Solmånenattogdag Skrevet 27. august 2019 #1 Skrevet 27. august 2019 Er vi likestilt i Norge? Kom gjerne med konkrete eksempler for og mot. Vær saklig! Dropp spydigheter og trolling.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #2 Skrevet 27. august 2019 Nei. Eksemplene kan du finne overalt i samfunnet. Anonymkode: b7b4d...44b
ajarRun Skrevet 27. august 2019 #3 Skrevet 27. august 2019 Absolutt ikke. Menn diskrimineres i barnefordelingssaker, i skolen, i straffesaker, i ansettelser. Det er forferdelig hvor dårlig vi blir behandlet for noe som strengt talt ikke var vår feil. Hvis kvinner ikke ville være hjemme med ungene hadde de ikke vært det. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #4 Skrevet 27. august 2019 9 timer siden, Solmånenattogdag skrev: Er vi likestilt i Norge? Kom gjerne med konkrete eksempler for og mot. Vær saklig! Dropp spydigheter og trolling. Nei. Vi er ganske nærme. Men menn blir desverre disnriminert i barnefordelingssaker, i utdanningssystemet, på skolen og i rettssaler (kvinner får lavere straff for samme gjerning som en mann) Anonymkode: 822d5...351
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #5 Skrevet 27. august 2019 Vi har lite å klage på. Kvinnekamp hører ikke hjemme i Norge lenger. Vil man virkelig kjempe for kvinners rettigheter, bør vi gjøre det der kvinner faktisk blir undertrykt. Men det er ikke feministenes agenda, så de sakene ignoreres glatt. Såkalt kvinnekamp i Norge handler kun om særfordeler. Hverken mer eller mindre. Hilsen K31 som er møkk lei misfornøyde tommelsuttende medborgere. Anonymkode: e67db...5f9
Zienna Skrevet 27. august 2019 #6 Skrevet 27. august 2019 For meg er likestilling at begge kjønn har de som muligheter. I teorien har vi det her til lands. Men når gutter sakker akterut allerede i barneskolen, sier det meg at noe er galt med skolen og skolesystemet. Noe gjør at jenter gjør det bedre enn gutter. Resultatet er at jenter går ut av skolen med bedre muligheter enn gutter. Så forplanter dette seg videre, til videre studier og jobb. Jentene er vinnerne. Det er også jentene som har størst valgmulighet når de får barn. F.eks. lengden av permisjon og hvor mye far skal ha å si. Det er fullt akseptert at en kvinne jobber redusert eller slett ikke jobber mens barna er små. Det er ikke like akseptert at fedre gjør det. Ved samlivsbrudd er det fortsatt slik at det er mor som anses å være den beste omsorgspersonen. Ikke fordi hun virkelig er det, men fordi hun er moren! På den andre siden lever det gamle kjønnsrollemønsteret i beste velgående i mange hjem i Norge. Det finnes fortsatt drøssevis av menn som ikke vet hvor ofte sengetøyet bør vaskes.. Jeg tror det vil ta flere generasjoner før vi er likestilte. Så vanskelig er det å endre på folk holdninger.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #7 Skrevet 27. august 2019 Jeg kan ikke komme på en eneste ting en mann har rett til som jeg ikke har. Den eneste rettigheten jeg som kvinne har som ikke en mann har er rettigheten til å bestemme om en mann skal bli far eller ikke. Der kan vi aldri bli likestilt. Anonymkode: b50ac...e4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå