Gå til innhold

Uforståelig trønderdialekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husker den godt :) Jeg forstod det ikke da jeg hørte ham si det første gang, men hører det greit når jeg vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flammen var på babordsiden og der kom røyken ut og det er nok uttrykket babord som forvirrer.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg er vokst opp et steinkast unna der denne dialekten kommer fra og det tok mer enn én gjennomhøring før jeg skjønte hva fyren sa. Her er det ikke så mye snakk om uforståelig dialekt, mer en fyr som prater fort og utydelig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke trønderdialekt, fyren er fra Averøy rett ved Kristiansund. Møre og Romsdal. 

Jeg er selv kristiansunder med røtter på Averøy. 

En ting med folk fra denne øya; de har en tendens til å prate fort og å mumle. Han prater utydelig. Er ikke dialekten som er uforståelig.

Anonymkode: f02c3...4fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Leifr skrev:

Altså, jeg er vokst opp et steinkast unna der denne dialekten kommer fra og det tok mer enn én gjennomhøring før jeg skjønte hva fyren sa. Her er det ikke så mye snakk om uforståelig dialekt, mer en fyr som prater fort og utydelig. 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En ting med folk fra denne øya; de har en tendens til å prate fort og å mumle. Han prater utydelig. Er ikke dialekten som er uforståelig.

Kan si jeg er enig med dere. Mannen er fra Frøya, det er nok ikke dialekten som er uforståelig, det er han som mumler og snakker altfor fort. Tore Strømøy er også fra Frøya, men han snakker en helt fin og helt normal dialekt som ingen har problemer med å forstå. Selv vanlige oslofolk kan bli uforståelige dersom de mumler og prater fort.

Anonymkode: df858...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

På ‎26‎.‎08‎.‎2019 den 23.11, Leifr skrev:

Altså, jeg er vokst opp et steinkast unna der denne dialekten kommer fra og det tok mer enn én gjennomhøring før jeg skjønte hva fyren sa. Her er det ikke så mye snakk om uforståelig dialekt, mer en fyr som prater fort og utydelig. 

Skal vedde på at han selv ikke skjønte hva han sa da han fikk se seg selv på TV i ettertid. Satt sikkert og tenkte: "Ka i allæ dagæ va de æ sa for nåkke her?"

Anonymkode: df858...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
On 8/27/2019 at 9:48 AM, AnonymBruker said:

Tore Strømøy er også fra Frøya, men han snakker en helt fin og helt normal dialekt som ingen har problemer med å forstå. 

Anonymkode: df858...ed7

Men så snakker Tore Strømøy også litt pent, og sakte, slik at folk skal forstå han. Dialekten de snakker der han kommer fra er ikke lik den han snakker på TV. Det sier i alle fall mitt øre. 🙂 

Anonymkode: bb19e...734

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...