Gå til innhold

Nordmenn og all inclusive

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hi her.

første gang jeg er på slik ferie (både med og uten barn). Nei, jeg overdriver ikke, og jeg trodde ikke det var normalt. Jeg observerte flere familier hele uken, og ingen av ungene spiste «normal» mat til frokost, lunsj eller middag. Hva de spiste mellom disse måltidene vet jeg ikke. Jeg ble også overrasket over at softis maskinen og brusautomatene var åpne til frokost, men det var de. Øl og vin likeså. 

Mine barn fikk også pannekaker med nutella til frokost, ETTER de hadde spist brødmat. Softis og brus var uaktuelt til frokost.

Anonymkode: df6d8...94e

Føler du deg bedre enn de andre?

du har dine regler , ikke alle er lik deg.

Anonymkode: a0e3a...267

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hi her.

første gang jeg er på slik ferie (både med og uten barn). Nei, jeg overdriver ikke, og jeg trodde ikke det var normalt. Jeg observerte flere familier hele uken, og ingen av ungene spiste «normal» mat til frokost, lunsj eller middag. Hva de spiste mellom disse måltidene vet jeg ikke. Jeg ble også overrasket over at softis maskinen og brusautomatene var åpne til frokost, men det var de. Øl og vin likeså. 

Mine barn fikk også pannekaker med nutella til frokost, ETTER de hadde spist brødmat. Softis og brus var uaktuelt til frokost.

Ja kjører du dine regler, mens andre har sine. Det er ikke noe å rope barnevern for at unger spiser softis på ferie. Til og med ikke til frokost. 

Og brødmaten servert på utenlandske hotell.. Hvor sunne er de? Spiller det noen rolle om du i en uke om sommeren drifter i den brødskiva og spiser pannekake med nutella i stedet? 

Anonymkode: 47c54...715

• Liker 3
Skrevet

Har vært på all inclusive mange ganger og aldri brydd meg om hva folk spiser , eller hva de forsyner seg med først og sist. Merkelig å være på ferie og irritere seg over noe sånt😂

Anonymkode: 7dece...841

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har vært på all inclusive mange ganger og aldri brydd meg om hva folk spiser , eller hva de forsyner seg med først og sist. Merkelig å være på ferie og irritere seg over noe sånt😂

Anonymkode: 7dece...841

Jepp😂 Trodde man skulle slappe av på ferie jeg. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, MorTil2 skrev:

Først og fremst syns jeg all-inclusive er en trist ting i forhold til bærekraft og miljøvern. 

Hvordan?

Anonymkode: 3b005...b5c

Skrevet

Sitter ikke å sjekker hva andre har på fettfatet. Er ikke der for å leke matpolitiet.

Anonymkode: 4d8b9...382

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan?

Det kastes utrolig mye mat. Enormt. 

Om vi så spiser dessert først så passer vi på med små porsjoner og smaker oss frem med små smaksprøver slik at minst mulig går i bosset når vi er 6 stk som skal finne ting vi liker. 

Anonymkode: cf191...050

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja kjører du dine regler, mens andre har sine. Det er ikke noe å rope barnevern for at unger spiser softis på ferie. Til og med ikke til frokost. 

Og brødmaten servert på utenlandske hotell.. Hvor sunne er de? Spiller det noen rolle om du i en uke om sommeren drifter i den brødskiva og spiser pannekake med nutella i stedet? 

Jeg har da aldri ropt etter barnevernet. Jeg spurte om det var vanlig. Jeg synes det er rart at barn kun får softis og sjokolade til frokost. Jeg har aldri sagt at man er dårlige foreldre. Jeg også forstår at det er ferie og unntakstilstander. Det var et enkelt spørsmål om hvordan andre praktiserte det fordi jeg syntes det var merkelig. Som sagt; jeg har aldri før vært på slik feire, verken med eller uten barn. 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp😂 Trodde man skulle slappe av på ferie jeg. 

Jeg har ikke irritert meg, jeg lurte på om det var vanlig. Hele turen var en ny opplevelse for meg. Jeg forstår at det er unntakstilstander i ferie og at det ikke er normalen.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke irritert meg, jeg lurte på om det var vanlig. Hele turen var en ny opplevelse for meg. Jeg forstår at det er unntakstilstander i ferie og at det ikke er normalen.

Åja, leste HI i en veldig negativ tone. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har ingen regler når vi er på all-inclusive (annethvert år). Det er som regel 7-10 dager og en så lenge har det ikke hatt negative konsekvener etter ferie. Tvert imot, plutselig gledet barna seg til grovbrød og knekkebrød med gulost.

Har til gode å se ordentlig grovt brød i syden så har ingen dårlig samvittighet når ungene spiser pannekaker, det er ikke mye forskjell til loff Vi voksne skeier også ut, det er egg og bacon nesten hver dag. Det var ikke brus eller is til frokost, men det hadde de nok ikke tatt heller. Fersk appelsinjuice og vannmelon fra annen verden gikk ned på høykant.

Det som sjokkerte meg er alkoholinntak fra tidlig formiddag. DET er ille og jeg syns det er mye verre enn matinntak som går mot regler anbefalt av helsemyndigheter. Foreldre med ansvar for barn som er dritings før lunsj. Dette er noe å henge seg opp i.

• Liker 4
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan?

All-inclusive fratar lokale forretninger livsgrunnlaget. Hva tror du skjer med de familiedrevne spisestedene når flere og flere velger å spise på hotellet? Bærekraft handler bl a om å skape gode, levedyktige samfunn. Når de mindre forretningene og spisestedene mister sitt livsgrunnlag, mister også samfunnet en viktig del av sin levedyktighet.

Det er også slik, at mange som velger all-inclusive, blir værende på hotellområdet. De handler derfor ikke i de lokale småbutikkene, og får heller ikke innblikk i kulturen til det landet de reiser til. 

Det paradoksale med all-inclusive, er at man til tross for tilgangen til mat hele tiden, ofte ser at mange forsyner seg med mye mer enn det de klarer å spise. Dette resulterer selvsagt i mye matavfall. Hvilket er svært trist, med tanke på at ferien foregår i land med stor grad av fattigdom og barn som ikke får spist seg mette hver dag. 

Maten som serveres er heller ikke spesielt bærekraftig, da den består av mye kjøtt, hvilket er ti-på-topp blant matvarers andel av CO2 utslipp.

Jeg kunne sikkert laget listen mye lengre, men du forstår nok poenget mitt.

• Liker 4
Skrevet
16 timer siden, Daraya skrev:

Vi har ingen regler når vi er på all-inclusive (annethvert år). Det er som regel 7-10 dager og en så lenge har det ikke hatt negative konsekvener etter ferie. Tvert imot, plutselig gledet barna seg til grovbrød og knekkebrød med gulost.

Har til gode å se ordentlig grovt brød i syden så har ingen dårlig samvittighet når ungene spiser pannekaker, det er ikke mye forskjell til loff Vi voksne skeier også ut, det er egg og bacon nesten hver dag. Det var ikke brus eller is til frokost, men det hadde de nok ikke tatt heller. Fersk appelsinjuice og vannmelon fra annen verden gikk ned på høykant.

Det som sjokkerte meg er alkoholinntak fra tidlig formiddag. DET er ille og jeg syns det er mye verre enn matinntak som går mot regler anbefalt av helsemyndigheter. Foreldre med ansvar for barn som er dritings før lunsj. Dette er noe å henge seg opp i.

Jeg er så enig med deg! Fri alkohol på barnehoteller er ren og skjær galskap og setter mye dypere spor hos barn enn pannekaker og is til frokost! 

Utover det er jeg imponert over noen som sitter og følger med på hva de same barna spiser hver dag til frokost over flere dager når man er på ferie med egen familie! Og virkelig et sammentreff at man spiser frokost akkurat på samme tidspunkt med disse barnefamiliene hver dag! Når jeg er på ferie med fam koser jeg meg heldigvis med dem! Det jeg kan reagere på er småbarnsforeldre som drikker alkohol fra tidlig formiddag, men følger ikke med over lang tid hvis ikke det er helt ute av kontroll! 

Anonymkode: 67f57...a31

• Liker 1
Skrevet

Ferien blir så mye mer koselig, hvis man slutter og blande seg inn i andres liv. AMEN

Anonymkode: 32417...bce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...