Gå til innhold

Vask av parajumper long bear


Lykkee

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen her som har vasket jakken sin, og hvordan gjorde dere det? Det står 30 grader og ikke tørketrommel på nettsiden, men jeg er så redd for at dunet skal klumpe seg. Hvordan unngår man dette når den ikke kan i trommel? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Lykkee skrev:

Hei! Er det noen her som har vasket jakken sin, og hvordan gjorde dere det? Det står 30 grader og ikke tørketrommel på nettsiden, men jeg er så redd for at dunet skal klumpe seg. Hvordan unngår man dette når den ikke kan i trommel? 

 

Vi leverte min datter sin på renseri, turte ikke vaske den selv. Kostet 400,-

Anonymkode: 8e204...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi leverte min datter sin på renseri, turte ikke vaske den selv. Kostet 400,-

Anonymkode: 8e204...0a7

Takk for svar! Jeg bor 4 timer unna nærmeste vaskeri, ellers hadde jeg gladelig gjort det. Problemet er at den skal brukes neste uke, så det er ikke slik at jeg kan vente til jeg eventuelt befinner meg i nærheten av ett neste gang 🙁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lykkee skrev:

Takk for svar! Jeg bor 4 timer unna nærmeste vaskeri, ellers hadde jeg gladelig gjort det. Problemet er at den skal brukes neste uke, så det er ikke slik at jeg kan vente til jeg eventuelt befinner meg i nærheten av ett neste gang 🙁

Da vasker du den, men ta av pelsen på hetta . Så ha tennisballer i maskinen, du får kjøpt på bl.a KID og Princess tror jeg, slike til å vaske sammen med dun. Sentrifuger forsiktig og legg den for å tørke, men rist den innimellom så du fordeler dunet. Det har jeg gjort på bl.a Svea og Bergans jakker

Anonymkode: 8e204...0a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vasker du den, men ta av pelsen på hetta . Så ha tennisballer i maskinen, du får kjøpt på bl.a KID og Princess tror jeg, slike til å vaske sammen med dun. Sentrifuger forsiktig og legg den for å tørke, men rist den innimellom så du fordeler dunet. Det har jeg gjort på bl.a Svea og Bergans jakker

Anonymkode: 8e204...0a7

Tusen takk for svar, da får jeg bare prøve og håpe på det beste 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Lykkee skrev:

Takk for svar! Jeg bor 4 timer unna nærmeste vaskeri, ellers hadde jeg gladelig gjort det. Problemet er at den skal brukes neste uke, så det er ikke slik at jeg kan vente til jeg eventuelt befinner meg i nærheten av ett neste gang 🙁

Skal du på fjellet? Det er vel en litt for varm jakke å bruke i lavlandet enda?

Anonymkode: be9d7...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du på fjellet? Det er vel en litt for varm jakke å bruke i lavlandet enda?

Anonymkode: be9d7...58c

Jeg er en skikkelig frysepinn og skal oppholde meg ute tidlig på morgenen, så den er absolutt ikke for varm. Skulle gjerne ha brukt den på vei til jobb allerede nå 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vasker du den, men ta av pelsen på hetta . Så ha tennisballer i maskinen, du får kjøpt på bl.a KID og Princess tror jeg, slike til å vaske sammen med dun. Sentrifuger forsiktig og legg den for å tørke, men rist den innimellom så du fordeler dunet. Det har jeg gjort på bl.a Svea og Bergans jakker

Anonymkode: 8e204...0a7

Jepp. Jeg er ikke interessert i å puste inn/ha på meg alle de kjemikaliene som brukes ved rens, så slik gjør jeg det med min Canada Goose. 

Hatt den i 7 år, vasket den kanskje tre ganger, den er like fin. :)

Anonymkode: 9d651...f66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...