Gå til innhold

Dere som lykkes på Tinder, hva gjør dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kvinne over 40 år. Søker seriøst og sveiper ja på de som jeg synes har interessant profil. Får en del matcher, men en del fjerner matchen med en gang, og en del etter litt teksting. Mange blir det stille fra etter noen meldinger. Så langt vært på et par dater, men ikke et ord etterpå. Oppfatter i livet ellers at jeg får oppmerksomhet og at jeg oppfattes som hyggelig og pen dame, men på Tinder mister jeg helt selvtilliten.

Så hva gjør man egentlig for å lykkes? Bare fortsette å sveipe, og håpe på å finne en som faktisk er interessant å snakke med deg? Føler det er så vanskelig! Er det rett og slett umulig?? Bortkastet energi?

 

Anonymkode: d389c...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har jo et ganske bra utgangspunkt mtp at du er kvinne. 

Anonymkode: 7536d...eb8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har jo et ganske bra utgangspunkt mtp at du er kvinne. 

Anonymkode: 7536d...eb8

 

Helt sikkert, ut fra hva jeg har lest her inne. Men mennene sletter jo matchen, det er det ikke jeg som gjør. Så det føles temmelig vanskelig for meg også. Antar mennene finner bedre kvinner da, men eller si livet får jeg følelsen av at jeg er helt normalt fin kvinne i min alder.... Men ikke på Tinder.

ts

Anonymkode: d389c...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og synes svært mange kvinner har dårlige tinder-profiler.  Om du får få matcher og menn ikke vil møte deg så har du kanskje dårlige bilder? 

Anonymkode: 3cd3b...d81

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og synes svært mange kvinner har dårlige tinder-profiler.  Om du får få matcher og menn ikke vil møte deg så har du kanskje dårlige bilder? 

Anonymkode: 3cd3b...d81

 

Ja, det kan hende. Selv synes jeg bildene er ganske fine, tatt i litt ulike situasjoner. Mener selv at jeg har bedre bilder enn 90% av mennene. Bildene er tydelige og klare og fine farger. Jeg smiler normalt og naturlig på alle. Har litt tekst også som kort forteller hvem jeg er. Sier i profilen at jeg søker langvarig forhold, mulig det skremmer bort noen menn...

ts

 

Anonymkode: d389c...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveip, sveip, sveip og dra på MANGE dates. Jeg har sikkert vært på 50 eller fler. Jeg ser på tinder som godt utgangspunkt i og med at den andre er singel (mest sannsynlig). Jeg brukte ikke mye chat, møtte dem heller tidlig for en kopp kaffe eller øl. Da prater man en times tid, får inntrykk av om dette kan bli noe mer eller ikke. De fleste datene var elendig. Noen få møtte jeg 2-3 ganger. Men det var egentlig litt jobb og pes. Jeg var lei av å være singel, men samtidig ville jeg aldri bare "tatt noen, for å ha noen". 

Hilsen ei som i dag er gift med din tinder date og "sjelevenn". Den riktige dukket til slutt opp :)

Anonymkode: 547a3...3f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sveip, sveip, sveip og dra på MANGE dates. Jeg har sikkert vært på 50 eller fler. Jeg ser på tinder som godt utgangspunkt i og med at den andre er singel (mest sannsynlig). Jeg brukte ikke mye chat, møtte dem heller tidlig for en kopp kaffe eller øl. Da prater man en times tid, får inntrykk av om dette kan bli noe mer eller ikke. De fleste datene var elendig. Noen få møtte jeg 2-3 ganger. Men det var egentlig litt jobb og pes. Jeg var lei av å være singel, men samtidig ville jeg aldri bare "tatt noen, for å ha noen". 

Hilsen ei som i dag er gift med din tinder date og "sjelevenn". Den riktige dukket til slutt opp :)

Anonymkode: 547a3...3f7

 

Takk for fint svar! Ser at noen klarer det, selv om jeg føler ofte at det er helt umulig...

Har sveipet masse og vært på noen dates. Men mulig jeg er for tilbakeholden selv, for jeg opplever at samtalene stopper opp, også med dem jeg har møtt. 

Men da er det kanskje ikke rett, sikkert sånn jeg må tenke. 

Utmattende å tenke på at man skal gå på 50 dates.... Lurer nesten på hvor interessert jeg egentlig er, for dating er ikke min favoritt. Kanskje det skinner gjennom?

ts

Anonymkode: d389c...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

 

Ja, det kan hende. Selv synes jeg bildene er ganske fine, tatt i litt ulike situasjoner. Mener selv at jeg har bedre bilder enn 90% av mennene. Bildene er tydelige og klare og fine farger. Jeg smiler normalt og naturlig på alle. Har litt tekst også som kort forteller hvem jeg er. Sier i profilen at jeg søker langvarig forhold, mulig det skremmer bort noen menn...

ts

 

Anonymkode: d389c...2cf

Det hjelper jo ikke deg. 90% av mennene lykkes jo ikke på tinder de heller. Det som teller er jo hvor gode bilder du har sammenlignet med de andre kvinnene på Tinder, det er jo de du konkurrerer mot. 

Mulig du har gode bilder, men Tinder handler omtrent utelukkende om bildene man har så om du ikke lykkes på Tinder så er jo det mest sannsynlige at du ikke har gode nok bilder. Neste alternativ at du er for kresen på hvem du prøver å matche med, men du skriver du har sveipet på mange menn så da er kanskje ikke problemet at du er for kresen. 

Du kan jo sette opp en ny tinderprofil hvor du krysser av for at du er mann som søker dame og sjekke bildene til damene du konkurrerer mot? 

Om du googler så finner du også mange tips på hvordan man kan få tatt gode bilder til Tinder.  

 

Anonymkode: 3cd3b...d81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

 

Takk for fint svar! Ser at noen klarer det, selv om jeg føler ofte at det er helt umulig...

Har sveipet masse og vært på noen dates. Men mulig jeg er for tilbakeholden selv, for jeg opplever at samtalene stopper opp, også med dem jeg har møtt. 

Men da er det kanskje ikke rett, sikkert sånn jeg må tenke. 

Utmattende å tenke på at man skal gå på 50 dates.... Lurer nesten på hvor interessert jeg egentlig er, for dating er ikke min favoritt. Kanskje det skinner gjennom?

ts

Anonymkode: d389c...2cf

De du har møtt har ikke vært riktige. Når kjemien er der prater man så lett sammen. Derfor fortsett. 😊 Men enig, var på en tid utmattende. På den annen side, så vært det med tanke på hvordan jeg har det i dag 

Anonymkode: 547a3...3f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det hjelper jo ikke deg. 90% av mennene lykkes jo ikke på tinder de heller. Det som teller er jo hvor gode bilder du har sammenlignet med de andre kvinnene på Tinder, det er jo de du konkurrerer mot. 

Mulig du har gode bilder, men Tinder handler omtrent utelukkende om bildene man har så om du ikke lykkes på Tinder så er jo det mest sannsynlige at du ikke har gode nok bilder. Neste alternativ at du er for kresen på hvem du prøver å matche med, men du skriver du har sveipet på mange menn så da er kanskje ikke problemet at du er for kresen. 

Du kan jo sette opp en ny tinderprofil hvor du krysser av for at du er mann som søker dame og sjekke bildene til damene du konkurrerer mot? 

Om du googler så finner du også mange tips på hvordan man kan få tatt gode bilder til Tinder.  

 

Anonymkode: 3cd3b...d81

 

Jeg vet jo ikke hvordan profiler kvinnene har, ser jo ikke dem... God ide at jeg kanskje skal lage en manne-profil og se hvordan kvinnene presenterer seg!

ts

Anonymkode: d389c...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De du har møtt har ikke vært riktige. Når kjemien er der prater man så lett sammen. Derfor fortsett. 😊 Men enig, var på en tid utmattende. På den annen side, så vært det med tanke på hvordan jeg har det i dag 

Anonymkode: 547a3...3f7

 

Tenker ofte at jeg kanskje bare bør gi opp, samtidig har jeg et håp om å treffe noen.. Innser at de jeg har møtt ikke har vært riktige, og at det kanskje ikke er noe feil med meg. Så ja, sikkert greit å fortsette!

ts

Anonymkode: d389c...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du føler at du får positiv oppmerksomhet på andre arenaer,  så burde du kanskje prøve å dyrke videre på dette. Folk kan jo fortsatt treffes utenom Tinder, helt lovlig.  

Anonymkode: 727aa...f11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du føler at du får positiv oppmerksomhet på andre arenaer,  så burde du kanskje prøve å dyrke videre på dette. Folk kan jo fortsatt treffes utenom Tinder, helt lovlig.  

Anonymkode: 727aa...f11

 

Ikke først og fremst av single, men av mannlige kolleger, kompiser, mennene til venninner osv. Treffer lite single menn i livet mitt egentlig.

ts

Anonymkode: d389c...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 37 år selv, og om du er kvinne og 40 så er du jo gammel... vi som er i overgangsalderen bør prøve match.com heller

Anonymkode: 45eb9...2eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ordentlige bilder, en kort, men beskrivende tekst... Er ganske grei på small talk, og gidder å legge litt innsats i å holde samtalen gående. Tuller litt, spør om mye, prøver å unngå at det blir for kjedelig. Synes jeg snakket med flere hyggelige menn der, og hadde noen fine dater (om enn ikke full klaff), før jeg traff kjæresten der etter en måneds tid.

 

(kanskje greit å nevne at jeg er i en annen aldersgruppe, vet ikke hvor mye det har å si) 

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gaea skrev:

Hadde ordentlige bilder, en kort, men beskrivende tekst... Er ganske grei på small talk, og gidder å legge litt innsats i å holde samtalen gående. Tuller litt, spør om mye, prøver å unngå at det blir for kjedelig. Synes jeg snakket med flere hyggelige menn der, og hadde noen fine dater (om enn ikke full klaff), før jeg traff kjæresten der etter en måneds tid.

 

(kanskje greit å nevne at jeg er i en annen aldersgruppe, vet ikke hvor mye det har å si) 

 

Tror faktisk denne appen fungerer bedre for de yngre enn oss over 40. Ser en annen her anbefaler Match, og kanskje Sukker faktisk er bedre? Der er det mer info og alle kan ta kontakt med hverandre. Man har tid og mulighet til å se alle kandidater. Har forsøkt Sukker og tenker jeg kanskje hadde mer suksess der...

ts

Anonymkode: d389c...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er mann og lyktes godt på Tinder da jeg var 26-30 år. Tror mye av det som funket for meg er overførbart til en kvinne på 40. Hadde varierte og bra (fototeknisk sett) bilder. Lite tekst i profilen, men det lille som stod fortalte hva jeg var ute etter på en nøytral måte, ingen forsøk på humor, bare rett frem og kort og greit. Var kresen i sveipingen. Når jeg fikk match skrev jeg til henne så fort jeg hadde mulighet (helst med én gang) og var veldig "på": Ventet ikke i minutter mellom hvert svar, men svarte spontant med én gang. Var jeg interessert i noe mer foreslo jeg å møtes veldig fort, ofte etter under fem minutter med teksting. Det beste var teksting som bare gled over i et møte på gata, hvis vi bodde i nærheten av hverandre.

Anonymkode: 4ea9b...547

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even if you win at Tinder, you are still an idiot.

Tinder er bare såååååååååå gammeldags.

Anonymkode: 331fb...a09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 37 år selv, og om du er kvinne og 40 så er du jo gammel... vi som er i overgangsalderen bør prøve match.com heller

Hva er dette for slags holdning??  Den må du lenger ut på landet med....  Å ha passert 40 er ingen hindring for å være på tinder, hverken for menn eller kvinner. Har selv truffet flotte menn passert 50, det var bare hyggelig, selv er jeg 42 og har tinder som et supplement til annen dating. Men nekter å tro at jeg for gammel ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja, det kan hende. Selv synes jeg bildene er ganske fine, tatt i litt ulike situasjoner. Mener selv at jeg har bedre bilder enn 90% av mennene. Bildene er tydelige og klare og fine farger. Jeg smiler normalt og naturlig på alle. Har litt tekst også som kort forteller hvem jeg er. Sier i profilen at jeg søker langvarig forhold, mulig det skremmer bort noen menn...

ts

 

Anonymkode: d389c...2cf

Jeg var 43 da jeg var på Tinder. Hadde størst "suksess" hos menn 30-32.. :P Altså, hadde Gull abonnement og kunne se likes, og de var i alle aldre, men av de som så attraktive ut for meg fikk jeg mest match i den alderen. De jeg likte rundt egen alder fikk jeg ikke alltid match med, eller de svarte ikke eller var elendige til å chatte.. Da jeg skrev at jeg var ute etter noe seriøst, dabbet interessen av gitt. Fjernet det og skrev en mer uformell tekst. Tenker nå at det kan virke for seriøst å skrive at du søker langvarig forhold. Bedre å bare treffes og se hva som skjer. Hvis du ikke skriver hva du søker, spør som regel mannen om det i chatten. Da er man i gang og det virker ikke så skummelt. Jeg fant en kjæreste som er noe yngre enn meg. :) 

Anonymkode: b9316...0b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...