Gå til innhold

Lei feminisme🥺


Gjest Forumhei

Anbefalte innlegg

Gjest Forumhei

Sliten av kvinner som maser om feminisme, jeg er mann og  for likestilling! Ening i mye av det feministene sier, likevel svare jeg nei på spørsmålet, er du feminist?

- Nei

hvorfor må folk plasser folk i grupper og sette merkelapper på alt🙄

hatt mye diskusjoner spesielt med kona, hun må gjerne kalle meg feminist, men aldri noe jeg føler behov for selv, eller føler noe spesielt eierskap til.

og utrolig bra at kvinner og menn står sammen mot urettferdighet. 

Ja for likestilling 😉😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Geirfuglen

Du virker veldig uinformert. 

1. Det er veldig enkelt å være lei av snakk om urettferdighet som en selv ikke er berørt av.

2. Det er viktig å definere og begrepsavklare type urettferdighet (eller sette merkelapper på som du kaller det), fordi man da legger et premiss for en debatt som alle kan forstå, man går ikke rundt grøten og det er viktig at man tydeliggjør det man faktisk snakker om. 

3. Det er jo tydelig at du ikke er feminist når du ikke ønsker å være det og at du egentlig gir litt faen. 

4. Jeg synes det er rart å si nei til feminisme og ja til likestilling, da dette er to sider av samme sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2019 den 12.20, Geirfuglen skrev:

Jeg synes det er rart å si nei til feminisme og ja til likestilling, da dette er to sider av samme sak. 

Nei?

Feminisme (ligger i navnet) jobber for å bedre kvinners rettigheter. Kan du gi noen eksempler på at feminister har kjempet for likestilling i tilfeller hvor menn i utgangspunktet har det "verre"? Hvor var kvinnekampen for verneplikt for kvinner? Det er jo rimelig grov diskriminering...

Hvor er feministene som jobber for at det skal bli flere kvinnelige søppeltømmere, et totalt mannsdominert yrke? Hvor er feministene som kjemper for at menn og kvinner i utgangspunktet skal likestilles i forhold til barn og samværsrett? Hvor blir det av fokus på f.eks. selvmordsrater blant menn, det uforholdsmessige antallet menn som dør i farlige yrker etc.?

Feminisme handler om å fremme kvinners sak.

 

Bilderesultat for feminister parole

Beskyttelse for mennesker på flukt? Beskyttelse for menn på flukt? Nei, beskyttelse for kvinner på flukt. Kvinner, kvinner, kvinner.

For all del, det er bare å jobbe for å fremme kvinners posisjon, men la oss kalle en spade for en spade...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
På 27.8.2019 den 12.20, Geirfuglen skrev:

Du virker veldig uinformert. 

1. Det er veldig enkelt å være lei av snakk om urettferdighet som en selv ikke er berørt av.

2. Det er viktig å definere og begrepsavklare type urettferdighet (eller sette merkelapper på som du kaller det), fordi man da legger et premiss for en debatt som alle kan forstå, man går ikke rundt grøten og det er viktig at man tydeliggjør det man faktisk snakker om. 

3. Det er jo tydelig at du ikke er feminist når du ikke ønsker å være det og at du egentlig gir litt faen. 

4. Jeg synes det er rart å si nei til feminisme og ja til likestilling, da dette er to sider av samme sak. 

Du har litt fordommer.. meg og stadig flere yngre vill ikke bli definert som feminist.. det må være lov. Veldig stolt over hva feminismen har fått til👍 Men definer ikke meg selv som feminist🤔

hvorfor blir dere berørt eller redd når menn svarer nei😅.og er jo enige i det mest vesentlige i feminsme, nemlig likestilling👍 Da er det vel ikke noe sak? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, likestilling skrev:

Nei?

Feminisme (ligger i navnet) jobber for å bedre kvinners rettigheter. Kan du gi noen eksempler på at feminister har kjempet for likestilling i tilfeller hvor menn i utgangspunktet har det "verre"? Hvor var kvinnekampen for verneplikt for kvinner? Det er jo rimelig grov diskriminering...

Hvor er feministene som jobber for at det skal bli flere kvinnelige søppeltømmere, et totalt mannsdominert yrke? Hvor er feministene som kjemper for at menn og kvinner i utgangspunktet skal likestilles i forhold til barn og samværsrett? Hvor blir det av fokus på f.eks. selvmordsrater blant menn, det uforholdsmessige antallet menn som dør i farlige yrker etc.?

Feminisme handler om å fremme kvinners sak.


Jo. Feminisme er det samme som likestilling. Det går ikke an å være for likestilling men mot feminisme. Er man for likestilling er man feminist, enkelt og greit. Sier man nei til at man er feminist, så støtter man ikke likestillingskampen.  Grunnen til at det heter feminisme og kjemper for først og fremst kvinner er fordi kvinner er den undertrykte kjønnsgruppen. Akuratt som fargede er den undertrykte etnisitetsgruppen, der har man antirasisme. Det går ikke an at en likestillingskamp skal fremme de som allerede er på toppen, dvs menn. Eller for eksempel i den antirasistiske kampen plutselig begynne å fremme hvite. Eller for eksempel i LGBT kampen, fremme heterofile. For dette har aldri vært undertrykte grupper. Hvite heterofile menn har aldri vært undertrykt som gruppe. Menn som gruppe har aldri vært undertrykt. Kvinner som gruppe er undertrykte. 

Hvorfor skal alt dreie seg om fordeler for menn? Hvorfor er det vanskelig for menn å støtte noe som fokuserer på kvinner? Allikevel så har feminismen kjempet mang en sak for menn, for alle undertrykte grupper av menn, dvs spesielt homofile menn, transpersoner, og fargede. De undertrykte gruppene av menn. Hvis du er opptatt av menns rettigheter vil jeg gjerne vite hva du selv gjør for disse undertrykte mannsgruppene? Gjør du noe for å kjempe for rettigheten til transmenn? Homofile menn? Menn som er voldtektsofre? (98% mannlige voldtektsofre har en mannlig overgriper) Eller er er din likestillingskamp å harsellere og hate på feminismen på internett? 

Å mene at likestilling dreier seg om å tvinge folk inn i yrker og aktiviteter de ikke ønsker, som når du tror at likestillingskampen bør handle om at feminismen pusher flere kvinner til å bli søppeltømmere, så har du jo fullstendig tapt poenget med likestilling. Likestilling er at man har like muligheter og fritt valg, de kvinnene som vil bli søppeltømmere kan bli det og det fins det mange av,  og de mennene som vil bli ballettdansere kan bli det, og det fins det mange av,  likestilling er ikke at man skal tvinges, da kalles det undertrykking igjen. Og du viser dermed at du ønsker å undertrykke kvinner, ikke ha likestilling. 

Det er på grunn av feminismen at krisesenter tilbudet for overgrep og vold ble utvidet til å også ta i mot menn, og på grunn av feminismen at fedre har like rettigheter som mor i babypermisjon, og at fedre automatisk har krav på 50% samværsrett ved brudd. 

Feminismen kjemper også mot årsakene som har ført til at massevis av menn har psykiske problemer, kroppskomplekser og tar selvmord. Menn som sliter blir oppdratt av patriarkalske holdninger om at gutter ikke gråter for det er feigt, det kommer fra at det anses som feminint å gråte og søke hjelp, og det feminine har lavere status i samfunnet så menn er lært å ikke reagere som det. De lærer at det bare er jenter som kan tillate seg å føle på og snakke om følelser,  det er jo menn som har skapt disse holdningene her til andre menn , som ler når andre gutter gråter, kaller han for pussy og som bagatelliserer når menn blir voldtatt og skriver i kommentarfelt på eksempelvis kvinnelig lærer som har utnyttet og foregrepet seg på elev at hun var digg og skulle gjerne få kommet å voldtatt seg også og at gutten skulle være glad han fikk noe osv.
Menn lærer også at man skal være sterk og høy og kjekk og rik for å være en ekte mann osv. Dette er ikke oppnåelig for alle menn og mange menn føler seg derfor utilstrekkelige og noen utvikler spiseforstyrrelser som også er tabu for menn å søke hjelp for for det er jo bare "svake" jenter som får det i følge patriarkalske holdninger samfunnet lærer oss. Menn læres at de må være aggressive og tøffe, og havner derfor som hyppig som voldsoffere også av andre menn. 

Som du ser, kjønnsnormene skapt av patriarkalske holdninger samfunnet er strukturert på skader ikke bare kvinner, men også menn.  Feminismen kjemper mot patriarkatet.  Så hva gjør feminismen for menn spør du? Hva gjør menn som deg for menn? Dere må ha damene til å gjøre ting for dere der og. Hvorfor skal du som mann på død og liv gjøre en ting om kvinner til å handle om menn anyways? Jeg støtter menn som jobber for andre undertrykte menn, men mange av dere som liksom er så opptatt av rettigheter for menn gjør ikke annet enn å rakke ned på kvinnekampen. 

Det er også viktig å skille på dette: Problemene menn har er ikke et resultat av kvinners undertrykkende holdninger til menn. Problemene kvinner har er et resultat av menns undertrykkende holdninger til kvinner.

Hver dag voldtas flere hundre tusen jenter, over 100 kvinner blir drept hver dag av sine partnere, og hver dag opplever millioner av kvinner seksuell trakassering og sexisme. Dette er på grunn av menns undertrykkende holdninger til kvinner. At menn sliter psykisk er ikke pga kvinners undertrykkende holdning til menn, at menn velger å bli søppeltømmere er ikke pga kvinners holdninger til menn, at menn blir voldtatt av andre menn er ikke pga kvinners undertrykkende holdninger til menn, at menn ler av andre menn som gråter og søker hjelp og ender opp med å ta selvmord er ikke pga kvinners undertrykkende holdninger til menn. Hvordan kan du egentlig forlange at kvinner skal redde sine undertrykkere? Det er faktisk ikke kvinners jobb å ta ansvaret for problemer menn har skapt for seg selv.  ALLIKEVEL så gjør vi det på mange områder. Hva gjør du for undertrykte menn? Gjør du noe eller sitter du med henda i fanget og forventer at kvinner gjør det så du kan høste godene uten å delta i kampen og få kvinner til å kjempe mindre for seg selv og mer for menn? Kvinner  har aktive nettverk, organisasjoner, politisk feltaktivisme og legger inn hardt arbeid for likestillingen. At du ikke engasjerer deg i noe sånt for menn også da? For hvis du virkelig hadde brydd deg om menns problemer hadde du gjort det, og ikke bare dratt det opp når du prøver å få kvinner til å stoppe å snakke om feminismen. 
 

Endret av minimoee
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2019 den 12.12, Forumhei skrev:

Sliten av kvinner som maser om feminisme, jeg er mann og  for likestilling! Ening i mye av det feministene sier, likevel svare jeg nei på spørsmålet, er du feminist?

- Nei

hvorfor må folk plasser folk i grupper og sette merkelapper på alt🙄

hatt mye diskusjoner spesielt med kona, hun må gjerne kalle meg feminist, men aldri noe jeg føler behov for selv, eller føler noe spesielt eierskap til.

og utrolig bra at kvinner og menn står sammen mot urettferdighet. 

Ja for likestilling 😉😁

Problemene jeg har med feminisme er:

- likestilling blir målt etter sluttresultat og ikke muligheter. Altså virker man blind for det faktum at det på generelt nivå er ulikheter i interesser mellom kjønn. I denne settingen både i forhold til yrkesvalg og ønske om karrierefokus innenfor valgte yrke.

- «likestillingskampen» føres på tvers av generasjonene, slik at dagens generasjon av menn skal «betale» for fortidens synder. Enkelt eksempel er kjønnspoeng på utdanning. I en verden hvor jenter har gjennomsnittlig bedre karakterer skal man også få enda en «hånd i ryggen» på en haug med utdannelser. Altså må dagens unge menn lide fordi foreldrene deres gjorde valgene de gjorde.. ikke særlig logisk i mitt hode.

- gnålet om det det patrialske holdninger mv. mangler som regel nyansering der historiske og faktiske forhold tas inn i helhetsforståelsen. Typisk: betydningen av Prevensjon for kvinner, det faktum at det ikke fantes en velferdsstat med tilhørende barnepass, sykehus, sosialpenger osv, at arbeidsfordeling historisk sett(spesielt mer enn 150 år tilbake) ofte har gått etter kjønnenes fysiske forutsetninger og ikke ønsker mv. Ja, det er ingen tvil om at realitetene kan ha formet samfunnsbildet i en patrialsk retning, men det er ikke hovedgrunnen til ALT som har hendt kvinner i verdenshistorien.

Kunne sikkert listet opp mer, men men.. Som mann oppleves feminisme som en historisk likestillingskamp på bekostning av dagens menn. Og da er det ikke likestilling jeg kan stille meg bak. 

Likestilling bør etter min mening handle om like muligheter og ikke likt utfall. Og i den grad man logisk sett skal forsvare forskjellsbehandling som kvotering bør det være grunnet kjønnenes evner og ikke manglende interesser(typisk at kvinner generelt sett liker å jobbe med mennesker, mens menn generelt sett favoriserer å jobbe med ting).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosetelys
27 minutter siden, minimoee skrev:

som når du tror at likestillingskampen bør handle om at feminismen pusher flere kvinner til å bli søppeltømmere, så har du jo fullstendig tapt poenget med likestilling. Likestilling er at man har like muligheter og fritt valg, de kvinnene som vil bli søppeltømmere kan bli det og det fins det mange av,  og de mennene som vil bli ballettdansere kan bli det, og det fins det mange av,  likestilling er ikke at man skal tvinges, da kalles det undertrykking igjen.

Så det skal bare kvoteres i yrker som det er status og fordelaktig å ha? Det er ikke noen vits i å ha tilnærmet 50-50 kjønnsbalanse i alle yrker, bare de "viktige", prestisjefylte jobbene? Det er poenget med søppeltømmereksempelet. Dere jobber bare for likestilling der det er fordelaktig.

31 minutter siden, minimoee skrev:

og på grunn av feminismen at fedre har like rettigheter som mor i babypermisjon, og at fedre automatisk har krav på 50% samværsrett ved brudd. 

Rett til 50% ved brudd har de da ikke. Den vil jeg ha bevis for!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Rosetelys skrev:

Så det skal bare kvoteres i yrker som det er status og fordelaktig å ha? Det er ikke noen vits i å ha tilnærmet 50-50 kjønnsbalanse i alle yrker, bare de "viktige", prestisjefylte jobbene? Det er poenget med søppeltømmereksempelet. Dere jobber bare for likestilling der det er fordelaktig.

Rett til 50% ved brudd har de da ikke. Den vil jeg ha bevis for!

 


Tror ikke du helt har forstått hva kvotering dreier seg om. For eksempel kvoteres menn inn i statusyrker med flest kvinner, som for eksempel veterinær. Dette for at det skal bli lettere for fler menn som ønsker det å komme inn på veterinærstudiet med ekstra studiepoeng tildelt fordi de er menn i kvinnedominert stilling og ut i jobb som veterinær, eller sykepleier om det er det han heller vil.  På samme måten kvoteres fler kvinner som ønsker det inn i enkelte mannsdominerte stillinger.  Kvotering handler ikke om at yrket er status eller ikke, men om etterspørsel og ansettelse etter likestillingsloven. Man kan ikke tvinge hverken fler menn eller kvinner til å søke et yrke de ikke vil. 
Mener du at man skal begynne å tvinge fler menn til å jobbe som vaskehjelp også? Det er da minst like lavstatus som søppeltømmer, og mye dårligere lønn også forsåvidt.  Et yrke som søppeltømmer er det ingen høye krav for å bli, de menn og kvinner som ønsker det kan søke og får jobbe med det uavhengig av kjønn. Kvinner som søker blir ikke ekskludert og avslått til fordel for menn, det er mange kvinner som jobber som søppeltømmer. Men det er en kjent sak at kvinner har blitt og fremdeles kan bli ekskludert og avslått i foreksempel ingeniørstlilinger og lederstillinger til fordel for mannlige søkere. 



Barneloven paragraf 34 og 35 fastslår at utgangspunktet for foreldre som var gift eller samboere da barnet ble født tildeles begge likt foreldreansvar. Unntaket er naturligvis for ammende spedbarn som er nødt til å være mesteparten av tiden med mor. Ved manglende bostedskompetanse eller at den ene forelder er mindre skikket til ansvar, for eksempel rusmisbruk, vold eller alvorlig psykisk sykdom kan det idømmes annen fordeling i retten. 

Endret av minimoee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, minimoee skrev:


Tror ikke du helt har forstått hva kvotering dreier seg om. For eksempel kvoteres menn inn i statusyrker med flest kvinner, som for eksempel veterinær. Dette for at det skal bli lettere for fler menn som ønsker det å komme inn på veterinærstudiet med ekstra studiepoeng tildelt fordi de er menn i kvinnedominert stilling og ut i jobb som veterinær, eller sykepleier om det er det han heller vil.  På samme måten kvoteres fler kvinner som ønsker det inn i enkelte mannsdominerte stillinger.  Kvotering handler ikke om at yrket er status eller ikke, men om etterspørsel og ansettelse etter likestillingsloven. Man kan ikke tvinge hverken fler menn eller kvinner til å søke et yrke de ikke vil. 
Mener du at man skal begynne å tvinge fler menn til å jobbe som vaskehjelp også? Det er da minst like lavstatus som søppeltømmer, og mye dårligere lønn også forsåvidt.  Et yrke som søppeltømmer er det ingen høye krav for å bli, de menn og kvinner som ønsker det kan søke og får jobbe med det uavhengig av kjønn. Kvinner som søker blir ikke ekskludert og avslått til fordel for menn, det er mange kvinner som jobber som søppeltømmer. Men det er en kjent sak at kvinner har blitt og fremdeles kan bli ekskludert og avslått i foreksempel ingeniørstlilinger og lederstillinger til fordel for mannlige søkere. 



Barneloven paragraf 34 og 35 fastslår at utgangspunktet for foreldre som var gift eller samboere da barnet ble født tildeles begge likt foreldreansvar. Unntaket er naturligvis for ammende spedbarn som er nødt til å være mesteparten av tiden med mor. Ved manglende bostedskompetanse eller at den ene forelder er mindre skikket til ansvar, for eksempel rusmisbruk, vold eller alvorlig psykisk sykdom kan det idømmes annen fordeling i retten. 

1. Hvorfor skal noen kvoteres inn noen steder? Hvorfor ikke la menneskers ønsker og evner avgjøre? Å ha et lovverk som sier at en bedre kvalifisert kvinne må tre til siden for en mann eller motsatt er det motsatte av likestilling. 

2. Kan fu konkretisere og komme med noen faktiske eksempler på at kvinner på generelt nivå blir forbigått? Jeg legger da til grunn at de faktisk søker på stillingene/studieplassene. Sier du sier «det er en kjent sak», antar jeg tre eksempler ligger lett på tungen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
2 timer siden, minimoee skrev:

Barneloven paragraf 34 og 35 fastslår at utgangspunktet for foreldre som var gift eller samboere da barnet ble født tildeles begge likt foreldreansvar. Unntaket er naturligvis for ammende spedbarn som er nødt til å være mesteparten av tiden med mor. Ved manglende bostedskompetanse eller at den ene forelder er mindre skikket til ansvar, for eksempel rusmisbruk, vold eller alvorlig psykisk sykdom kan det idømmes annen fordeling i retten. 

Foreldreansvar har ingenting med samvær å gjøre. Man kan ha fullt foreldreansvar og aldri se ungen sin. Og man kan være uten foreldreansvar og se ungen sin 50/50 og kanskje mere til!

For øvrig skjønner jeg hva kvotering er og jeg syns det er en ordentlig uting. Dersom jeg skal ha en jobb gjort vil jeg ha den best kvalifiserte, ikke den personen som var heldig nok til å ha innovertiss den dagen de ansatte. Kvotering er diskriminering. Bedre kvalifiserte går glipp av jobber og studieplasser fordi de har feil kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, minimoee skrev:

Kvinner som gruppe er undertrykte.

Kom med noen konkrete eksempler på at kvinner er undertrykte i dagens Norge. Ikke vær abstrakt, men virkelig gå rett inn og fortell meg og andre hvor den daglige undertrykkelsen foregår.

Videre er det absurd å sette likhetstrekk mellom likestilling og feminisme gitt man definerer virkeligheten til å være noe som objektivt sett er diskuterbart. 

 

4 timer siden, minimoee skrev:

Hvorfor skal alt dreie seg om fordeler for menn? Hvorfor er det vanskelig for menn å støtte noe som fokuserer på kvinner?

Hva er logikken i dette? Menn generelt sett støtter likestilling av kjønnene. Ser man i verden er Norge et av verdens beste land for kvinner, og det hadde ikke skjedd hadde menn vært med på laget. Hvorfor skal man ikke kunne diskutere innholdet av et begrep som, gitt dine egne ord, ligger til grunn at "kvinner som gruppe er undetrykte". 

4 timer siden, minimoee skrev:

Det er også viktig å skille på dette: Problemene menn har er ikke et resultat av kvinners undertrykkende holdninger til menn. Problemene kvinner har er et resultat av menns undertrykkende holdninger til kvinner. 

Dette er et ekstremt godt eksempel på hvorfor likestilling IKKE er feminisme. Vi som er 20-30-40 med utovertiss ser sånne absurde uttalelser og kjenner oss ikke igjen i det hele tatt.  

Alt i alt må dere predikerer at menn som gruppe har et ansvar for kvinners stilling et krav om å definere og konkretisere hva vi gjør feil etterhvert. Dere kan ikke forvente at kompetente og motiverte personer, uansett kjønn, skal bli forskjellsbehandlet i ulike sammenhenger uten at det ligger logiske forklaringer med tett forankring til dagens virkelighet til grunn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, minimoee skrev:


Jo. Feminisme er det samme som likestilling. Det går ikke an å være for likestilling men mot feminisme.
 

Nei, feminisme og likestilling er ikke det samme. LANGT ifra.

Sitat

Hvorfor skal alt dreie seg om fordeler for menn? Hvorfor er det vanskelig for menn å støtte noe som fokuserer på kvinner? Allikevel så har feminismen kjempet mang en sak for menn, for alle undertrykte grupper av menn, dvs spesielt homofile menn, transpersoner, og fargede. De undertrykte gruppene av menn. Hvis du er opptatt av menns rettigheter vil jeg gjerne vite hva du selv gjør for disse undertrykte mannsgruppene? Gjør du noe for å kjempe for rettigheten til transmenn? Homofile menn? Menn som er voldtektsofre? (98% mannlige voldtektsofre har en mannlig overgriper) Eller er er din likestillingskamp å harsellere og hate på feminismen på internett? 

Hvem har sagt det? Stråmann. Hvorfor svarer du ikke heller på eksempelet med tvunget verneplikt for menn, men ikke for kvinner? Hvor var feministene der? Menn som nektet militæret måtte jobbe i barnehage gratis et år. Hva med kvinner? Aldri hørt en "feminist" si et pip om slike ting. Det hadde blitt rabalder om det var omvendt, om det var kvinner som måtte bruke et år på å jobbe gratis for staten, mens menn kunne studere.

 

Sitat

Å mene at likestilling dreier seg om å tvinge folk inn i yrker og aktiviteter de ikke ønsker, som når du tror at likestillingskampen bør handle om at feminismen pusher flere kvinner til å bli søppeltømmere, så har du jo fullstendig tapt poenget med likestilling. Likestilling er at man har like muligheter og fritt valg, de kvinnene som vil bli søppeltømmere kan bli det og det fins det mange av,  og de mennene som vil bli ballettdansere kan bli det, og det fins det mange av,  likestilling er ikke at man skal tvinges, da kalles det undertrykking igjen. Og du viser dermed at du ønsker å undertrykke kvinner, ikke ha likestilling. 
 

Så hvorfor kjemper ikke dere feminister for å fjerne kjønnspoeng? Kvinner utgjør 60% innen høyere utdanning nå, men likevel skal de belønnes på tusenvis av studier på grunn av kjønnsorganet sitt? Menn får ekstrapoeng på hva, veterinærlinjen?

Er dette likestilling? Har ikke sett en eneste feminist som har gått i tog for LIKESTILLING. De holder kjeft, med mindre det er en situasjon hvor kvinner av en eller annen grunn kommer dårligere ut, til tross for at det er EGNE valg, som f.eks. å velge bort ingeniørstudier fordi de heller vil bli sykepleiere. Kvinner får 2 kjønnspoeng på alle ingeniørstudier, til tross for at de utgjør en majoritet på mange av dem.

Sitat

Feminismen kjemper også mot årsakene som har ført til at massevis av menn har psykiske problemer, kroppskomplekser og tar selvmord. Menn som sliter blir oppdratt av patriarkalske holdninger

Og jada, selvfølgelig er alt PATRIARKIET sin skyld. Alt er menn sin feil. Toksisk maskulinitet blabla. For det er umulig å tenke seg andre årsaker til at menn føler seg som tapere. Er det menn sin feil at kvinner generelt går etter høystatus også? At kvinner gjerne vil ha en kjekk mann med god inntekt og høy status i samfunnet? Kanskje det hjelper å gråte litt til feminister, så kanskje de aksepterer deg som du er? Verden er enkel i det feministiske verdensbildet. Grunnen til at menn ønsker å være kjekk, pen, rik og alt det der er fordi det er det kvinner finner attraktivt. Det er noe vi ikke trenger noe "patriarki" for å lære oss opp til. Man ser raskt hvem som blir valgt, og hvem som ikke blir det...

(Og før du kommer med personangrep, jeg har samboer og har knapt vært singel siden jeg ble myndig)

 

Sitat

Som du ser, kjønnsnormene skapt av patriarkalske holdninger samfunnet er strukturert på skader ikke bare kvinner, men også menn.  Feminismen kjemper mot patriarkatet.  Så hva gjør feminismen for menn spør du? Hva gjør menn som deg for menn? Dere må ha damene til å gjøre ting for dere der og. Hvorfor skal du som mann på død og liv gjøre en ting om kvinner til å handle om menn anyways? Jeg støtter menn som jobber for andre undertrykte menn, men mange av dere som liksom er så opptatt av rettigheter for menn gjør ikke annet enn å rakke ned på kvinnekampen. 

Bra avsnitt, her skinner dine egentlige holdninger virkelig igjennom. "Du som mann", "dere må ha damene til å gjøre ting for dere der og", "KVINNEKAMPEN". Likestilling my ass, du er en misandrist.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2019 den 12.20, Geirfuglen skrev:

 

4. Jeg synes det er rart å si nei til feminisme og ja til likestilling, da dette er to sider av samme sak. 

Strengt tatt ikke. "Alle" er for likestilling, i betydningen like rettigheter og muligheter. De aller, aller færreste er likevel feminister. Det sier oss at det langt fra er så enkelt som at dette er to sider av samme sak.

Videre er det nok ikke så hensiktsmessig å bruke to så vage definisjoner om hverandre. 

Sitat

 

Feministene utgjør elleve prosent av befolkningen: fire prosent for menn, og 19 prosent for kvinner. 

https://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke feminist. 

Jeg er ikke tradisjonalist. 

Jeg er individualist. 

Individualister prioriterer hensyn til individer høyere enn hensyn til samfunnsinteresser. Vi ser på det som et mål i seg selv at individer kommer dit de hører hjemme. 

Vi nekter ikke kvinner utdannelse, for å kollektivt redusere deres sexmakt og få fødselstallene i riktig retning. 

Vi støtter heller ikke feministers trakassering av menn i f.eks skolesystemet, barnefordelingssaker, systematiske ekslusjon av menn fra høyere utdanning, eller bruk av menn til krigføring. 

Blank slate boys and girls. 

Om du vil holde døra opp for damer, så må du gjerne det for min del. Viktigste er å ha det bra med de du bryr deg om, og ikke en overordnet crazy ideologisk agenda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...