Gå til innhold

Stryke på oppkjøringen


anon1996

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på om du vil dele hva du (evt. noen bekjente) strøk på på oppkjøringen, eller om det var noe sensor pirket på. Tenker at man kan lære litt av andres feil, også kanskje jeg får øynene opp for noe jeg ikke har tenkt på selv. 

Gjerne også hvilke kontrollspm dere fikk og om dere klarte alle eller ingen? Er det slik at hvis man ikke klarer alle spørsmålene så stryker man? 

Takk på forhånd for deling :) 

Endret av anon1996
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, anon1996 skrev:

Jeg lurer litt på om du vil dele hva du (evt. noen bekjente) strøk på på oppkjøringen, eller om det var noe sensor pirket på. Tenker at man kan lære litt av andres feil, også kanskje jeg får øynene opp for noe jeg ikke har tenkt på selv. 

Gjerne også hvilke kontrollspm dere fikk og om dere klarte alle eller ingen? Er det slik at hvis man ikke klarer alle spørsmålene så stryker man? 

Takk på forhånd for deling :) 

Du får bare 1 kontrollspørsmål,med 1 oppfølgningsspørsmål,altså 2.

Man stryker ikke hvis man ikke klarer å svare,men de kan redde deg inn på andre ting du driter deg ut på,1 feil mot 1 rett kan man si..

 

 

 

Anonymkode: a35d2...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min strøk i mars på 1.oppkjøring, det var kl 08 om morgenen, han hadde ikke sovna før 04... han rusha inn i en rundkjøring så kjørelærer måtte bremse opp. Og så var det gule blinkende trafikk lys, og han så ikke damen som ville over. Kjørte ikke på henne altså he he, men en klar stryk. Fikk ny oppkjøring to mnd etter kl 13, besto med glans.  

Anonymkode: 90e17...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er drit nervøs selv.. 
Skal kjøre i en liten by så det er egentlig ikke noe problem, men er man nervøs så kan alt gå galt, bare 7 dager igjen

Anonymkode: 86592...110

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er drit nervøs selv.. 
Skal kjøre i en liten by så det er egentlig ikke noe problem, men er man nervøs så kan alt gå galt, bare 7 dager igjen

Anonymkode: 86592...110

Jeg har 4 forskjellige førerkortklasser, på C og D var de to på samme dagen - mitt beste tips er å ikke si til noen når det er, da slipper du stresset med å fortelle noen  om du evnt stryker.

Anonymkode: 77a2f...57f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 4 forskjellige førerkortklasser, på C og D var de to på samme dagen - mitt beste tips er å ikke si til noen når det er, da slipper du stresset med å fortelle noen  om du evnt stryker.

Anonymkode: 77a2f...57f

Ja! Det har jeg allerede bestemt meg for at jeg ikke skal dele. Orker ikke alle forventningene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har 4 forskjellige førerkortklasser, på C og D var de to på samme dagen - mitt beste tips er å ikke si til noen når det er, da slipper du stresset med å fortelle noen  om du evnt stryker.

Anonymkode: 77a2f...57f

For sent :P har allerede sagt det til hele FB Lista mi :P

Anonymkode: 86592...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er ganske enkelt å tenke seg til hva som skal til for å stryke: grove feil (vikepliktsbrudd, fartsoverskridelser, dårlig samhandling, feil plassering - mao situasjoner som kan føre til farlig trafikkavvikling).

Men vær oppmerksom - finnes en god del sensorer som stryker av ingen særlig grunn: 

Jeg strøk første oppkjøring fordi det var litt dugg i bakvinduet før kjøringen startet (jeg fikk likevel kjøre helt fint hele ruten og ingen feil å ta meg på). Andre oppkjøring fikk jeg samme sensor og da strøk hun meg fordi vindusviskerne gikk for fort i forhold til mengden regn (!!). Tredje oppkjøring fikk jeg annen sensor og besto med glans, uten feil. For å presisere det hele, ble hun jeg hadde på de to første oppkjøringene vært omtalt som "strykejern".

Ikke la de stryke deg for moroskyld, vær like oppmerksom som dem, ta det rolig - de fleste sensorer bør kunne jobben sin!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg strøk på oppkjøringen.

Var rett og slett ikke klar. Kjørte oppi ræva på en bil, kjørte 60 i 80-sona, og gjorde en farlig forbikjøring.

fortjente stryk selv om jeg var pisssur og såra da jeg fik vite det. sensorer kan som oftest jobben sin;-)

kontrollspm er lett, mitt spørsmål var å endre temperaturen i bilen.

 

viktigste på oppkjøringer er Å IKKE STRESSE. Jeg stressa og gjorde mye urasjonelt pga dette

 

Anonymkode: 83715...19b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg strøk på oppkjøringen.

Var rett og slett ikke klar. Kjørte oppi ræva på en bil, kjørte 60 i 80-sona, og gjorde en farlig forbikjøring.

fortjente stryk selv om jeg var pisssur og såra da jeg fik vite det. sensorer kan som oftest jobben sin;-)

kontrollspm er lett, mitt spørsmål var å endre temperaturen i bilen.

 

viktigste på oppkjøringer er Å IKKE STRESSE. Jeg stressa og gjorde mye urasjonelt pga dette

 

Anonymkode: 83715...19b

I stavanger? Hvilken sensor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2019 den 20.57, anon1996 skrev:

Jeg lurer litt på om du vil dele hva du (evt. noen bekjente) strøk på på oppkjøringen, eller om det var noe sensor pirket på. Tenker at man kan lære litt av andres feil, også kanskje jeg får øynene opp for noe jeg ikke har tenkt på selv. 

Gjerne også hvilke kontrollspm dere fikk og om dere klarte alle eller ingen? Er det slik at hvis man ikke klarer alle spørsmålene så stryker man? 

Takk på forhånd for deling :) 

Strøk 2 ganger på oppkjøring.

Første gangen mente sensor at jeg brøt vikeplikten fordi en bil måtte stanse pga meg, jeg mente at bilen stanset for meg slik at jeg kjørte for å opprettholde flyten. Lærdommen ble da å følge regelboka slavisk når sensor sitter i bilen. Andre gangen nappet sensor tak i rattet da jeg hadde innersving på landevei fordi hun mente jeg var altfor langt mot midten når det kom bil i mot. Jeg var sterkt uenig i dette, da jeg alltid har fått påpekt fra kjørelærer at jeg faktisk ligger litt vel nærme kanten, men det nytter ikke å krangle. Vedkommende var også kjent som "strykejernet" på den lokale trafikkstasjonen.

Tredje oppkjøring stod jeg med glans, ingen negative bemerkninger overhode fra sensor.

Fått kontrollspm om dekkdybde to ganger, den siste husker jeg ikke. Svarte riktig alle gangene, skal ikke ha noe å si om du kjører godt, men om du ligger og vipper så teller det negativt hos noen.

Og for de som mener en som strøk 2 ganger ikke burde ha førerkort, jeg har i dag flere hundretusen kilometer bak meg uten en eneste ulykke, samt kode 160 på førerkortet 😉 

Anonymkode: abedb...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 1.9.2019 den 21.23, Arba skrev:

Tja, det er ganske enkelt å tenke seg til hva som skal til for å stryke: grove feil (vikepliktsbrudd, fartsoverskridelser, dårlig samhandling, feil plassering - mao situasjoner som kan føre til farlig trafikkavvikling).

Men vær oppmerksom - finnes en god del sensorer som stryker av ingen særlig grunn: 

Jeg strøk første oppkjøring fordi det var litt dugg i bakvinduet før kjøringen startet (jeg fikk likevel kjøre helt fint hele ruten og ingen feil å ta meg på). Andre oppkjøring fikk jeg samme sensor og da strøk hun meg fordi vindusviskerne gikk for fort i forhold til mengden regn (!!). Tredje oppkjøring fikk jeg annen sensor og besto med glans, uten feil. For å presisere det hele, ble hun jeg hadde på de to første oppkjøringene vært omtalt som "strykejern".

Ikke la de stryke deg for moroskyld, vær like oppmerksom som dem, ta det rolig - de fleste sensorer bør kunne jobben sin!

Kan man stryke på det?! Vil du si hvor i landet dette var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestod selv på første forsøk, mitt kontroll spørsmål: "vil du si at fungerende bremselys er viktig og hvorfor?" Ja, jævlig heldig med den. 😂 En vennine som strøk fordi hun prøvde å kjøre forbi buss som skulle blinke seg ut fra lomme i 30 sone. Sensor stod på bremsen. Broren min strøk fordi han fikk beskjed fra sensor at han "kjørte for sakte og dette var negativt for flyt i trafikken" Så var det en venn av en venn. Ikke hennes skyld, men ble faktisk påkjørt bakfra av en lastebil under oppkjøring så måtte ta den på nytt. Ingen personskade heldigvis. 

Anonymkode: ecb53...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.11.2019 den 8.35, AnonymBruker skrev:

Ikke hennes skyld, men ble faktisk påkjørt bakfra av en lastebil under oppkjøring så måtte ta den på nytt.

Måtte hun betale for ny oppkjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2019 den 11.28, Trolljeger skrev:

Måtte hun betale for ny oppkjøring?

Vet ikke, en del år siden. 

Anonymkode: ecb53...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kjenner en som påstår at hun strøk på denne kjøringen FØR hun i det hele tatt hadde rukket å kjøre ut fra parkeringsplassen hos Statens Vegvesen! 

Sensor menter visst at hun hadde kjørt litt for fort over denne parkeringsplassen, og forbi en del annen bebyggelse før hun kom frem til selve veien. :klaske: 

Anonymkode: f6fbe...db7

Da må hun ha kjørt helt gris. Noen folk bør ikke få førerkort

Anonymkode: 7daaa...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Strøk på første oppkjøring. Sensor virket som et rasshøl fra første sekund, når vi kom tilbake sa han at jeg ikke hadde brutt noen trafikkregler men at jeg ikke "kjørte miljøvennlig nok" og han mente at jeg kom til å trenge maaange flere kjøretimer.

Bestilte ny oppkjøring til første mulige dato samme dag. Tok 0 kjøretimer, ny sensor og fikk lappen. I følge sensor 2 var det ikke ofte han hadde folk som kjørte så bra ...

Anonymkode: 2ea3b...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har du åpenbart skjerpet deg og kjørt med med gir og ikke bremset for unødvendig og kjørt mer miljøvennlig

Anonymkode: 7daaa...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøk pga jeg tok for lite sjanser og ikke hadde god nok oversikt over trafikkbildet. Kjørte også for fort inn i en rundkjøring. Sikkerhetsspørsmål var å finne refleksvesten, så var heldig med den. 

Tror alt kunne vært unngått om jeg hadde vært mindre stressa. Selve oppkjøringen var allerede ødelagt før selve prøven. Skulle ha en oppvarmingstime en time før oppkjøring, og sto på parkeringsplassen på skolen jeg gikk på og venta på kjørelærer. Minuttene gikk og jeg ringer kjørelærer, stressa og fortvilet. Han har glemt at jeg har oppkjøring!!! Bryter fullstendig sammen og venter på ham, det tar en halvtime for ham å komme da kjøreskolen er i en annen by. Fikk den mest ufyselige sensoren i tillegg. Bor på et lite sed og fikk han som er kjent som «strykejernet». Gammel og gretten gubbe. Klarer sikkerhetsspørsmålet og kjører i vei. Kjører et sted jeg aldri har kjørt, smal gruslagt landevei og føler at jeg kjører for sakte. Jeg har lært å kjøre etter omgivelsene, og det er mange gårdstun så tar det med ro. Tror det irrterte sensor, for han slapp fra seg noen høye knurr,  men sa ingenting. Gjør ingen store feil, men han konkluderte med ‘ikke bestått’. Han sier måten jeg satt på var feil (?). Han røsket i girspaken for å imitere meg mens han lo hånlig.. Jeg var da en 18 år gammel jente på 1.60 og kjørte en svær Volvo stasjonsvogn som var tung å håndtere.. Føler at dagen ble spolert pga kjørelærer og at jeg kunne konsentrert meg bedre hvis jeg ikke hadde blitt satt i en så stressende situasjon. Byttet kjørelærer, og besto heldigvis neste oppkjøring! Mange som stryker første gang pga stress og nerver :) 

Anonymkode: ed28d...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...