AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #1 Skrevet 26. august 2019 Jeg har nylig vært på en klassisk charterferie på et super barnevennlig hotell med all inclusive, og jeg fikk sjokk over folks oppførsel. Foreldre på ferie lar tydeligvis barna spise og gjøre som de vil. Det var en fantastisk buffet til alle måltider, men de fleste familier lot barna forsyne seg uhemmet av dessertbuffeten uten å spise ordentlig mat først. Jeg så barn som kun spise pannekaker med softis og sjokoladedonught til frokost, skylt ned med en liter brus. Barn som løper frem og tilbake med marshmallows og sjokolade, uten regler og grenser. Ja da, det er all inclusive, men mine barn må da for søren spise ordentlig mat før de får dessert. Og soft is og brus har ingenting med frokost å gjøre! er dette vanlig? Hva er dine regler for barna på all inclusive? Anonymkode: df6d8...94e 3
MortenMinstelønn Skrevet 26. august 2019 #2 Skrevet 26. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldre på ferie lar tydeligvis barna spise og gjøre som de vil. Det var en fantastisk buffet til alle måltider, men de fleste familier lot barna forsyne seg uhemmet av dessertbuffeten uten å spise ordentlig mat først. Jeg så barn som kun spise pannekaker med softis og sjokoladedonught til frokost, skylt ned med en liter brus. Barn som løper frem og tilbake med marshmallows og sjokolade, uten regler og grenser. Overdriver du litt nå, eller. Folk flest er jo normale. Dette hørtes ikke normalt ut. 11
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #3 Skrevet 26. august 2019 De er der på ferie og kan kose seg. Vi har ikke vært på all inclusive men rutinene har sklidd fullstendig ut i sommer. Merker konsekvensene nå dessverre. Anonymkode: 64692...a98 4
Gjest WhisperingWind Skrevet 26. august 2019 #4 Skrevet 26. august 2019 Jeg jogger og trener yoga og er vegetarianer. Mannen er PT og intruktør. Ferie er ferie. Nuff said.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #5 Skrevet 26. august 2019 De var på ferie. Da gjør man unntak Anonymkode: 6d84c...556 5
SoWhat? Skrevet 26. august 2019 #6 Skrevet 26. august 2019 De(barna) vil nok ha gode minner fra sånne ferier hvor ingenting er som normalt. Tror neppe de får sånn frokost hver dag. De har ferie, og helt ok at det er litt unntakstilstand. Verre med ufordragelige voksne og barn som tar etter. Her hadde de det jo bare morro. 11
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #7 Skrevet 26. august 2019 Det er ferie. Drit nå i hva andre barn får lov til. Jeg elsket ferie nettopp på grunn av at jeg kunne spise is til frokost om jeg ville. Ja, jeg elsker ferie enda på grunn av det. Anonymkode: 47c54...715 11
MorTil2 Skrevet 26. august 2019 #8 Skrevet 26. august 2019 Først og fremst syns jeg all-inclusive er en trist ting i forhold til bærekraft og miljøvern. Men jeg forstår at det er enklere å få barna til å delta ved måltider når det er all-inclusive, og de stort sett kan ta det de vil. Og da tenker jeg faktisk, at hvis de spiser opp de pannekakene med sjokolade og soft-is, så er det bedre at de forsyner seg med det, enn med noe som de egentlig ikke har lyst på, og som da blir stående halvspist. Om man som foreldre klarer å holde fast på prinsippet om at det man forsyner seg med, det skal spises opp, også i en slik setting, får det heller være det samme hva som er på fatet. Det er jo ferie. 5
Sol79 Skrevet 26. august 2019 #9 Skrevet 26. august 2019 Har vært på all inclusive flere ganger, men de har aldri hatt softis og brus til frokost. Sjokomelk, pannekaker og nutella derimot. Helt ok, vi har ferie. 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #10 Skrevet 26. august 2019 Nordmenn som er så blåst og egoistiske at de booker ferie på a/i, er jo i utgangspunktet helt ignorante for lokalbefolkningens beste og behov. Så steget til å være blinde for ungenes beste og behov er jo ikke et veldig langt steg. Anonymkode: faad2...85c 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #11 Skrevet 26. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nordmenn som er så blåst og egoistiske at de booker ferie på a/i, er jo i utgangspunktet helt ignorante for lokalbefolkningens beste og behov. Så steget til å være blinde for ungenes beste og behov er jo ikke et veldig langt steg. Anonymkode: faad2...85c Enza godt du ikke er SÅ lavstatus at du bestiller al inclusive. Bra du har nesa i sky, den kan jo falle av. Anonymkode: 47c54...715 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #12 Skrevet 26. august 2019 Har vært på all inclusive med barn siste 16 årene - kjenner meg overhodet ikke igjen! Barna våre elsker de bittesmå pannekakene som lages på noen av hotellene, og de kan ta Nutella på! De får aldri slikt hjemme! Og Nugatti kjøper jeg to ganger i året; en til jul og en til påske. Mine må spise et eller annet sunt til lunsj eller middag, før de kan spise det de vil av dessert! Hjemme har vi dessert kun til jul, påske og kanskje bursdag. Brus har forresten aldri vært tilgjengelig til frokost på noen av de mange hotellene vi har vært på! Da er det kun juice, melk, sjokomelk. Chillax!! Anonymkode: 3b005...b5c 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #13 Skrevet 26. august 2019 Mulig du så oss 😂 Har ett barn med autisme og for oss så funker det å spise 2 kakestykker før han spiste en middagstallerken med spagetti/pasta 👌👌 Frokost hver dag er pannekaker med syltetøy. Vi var overlykkelige denne turen over hvor mye annet han smakte på, om ikke mye, så snakte han litt av det meste jeg hadde på min tallerk. Anonymkode: cf191...050 15
Puny Skrevet 26. august 2019 #14 Skrevet 26. august 2019 Du burde dra på sånn voksenhotell, der det ikke er noen barn. Da slipper du å bruke ferien din på å sitte å dømme fremmede småbarnsforeldre. 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #15 Skrevet 26. august 2019 Må også legge til at brus, iskrem og donut aldri har vært tilgjengelig under frokost på hotellene vi har vært på, men de har noe sjokoladebolle/croissant greier som er veldig gode. Kun vært i Hellas og Spania. Anonymkode: cf191...050
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #16 Skrevet 26. august 2019 Jeg har vært på sånn ferie 1 uke i løpet av mitt liv, og ja, da fikk barnet mitt spise akkurat hva han ville. Skyt meg. 😛 Anonymkode: 5c1e8...c6d 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #17 Skrevet 26. august 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nordmenn som er så blåst og egoistiske at de booker ferie på a/i, er jo i utgangspunktet helt ignorante for lokalbefolkningens beste og behov. Så steget til å være blinde for ungenes beste og behov er jo ikke et veldig langt steg. Anonymkode: faad2...85c Skal fortelle deg en hemmelighet: Vi reiser på ferie for vår egen del!! Ikke for å sponse restauranter her og der... Tenk det du! Bruker faktisk pengene våre akkurat som vi ønsker! (Det gjelder både når vi reiser AI, og når vi ikke gjør det) Håper du passer på å spise på minst 28 forskjellige restauranter der du er på en eventuell 14 dagers tur.. da du ikke bør forskjellsbehandle de lokale... Anonymkode: 3b005...b5c 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #18 Skrevet 26. august 2019 51 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Overdriver du litt nå, eller. Folk flest er jo normale. Dette hørtes ikke normalt ut. Det trodde ikke jeg heller, men det er helt forjævligt hvordan det har sklidd ut med dagens foreldre. Du tror det ikke før du får se det, ikke bare med matbordet men folkeskikk generelt. Enkelte burde faen ikke ha lov å ha barn. Anonymkode: f0f7c...d81 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #19 Skrevet 26. august 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det trodde ikke jeg heller, men det er helt forjævligt hvordan det har sklidd ut med dagens foreldre. Du tror det ikke før du får se det, ikke bare med matbordet men folkeskikk generelt. Enkelte burde faen ikke ha lov å ha barn. Anonymkode: f0f7c...d81 Kunne trodd det om jeg så det, men har til gode å bevitne at det er så mye dårlige foreldre ute å går både innenlands og utenlands. Anonymkode: bf8f9...906 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #20 Skrevet 26. august 2019 Hi her. første gang jeg er på slik ferie (både med og uten barn). Nei, jeg overdriver ikke, og jeg trodde ikke det var normalt. Jeg observerte flere familier hele uken, og ingen av ungene spiste «normal» mat til frokost, lunsj eller middag. Hva de spiste mellom disse måltidene vet jeg ikke. Jeg ble også overrasket over at softis maskinen og brusautomatene var åpne til frokost, men det var de. Øl og vin likeså. Mine barn fikk også pannekaker med nutella til frokost, ETTER de hadde spist brødmat. Softis og brus var uaktuelt til frokost. Anonymkode: df6d8...94e 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå