Gå til innhold

SAHD treninger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært på SAHD sine gratistreninger? Har en unghund med litt problemer med å passere andre hunder og de har mange sånne treninger her jeg bor. Men har hørt veldig forsjellig om metodene deres. Så på en video at han som er sjef der bruker strupebånd på hunden å det trodde jeg ikke så mange brukte lenger? Har noen vært på en sånn trening og kan fortelle meg mer om hvordan opplegget er?

Anonymkode: d8950...2b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det finnes flere avdelinger rundt om i landet, men i min by hadde jeg aldri gått til sahd. Helstrup, harde metoder, straff osv. Var med på en trening med vedkommende for mange år siden, før sahd, når denne personen prøvde å få tatt instruktørutdanning gjennom NKK (fikk det ikke, uønsket fra klubbene i området), og han anbefalte regelrett fysisk straff av en liten valp. Det er veldig Cæsar Milan wannabe. Det ser kanskje flott ut utenfra, men ser man litt nærmere på det ser man hvor elendig det er. 

Oppsøk heller ordentlige hundeklubber med instruktører som har utdanning via NKK, canis eller andre «institusjoner» med positiv tilnæring.

Anonymkode: 76ac1...338

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Vet ikke om det finnes flere avdelinger rundt om i landet, men i min by hadde jeg aldri gått til sahd. Helstrup, harde metoder, straff osv. Var med på en trening med vedkommende for mange år siden, før sahd, når denne personen prøvde å få tatt instruktørutdanning gjennom NKK (fikk det ikke, uønsket fra klubbene i området), og han anbefalte regelrett fysisk straff av en liten valp. Det er veldig Cæsar Milan wannabe. Det ser kanskje flott ut utenfra, men ser man litt nærmere på det ser man hvor elendig det er. 

Oppsøk heller ordentlige hundeklubber med instruktører som har utdanning via NKK, canis eller andre «institusjoner» med positiv tilnæring.

Jeg er helt enig med deg i det du skriver, bortsett fra èn ting: Instruktørutdanningen fra NKK er ikke et kvalitetsstempel. Selve utdannelsen er særdeles tynn, manuset eldgammelt (var inntil nylig "Din Hund", en gammeldags hundetreningsbok fra 1978 som støttet og beskrev bruk av straff/ubehag). Nå er vel pensum et kompendium som fortsatter henter elementer fra boken, slik jeg har forstått. Instruktøren jeg gikk for startet første kurshelg med å rakke ned på belønningsbasert trening, og han sitter i utvalget som er med og utformer hvordan NKK-utdannelsen skal være.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Tabris skrev:

Jeg er helt enig med deg i det du skriver, bortsett fra èn ting: Instruktørutdanningen fra NKK er ikke et kvalitetsstempel. Selve utdannelsen er særdeles tynn, manuset eldgammelt (var inntil nylig "Din Hund", en gammeldags hundetreningsbok fra 1978 som støttet og beskrev bruk av straff/ubehag). Nå er vel pensum et kompendium som fortsatter henter elementer fra boken, slik jeg har forstått. Instruktøren jeg gikk for startet første kurshelg med å rakke ned på belønningsbasert trening, og han sitter i utvalget som er med og utformer hvordan NKK-utdannelsen skal være.

Åh, da har jeg kanskje vært ekstremt heldige med de instruktørene jeg har gått kurs med og kjenner til utenom, som kun trener positivt og virkelig brenner for hundetrening.

Men NKK er ikke nødvendigvis ensbetydende med bra, som mye annet. Vil uansett anbefale deg å finne «ordentlige» hundeklubber. Må si jeg er nysgjerrig på hvor du holder til 🙄

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åh, da har jeg kanskje vært ekstremt heldige med de instruktørene jeg har gått kurs med og kjenner til utenom, som kun trener positivt og virkelig brenner for hundetrening.

Men NKK er ikke nødvendigvis ensbetydende med bra, som mye annet. Vil uansett anbefale deg å finne «ordentlige» hundeklubber. Må si jeg er nysgjerrig på hvor du holder til 🙄

TS her. Takk for svar alle sammen. Det bekrefter litt mine mistanker så jeg tror jeg skal holde meg unna. Jeg bor i Nordland :)

Anonymkode: d8950...2b8

Skrevet

Om du bor der jeg tror har vi ihvertfall to veldig gode hundeklubber her som kan hjelpe deg, et hundesenter i nabobyen som ofte har kurs, og generelt veldig mange engasjerte og kompetente mennesker i disse hundeklubbene som har lett for å stille opp når noen har litt vansker med hunden sin. Så om du er herfra skjønner du sikkert hvor jeg mener, hvis ikke håper jeg du finner noen som kan hjelpe dere 😛 Anbefaler den ved grustaket om du skulle bo «her» ;) spør i Facebookgruppa til klubben f.eks om noen vil trene sammen med dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...