags elegant myndighet som kommer med årene og som jeg beundrer og (fremdeles) ønsker meg fordi det er slitsomt å bli betraktet og møtt som en "frøken", "jente" og annet sånt man kaller unge kvinner uten å mene noe vondt med det men som lukter litt av manglende respekt. Moden er det motsatte, tenker jeg, det har en verdighet og respekt over seg. 2
Pia Sofia Skrevet 27. august 2019 #16 Skrevet 27. august 2019 4 minutter siden, Krakilsk skrev: Ja, da jeg var i tyveårene gledet jeg meg til å bli eldre fordi jeg synes at mange kvinner har en slags elegant myndighet som kommer med årene og som jeg beundrer og (fremdeles) ønsker meg fordi det er slitsomt å bli betraktet og møtt som en "frøken", "jente" og annet sånt man kaller unge kvinner uten å mene noe vondt med det men som lukter litt av manglende respekt. Moden er det motsatte, tenker jeg, det har en verdighet og respekt over seg. Nettopp det jeg også tenker. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #17 Skrevet 27. august 2019 3 minutter siden, Krakilsk said: Ja, da jeg var i tyveårene gledet jeg meg til å bli eldre fordi jeg synes at mange kvinner har en slags elegant myndighet som kommer med årene og som jeg beundrer og (fremdeles) ønsker meg fordi det er slitsomt å bli betraktet og møtt som en "frøken", "jente" og annet sånt man kaller unge kvinner uten å mene noe vondt med det men som lukter litt av manglende respekt. Moden er det motsatte, tenker jeg, det har en verdighet og respekt over seg. Interesant perspektiv, for jeg vet han liker meg veldig godt, takk for svar! Anonymkode: 53277...c2a 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #18 Skrevet 27. august 2019 9 minutter siden, Krakilsk skrev: Ja, da jeg var i tyveårene gledet jeg meg til å bli eldre fordi jeg synes at mange kvinner har en slags elegant myndighet som kommer med årene og som jeg beundrer og (fremdeles) ønsker meg fordi det er slitsomt å bli betraktet og møtt som en "frøken", "jente" og annet sånt man kaller unge kvinner uten å mene noe vondt med det men som lukter litt av manglende respekt. Moden er det motsatte, tenker jeg, det har en verdighet og respekt over seg. Min mann tenker tydeligvis som deg. Med moden kvinne mener han kvinner som har landet i seg selv, og som har trygghet og erfaring til å både ha og stå for egne meninger, og stå for hvem de er. En motsetning til ung, naiv/dum, lettpåvirkelig og usikker. De fleste bruker helst begrepet moden kvinne seksuelt, så jeg ble nesten litt flau da han omtalte to venninner som modne kvinner, ovenfor dem, men han fulgte heldigvis opp med en setning som tydelig viste at han mente det positivt, og uten seksuell betydning. At han la voksen, fornuftig, stabil og trygg i begrepet. Bemerker han om en kvinne at "hun er ung" eller som "ung i hodet" er det derimot ikke komplimenter. Det første mener han som unnskyldning for teit/urasjonell/umoden oppførsel (men at det er håp for å modnes senere... hun har tid til det) oppførsel, og det andre som at denne kvinnen ikke har modnet tilstrekkelig (ikke mye håp om bedring heller). Kompliment eller fornærmelse kommer altså litt an på personlig tolkning fra "avsender", og den kan variere. Anonymkode: 28572...d3a 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå