Gå til innhold

13 reasons why sesong 3, hva synes dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 😊 Obs spoiler! 

Nå ble jeg akkurat ferdig med 13 reasons why sesong 3, og lurer på om det er noen andre som også har sett alt nå og vil si hva de synes om den?😊 

jeg personlig syns det var en spennende og bra sesong 😊 men jeg synes at den/de som drepte Bryce, og måten han døde på kunne vært mer spennende😅 syntes av og til litt synd på Bryce også i denne sesongen, og ble litt overrasket over at han ville hjelpe Tyler og gå imot Monty, når Monty og Bryce alltid har vært «brødre». Synd at Monty ble drept i slutten også, selv om han var en skikkelig drittsekk så syntes jeg synd på han med det at han aldri fikk komme som homofil, og fikk i tillegg skylda for at Bryce ble drept. Monty var også fin å se på😇😇

 

Anonymkode: f6aaa...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke sett hele, men syns Ani er irriterende🤪

Anonymkode: 0bbf6...91c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke sett hele, men syns Ani er irriterende🤪

Anonymkode: 0bbf6...91c

Hehe enig der, likte henne ikke så godt😜

TS

Anonymkode: f6aaa...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Episode 9 nå. Syntes den er bra. Hun Ani får jeg ikke helt «kjemi» med, men ser poenget i å bruke henne, hun som får alt til p gå fremover. Spent på slutten 

Anonymkode: 7b560...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sympati for Bryce, selvom jeg ikke vil, han har jo vært så fæl, men får vondt av han i denne sesongen. Ser jo han prøvde å endre seg og hadde dårlig samvittighet. Han hadde litt å slite med selv. Har hatet han sånn i de tidligere sesonger, så føles merkelig å skrive dette nå. 

Anonymkode: 7b560...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på episode 11 nå, og dette tror jeg er den sterkeste sesongen hittil, selvfølgelig på grunn av alt annet som har skjedd i de foregående sesongene. Historien til b.la Tyler gjør meg så innmari vondt, men å se hvordan han blir tatt i mot av Clay når han til slutt velger å fortelle hva som skjedde i slutten av sesong 2.. Den scenen hvor Monty voldtar Tyler med et kosteskaft, gjorde meg fysisk kvalm, og jeg har lest at skuespilleren bak Monty, Timothy Granaderos, også ble kvalm av å se scenen selv. 

Jeg har også fått litt sympati for Bryce i denne sesongen, og dét trodde jeg aldri jeg ville få etter hva han gjorde mot alle de jentene... Men det virket som om han virkelig prøvde å bli et bedre menneske før han døde, og at han til og med ønsket å hjelpe Tyler.

Nei, dette er den sterkeste serien jeg noen sinne har sett, og skuespillerne er så gode at jeg blir revet rett inn i fortellingene deres. Og den tar opp så viktige problemstillinger.  

Anonymkode: e6784...fd1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil holde rundt Tyler og klemme han, stakkars gutten 😥

Anonymkode: 401ba...009

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha sett mer til Monty, selv om jeg blir nesten forbanna når jeg ser på ham, fordi han er så vanvittig drittsekk 😷😂 Men det hadde vært interessant å se bakgrunnen hans, hvorfor og hvordan han ble som han er, hvordan han har det på privaten. Vi fikk jo se litt, men kunne tenkt meg å gå litt dypere. Blir litt fascinert av slike karakterer, som han og Bryce, se andre sider av dem. Særlig Bryce er en ganske kompleks karakter. Han er liksom ikke bare en ondskapsfull voldtektsmann, jeg likte måten han ville passe på og forsvare Tyler. Og Tyler da - herregud 😭 Ble skikkelig rørt når han turte å stå opp som en «survivor» da han så Clay og reaksjonen hans når han så andre gutter reise seg, han er ikke alene liksom. Skuespilleren er helt fantastisk, han og han som spiller Bryce, de to karakterene var det beste med hele sesongen synes jeg.

Synes det var kjipt at Monty ble drept i fengselet, han slapp liksom unna straffen og vi mistet muligheten til å bli bedre kjent med ham. 

Ani.. 🙄😤☠️ For en grenseløst irriterende karakter. Kommer inn helt ut av det blå og stikker nesa si inn der den virkelig ikke hører til, sniker seg inn overalt, står alltid bak en eller annen vegg og får med seg ALT 😳 Og jeg fatter ikke hvorfor folk betrodde seg sånn til henne, en helt ny person liksom, særlig Jess og Justin var jo veldig private og forsiktige med hvem de pratet med før. De bare fortalte henne alt, liksom wtf...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett ferdig sesong 3, men sitter igjen som et lite spørsmålstegn og lurer på om jeg har sovnet midt inni noen episoder. For sa de ikke at Bryce ble skutt?? Og hadde ikke Tyler bilder av Bryce liggende i vannet med blod/skudd i bakhodet?? Hva handlet det om?

Jeg venter og ventet på at dette skulle tas opp igjen, men så sa de aldri noe mer om det og dødsårsaken var drukning. Hadde noen skutt ham etter at han var død så, men ingenting av dette ble nevnt igjen. :klo: Er det noen som gidder å fylle inn hva jeg må ha gått glipp av?

Anonymkode: 4d33f...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten enig i at Ani var irriterende og bare kom inn og spurte og snoket i alles business. Hadde det ikke vært for moren og at hun tydeligvis var på de andres alder, så hadde jeg trodd hun var en privatdetektiv undercover for det var jo sånn hun oppførte seg. Og en dyktig en, for alle sa jo alt til henne helt uten videre omtrent.

Anonymkode: 4d33f...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett ferdig sesong 3, men sitter igjen som et lite spørsmålstegn og lurer på om jeg har sovnet midt inni noen episoder. For sa de ikke at Bryce ble skutt?? Og hadde ikke Tyler bilder av Bryce liggende i vannet med blod/skudd i bakhodet?? Hva handlet det om?

Jeg venter og ventet på at dette skulle tas opp igjen, men så sa de aldri noe mer om det og dødsårsaken var drukning. Hadde noen skutt ham etter at han var død så, men ingenting av dette ble nevnt igjen. :klo: Er det noen som gidder å fylle inn hva jeg må ha gått glipp av?

Anonymkode: 4d33f...815

At han ble skutt var bare noe media antok, men som politiet i ettertid sa var feil. Tyler hadde bilder fordi han fant han da han hadde tenkt å ta livet av seg ved å hoppe. Han ringte politiet anonymt og da fant de ham. 

 

Anonymkode: a6cde...aa7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At han ble skutt var bare noe media antok, men som politiet i ettertid sa var feil. Tyler hadde bilder fordi han fant han da han hadde tenkt å ta livet av seg ved å hoppe. Han ringte politiet anonymt og da fant de ham. 

 

Anonymkode: a6cde...aa7

Aha, takk!

Anonymkode: 4d33f...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hele virker så urealistisk. Greit nok at de belyser vanskelige ting, men at nærmest alle i vennegjengen har vært utsatt for et traume, er bare så lite sannsynlig.

Justin ble misbrukt som barn, var narkoman og uteligger på high school. Jessica ble voldtatt. Bryce og Monty var voldtektsmenn, og Monty ble drept. Tyler ble voldtatt, startet nesten en skoleskyting. Hanna tok livet sitt. Alex skjøt seg selv i hodet, men overlevde. Tony fikk hele familien sin deportert. Zach fikk vel hele fotballkarrieren sin ødelagt. Bare for å nevne noe. 

Har nok glemt en del som har skjedd også, husker ikke alt fordi det har skjedd alt for mye. Og at alle sammen gjorde noe mistenkelig på homecoming også??! I tillegg synes jeg det er dumt at de får oss til å sympatisere med Bryce. Han er et ekkelt avskum, og burde ikke blitt sett på som noe annet. Synes ikke det er greit å drepe mannen heller, og i alle fall ikke å gi skylda på en annen. 

Ellers synes jeg det er grei "underholdning". 

Anonymkode: fa6cb...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det hele virker så urealistisk. Greit nok at de belyser vanskelige ting, men at nærmest alle i vennegjengen har vært utsatt for et traume, er bare så lite sannsynlig.

Justin ble misbrukt som barn, var narkoman og uteligger på high school. Jessica ble voldtatt. Bryce og Monty var voldtektsmenn, og Monty ble drept. Tyler ble voldtatt, startet nesten en skoleskyting. Hanna tok livet sitt. Alex skjøt seg selv i hodet, men overlevde. Tony fikk hele familien sin deportert. Zach fikk vel hele fotballkarrieren sin ødelagt. Bare for å nevne noe. 

Har nok glemt en del som har skjedd også, husker ikke alt fordi det har skjedd alt for mye. Og at alle sammen gjorde noe mistenkelig på homecoming også??! I tillegg synes jeg det er dumt at de får oss til å sympatisere med Bryce. Han er et ekkelt avskum, og burde ikke blitt sett på som noe annet. Synes ikke det er greit å drepe mannen heller, og i alle fall ikke å gi skylda på en annen. 

Ellers synes jeg det er grei "underholdning". 

Anonymkode: fa6cb...7a3

Altså, serien i sin helhet er ikke realistisk, det forstår jo alle. Det hver individuell karakter går igjennom, det er realistisk.
Jeg føler du har mistet poenget i serien. Dette med Bryce er jo logisk! De prøver å vise at ikke alle er onde, og mange som gjør onde handlinger har sine grunner. Husk at Bryce er minst 3. generasjon av sin type person. Hans far og bestefar er av samme sort, akkurat som moren forklarte i en episode. Arv og miljø har ofte svært mye å si når det kommer til menn og kvinner med sinne- og voldsproblematikk. Det er ikke slik at Bryce er ondskapsfull fordi han bare er det, det er så mye mer enn som så. På lik linje som Tyler, om han hadde skutt ned medelevene sine, så kan du banne på at svært få ville ha lagt Tyler for hat, de fleste ville ha sagt "De fortjente det, han slet veldig etter en traumatiserende episode, det er forstålig at han startet en skoleskyting". Mens i virkeligheten så er det ingen som bryr seg om historien til de som har begått skoleskyting. Det er ingen som sier "Men han ble jo mobbet på det groveste i mange år! Så klart endte det opp slikt!". Denne serien viser at det finnes to sider av en sak, og at mye skjer av en grunn. Vold avler vold, det fakta og det er det som er problemet til Bryce og Monty. 
Det er ikke gitt at alle blir drapsmenn, voldtektsmenn eller voldelig fordi de har en voldelig fortid, se på Justin f.eks. Han skader kun seg selv og ikke de rundt seg. 

Jeg sier ikke at skoleskyting er ok, jeg sier ikke at voldtekt eller vold er ok. Men jeg sier at det er lov å ha sympati for den ondeste av det onde, det er lov å evne å se hvorfor de er som de er og faktisk vise litt forståelse. 
Det finnes folk som er født onde, som er psykopater fra dag 1. Det er de som er ondskapsfulle, og ikke de som blir skapt onde av voksne som har formet dem til den de er. 

Anonymkode: 82d25...64e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...