Gå til innhold

Han grep tak i meg under krangel.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har holdt på litt med en gutt i noen mnd nå. Lang historie kort, han er ekstremt sjalu og kontrollerende, selv om han også har mange gode sider. Han er litt sånn at han forguder meg og at jeg bare skal være hans. På lørdag danset jeg med en gutt jeg kjenner, ikke noe intimdans altså, men vi danset helt vanlig. Dette tålte han ikke og var dritsur da jeg kom tilbake til der han satt. vi diskuterte litt der og da, han mente jeg ikke oppførte meg særlig bra, jeg sa at jeg må få lov å danse med hvem jeg vil så lenge det ikke er intim dansing. ble med ham hjem etterpå, men da vi kom til ham begynte han å konfrontere meg igjen og ble skikkelig stygg og sa at moren min umulig kan ha oppdratt meg skikkelig og begynte med familien min og at det ikke var rart at jeg har så dårlig oppførsel . Da ble jeg virkelig sint og vi begynte å krangle. Da tok han tak i meg rundt skuldrene og ristet meg litt jeg ropte og ba han stoppe, han stoppet da umiddelbart og ba meg innstendig om unnskyldning og sa han ikke visste hva som skjedde. jeg dro umiddelbart for jeg ble redd etter denne episoden. vi har hatt mange hyggelige stunder men jeg vurderer å ghoste ham bare etter det som skjedde. eller bør jeg sende ham en mld slik at vi kan møtes og be om en forklaring og gi ham en ny sjanse? :( Hva ville dere gjort? Alt dette fordi jeg danset med en jeg kjenner.

Anonymkode: 31153...12c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du vet hva du vil her, og hva som er best for deg å gjøre. Jeg forstår han kan ha fine sider men her blinker alle varsellamper. Har du virkelig lyst til å fortsette et forhold med noen så kontrollerende? Eksemplet ditt med krangling etter en uskyldig dansker ille nok, men i tillegg så mister han besinnelsen og blir fysisk? Det høres jo ut som han har store problemer med emosjonell regulering da han selv ikke vet hva som skjedde med han.

Det finnes så mange fine menn her i verden som ikke kontrollerer, er overdrevent sjalu og mister besinnelsen. Ville heller prøve å finne en slik mann:)

Anonymkode: a6747...beb

• Liker 6
Skrevet

Her hadde varsellampene blinka hos meg iallefall, jeg hadde holdt meg unna ham. Når det er alt som skal til for at han klikker er det sannsynlig at det blir mer enn bare filleristing neste gang. 

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

men jeg vurderer å ghoste ham bare etter det som skjedde. 

Hvorfor er "ghosting" det riktige? Hvorfor ikke verbal kommunikasjon? Jeg tror du vil tjene på det i det lange løp om du dumper han og forteller han hvorfor, i stedet for å "ghoste". 

• Liker 8
Skrevet

Tenk om dere får er barn sammen, og babyen gråter i timesvis. Hvordan ville han reagert? Og hva ville skjedd med babyen om den ble ristet tror du? 

Anonymkode: 7268c...155

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Miklo Velka said:

Hvorfor er "ghosting" det riktige? Hvorfor ikke verbal kommunikasjon? Jeg tror du vil tjene på det i det lange løp om du dumper han og forteller han hvorfor, i stedet for å "ghoste". 

Hehe, det er ganske naivt. Det er mennesker der ute som vet hvordan manipulere og bruke andre mennesker. De gir en god faen i om andre gir en forklaring på at de misliker oppførselen. Det eneste man oppnår her er å gi mannen en sjanse til å bortforklare og lyve om oppførselen sin. Da er det bedre ghoste

• Liker 4
Skrevet

Forøvrig synes jeg det er helt greit å bare sende han en melding at du ikke vil ha kontakt med han etter hva han har gjort og så blokkere han så han ikke «lurer» deg til å gi han en ny sjanse. Jeg har ingen tro på at han kan endre sjalusien sin eller å miste besinnelsen sin.

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, gammelt nytt skrev:

Hehe, det er ganske naivt. Det er mennesker der ute som vet hvordan manipulere og bruke andre mennesker. De gir en god faen i om andre gir en forklaring på at de misliker oppførselen. Det eneste man oppnår her er å gi mannen en sjanse til å bortforklare og lyve om oppførselen sin. Da er det bedre ghoste

Kan jo sende en melding og så blokkere om man er redd for å bli manipulert.

Anonymkode: 0225f...e7f

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde lett ghostet ham. Ser ingen grunn til å la være.

• Liker 1
Skrevet

jeg får lett dårlig samvittighet, det er bare det. Liker ikke å bare sende ut folk av livet mitt, jeg tror alltid på det gode i mennesket. :( Vil så gjerne tro at han bare mistet seg selv i det ene øyeblikket og ikke ville skade meg . Det var akkurat som det svartnet for ham da han grep meg og dro meg frem og tilbake og ristet meg. Han stoppet umiddelbart etter dette da og ble virkelig lei seg for det han gjorde, så han vil meg egentlig ikke vondt. Han har både ringt og sendt mld jevnlig helt siden søndag, men jeg ble såpass skremt at jeg vet ikke om jeg tør involvere meg noe mer med han. Jeg tror kanskje jeg sender han en mld der jeg skriver at vi ikke kan gå videre. :( 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg får lett dårlig samvittighet, det er bare det. Liker ikke å bare sende ut folk av livet mitt, jeg tror alltid på det gode i mennesket. :( Vil så gjerne tro at han bare mistet seg selv i det ene øyeblikket og ikke ville skade meg . Det var akkurat som det svartnet for ham da han grep meg og dro meg frem og tilbake og ristet meg. Han stoppet umiddelbart etter dette da og ble virkelig lei seg for det han gjorde, så han vil meg egentlig ikke vondt. Han har både ringt og sendt mld jevnlig helt siden søndag, men jeg ble såpass skremt at jeg vet ikke om jeg tør involvere meg noe mer med han. Jeg tror kanskje jeg sender han en mld der jeg skriver at vi ikke kan gå videre. :( 

Om du tror på det gode i menneske er du en tosk og en naiv tåpe. Hvor er det gode i mennesker som liker følelsen av å voldta andre mennesker eller hvor er det gode i mennesker som liker følelsen av å drepe og se livet renne ut av et annet menneske? Hvor gode mennesker er de foreldrene som har sex med egne barn og får orgasme, som laster opp videoer av sexen slik at andre kan masturbere til det?

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har holdt på litt med en gutt i noen mnd nå. Lang historie kort, han er ekstremt sjalu og kontrollerende, selv om han også har mange gode sider. Han er litt sånn at han forguder meg og at jeg bare skal være hans. På lørdag danset jeg med en gutt jeg kjenner, ikke noe intimdans altså, men vi danset helt vanlig. Dette tålte han ikke og var dritsur da jeg kom tilbake til der han satt. vi diskuterte litt der og da, han mente jeg ikke oppførte meg særlig bra, jeg sa at jeg må få lov å danse med hvem jeg vil så lenge det ikke er intim dansing. ble med ham hjem etterpå, men da vi kom til ham begynte han å konfrontere meg igjen og ble skikkelig stygg og sa at moren min umulig kan ha oppdratt meg skikkelig og begynte med familien min og at det ikke var rart at jeg har så dårlig oppførsel . Da ble jeg virkelig sint og vi begynte å krangle. Da tok han tak i meg rundt skuldrene og ristet meg litt jeg ropte og ba han stoppe, han stoppet da umiddelbart og ba meg innstendig om unnskyldning og sa han ikke visste hva som skjedde. jeg dro umiddelbart for jeg ble redd etter denne episoden. vi har hatt mange hyggelige stunder men jeg vurderer å ghoste ham bare etter det som skjedde. eller bør jeg sende ham en mld slik at vi kan møtes og be om en forklaring og gi ham en ny sjanse? :( Hva ville dere gjort? Alt dette fordi jeg danset med en jeg kjenner.

Noen ganger er det slik at selv om vi elsker noen, selv om det er ting ved dem som er veldig bra, så er de likevel ikke bra for oss, og da må vi gå videre! 

Han har allerede tydd til vold, og han viser sterk sjalusi. Det begynner i det små, og hva tror du blir det neste? Kanskje du ikke får gå ut uten ham, kanskje han krever å sjekke telefonen din jevnlig, og kanskje går han fra å riste deg til slag neste gang. Et skremmende antall personer som blir i voldelige forhold, ender faktisk opp med å dø. Det er noe å tenke på.

Jeg synes ikke du skal møte ham, da kan han sikkert klare å overtale deg til å bli, og kanskje til og med manipulere deg til å tro at atferden hans var rettferdiggjort og han "elsker deg jo sååå høyt, det er derfor han er sånn" osv. Avslutt med en kort melding om at en gang med vold er en gang for mye, og at du derfor ikke vil fortsette. Det er ikke normalt å være redd for kjæresten sin, det skal du slippe.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hør på magefølelsen din! Nei du er ikke slem som sender en kontrollerende og sjalu ut av livet ditt. Øyeblikket han mistet besinnelsen varte kanskje ikke så lenge, men det er ikke det viktige, han burde aldri ha mistet den over en så liten bagatell. Og at han er sjalu er jo ikke et lite øyeblikk, det er han held tiden.

Har hatt flere venninner som har levd i voldelige forhold. Og det starter i det små, med ting de bortforklarer med å bagatellisere og mannen spiller på dårlig samvittighet hos dama. Håper du tør å stole på deg selv her. Slike menn finner alltid daner som er snille og gode mot andre og utnytter dette til egen fordel.

• Liker 3
Skrevet

Kom deg unna så fort som mulig. Har selv vært sammen med en kvinnelig psykopat, som hadde et tilsvarende reaksjonsmønster. Selv om han ikke nødvendigvis er akkurat det, så er denne måten å oppføre seg på noe du absolutt ikke ønsker måtte forholde deg til. Det er uhyre slitsomt, og kommer aldri til å bli bedre.

Anonymkode: 468f0...5ee

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, gammelt nytt said:

Er det bedre å ta den lettvinte utveien? Eller hadde det vært bedre å lære seg å takle konfrontasjoner i ung alder, slik at man blir bedre rustet til å stå i mot når man blir eldre?

De fleste menn eller gutter som er som dette vil nok trolig ikke bedre seg, men har man den innstillingen så klarer man i alle fall ikke å bedre holdningene til noen. Hva er galt med å sette han på plass, fortelle hvor skapet skal stå, og så dumpe han? Sannsynligvis så går han nok uansett videre til neste, men hva om man den ene gangen treffer på den ene personen som faktisk innser feilen, og forandrer seg? Er det ikke verd det?  

Naiv? Ja vel. Hva så? Jeg står gjerne frem som naiv jeg. Romantiker er jeg også, forresten. Men om jeg er naiv så mener jeg faktisk at vi alle hadde hatt godt av mere naivitet i livene våre. Naiv som jeg er. 😜

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Dårlig samvittighet er ikke din venn her. Det er også veldig typisk for ofre for voldelige forhold at de tror på det gode i mennesket, i det uendelige. Og uansett om han "blacket ut", så vil du vel ikke at det skal skje igjen? Hva gjør han neste gang?

Jeg tror ikke på at folk ikke vet hva de gjør, så jeg hadde ghostet. Han fortjener ingen forklaring etter det der. Jeg hadde blokkert han på alt som er og gått videre.

Anonymkode: f62b1...2f6

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat det samme de sier de som blir i sånne mishandlingsforhold alt for lenge ; " han angret og var så lei seg, skulle aldri gjøre det igjen..." Helt til neste gang!

Kom deg unna nå før han kjører seg helt i senk!

Anonymkode: cfed4...481

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, Miklo Velka said:

Er det bedre å ta den lettvinte utveien? Eller hadde det vært bedre å lære seg å takle konfrontasjoner i ung alder, slik at man blir bedre rustet til å stå i mot når man blir eldre?

De fleste menn eller gutter som er som dette vil nok trolig ikke bedre seg, men har man den innstillingen så klarer man i alle fall ikke å bedre holdningene til noen. Hva er galt med å sette han på plass, fortelle hvor skapet skal stå, og så dumpe han? Sannsynligvis så går han nok uansett videre til neste, men hva om man den ene gangen treffer på den ene personen som faktisk innser feilen, og forandrer seg? Er det ikke verd det?  

Naiv? Ja vel. Hva så? Jeg står gjerne frem som naiv jeg. Romantiker er jeg også, forresten. Men om jeg er naiv så mener jeg faktisk at vi alle hadde hatt godt av mere naivitet i livene våre. Naiv som jeg er. 😜

Men fyren vet jo allerede at det var galt, han ble lei seg...eller kanskje "lei seg"...
Kanskje du har råd til å være naiv som mann, vi som kvinner står i fare for å bli mishandlet, voldtatt og drept når vi er naive.

Skrevet

Men fyren vet jo allerede at det var galt, han ble lei seg...eller kanskje "lei seg"...

Men forstod han alvoret? Hvis de fortsetter som før så fikk det jo ingen konsekvenser for han, ergo kan han gjøre det igjen, kanskje han tenker da. Om man derimot gir beskjed så sikrer man i større grad at beskjeden har kommet frem, så kan man i alle fall med trygghet si at man har gjort sitt.

Kanskje du har råd til å være naiv som mann, vi som kvinner står i fare for å bli mishandlet, voldtatt og drept når vi er naive.

Ta med noen da? En venn? Bror? Ta med flere? Og er man  redd at man frykter for liv og helse så kan man eventuelt sende ei melding da heller, og samtidig eventuelt vurdere politiet, om det er  alvorlig. Men om dette faktisk er et gjentakende problem så må jo vedkommende være for naiv, eller?

Jeg kan bare ikke fordra "ghosting", og synes at det er et nymotens fenomen som er skapt for å gjøre folk konfliktsky. Ulike relasjoner mellom mennesker er en del av livet, og har alltid vært det. Vel, nesten da. Inntil noen fant ut at det var  mye lettere å bare "hoppe over" den ubehagelige situasjonen. Problemet er at vi da mister viktig lærdom, som vi behøver senere i livet. Det gjelder selvfølgelig ikke alle.

Skrevet

M.a.g.e.f.ø.l.e.s.e.n din.

Stol på den.

Ikke demp den, det går så gradvis og i det skjulte at du ikke merker det den dagen du ikke har den lenger. Ikke gjør det med deg selv. Den dagen du innser hvor jævlig langt det har gått er du altfor ødelagt. Det er faen ikke verdt å ofre seg selv for å pleaase en farlig drittsekk. Kom deg vekk.

Stol på magefølelsen din!! Hør på den. Og bare den.

Anonymkode: 5e74a...77f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...