Gå til innhold

Gjest med svart kjole

Er svart kjole OK for gjest i bryllup?  

1 stemme

1. 1. Er svart kjole OK for gjest i bryllup?

• Nei
      8
    • Ja
      37

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva synes dere... skal man foelge skikk og bruk med aa ikke bruke svart (som gjest) i et bryllup - eller er vi naa saa moderne at det ikke spiller noen rolle???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er helt ok med svart kjole i bryllup, jeg.

Stort sett er det en del "dill" på kjolene, og det finnes masse flotte svarte selskapskjoler. Skjønner ikke hvorfor man skla henge sg opp i det hvertfall.... :)

Skrevet

men om brudeparet ikke ønsker sort kjole på forloveren, bør denne føye seg etter brudeparets ønske! Det er deres dag, forloveren skal være en nær venn!

Og for noen familier så GJØR det noe, fordi det tidligere har vært tenkt på som begravelses-farge. andres følelser bør respekteres i bryllup, spes brudeparets!

Skrevet

Ved slike anledninger bør man holde seg unna svarte og hvite kjoler. Det fins jo så mange andre fine farger man kan ha på. Synes forøvrig det er kjempekjedelig når noen kommer u bryllup med svart kjole. Hvor er fantasien.......

Skrevet

Jeg synes det er helt greit med sort kjole i bryllup. Om sommeren foretrekker jeg selv noe lysere, men jeg har i vinter/høst bryllup hatt sort kjole. Da har jeg gjerne et sjal i en annen farge. Går heeelt strålende :-)

Forresten hørte jeg for noen uker siden at det ikke passet seg å gå uten strømper i bryllup :o Jeg argumenterte med at "man kan da ikke ha strømper i åpne sko"!!!! Men NEI, det passet seg ikke i følge damen i strømpeforretningen!!! Tynne strømper måtte det være!!

Jeg har vært i 3 bryllup i sommer. Alle tre i steikende varme, og med bare tær i lekre, høye og ÅPNE sko (Tærne er selvsagt pent stelt og lakkert etter alle kunstens regler :-)) Ingen som reagerte på det så vidt jeg kunne se :-)

(og hadde noen reagert, så hadde jeg ikke brydd meg stort om det)

Skrevet

Min forlover hadde svart kjole i bryllupet vårt,og det var det ingen som reagerte på.Jeg var selv med da hun kjøpte den,og har aldri tenkt tanken at hun ikke kunne ha svart kjole.Hun hadde da en hvit bolero oppå,og var skikkelig flott!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med svart kjole UTEN noe oppaa...

Svigermor har nemlig kjoept ny fin kjole... Jeg sa at jeg har nydelig sjal hun kunne laane, men hun ble skikkelig offended, og skal derfor ut aa kjope ny kjole. Kan jeg gjoere noe for aa rette paa dette??? KJaeresten er helt enig og spurte henne og om hun skulle i begravelse... gjorde det ikke bedre det!

Man laerer seg aa ikke blande seg etterhvert...

Gjest Ikke innlogget Lula
Skrevet

Sort kjole UTEN sjal i annen farge synes jeg også er helt greit!!

Sort er da enkelt og elegant? Diskret er det også.

Tro meg: Du vil heller bli avbildet med svigermor i sort, "dempet" kjole og svigerfar i mørk dress enn at svigermor har en kjole i en fremtredende farge.

Skjønner egentlig ikke problemet. Så lenge ingen av damene stiller i hvit kjole bør de vel kunne få bestemme selv hva de skal ha på seg????

Jeg synes jammen at noen LAGER seg problemer :roll:

Skrevet

I utgangspunktet vil jeg si at det er greit å droppe den sorte kjolen i et bryllup, da tradisjonene tilsier at det verken er hvitt eller helt sort i bryllup (på gjestene altså). Men om noen dukker opp i sort kjole i mitt bryllup, er det samme for meg. Jeg hadde ikke giddet å lage noe oppstyr om det! Jeg vet jeg blir finest uanset... :ler:

Skrevet

Skjønner ikke at folk legger seg opp i dette.

Er det ufint å komme i svart kjole i andre selskaper? NEPPE!!!

Dessuten for alle dere som reagerer på hva gjestene skal ha på seg.. SLAPP AV- dere kommer ikke til å legge merke til det uansett på dagen deres.

Dere er de fineste der uansett og folk ser bare på dere(stortsett).

Ja såfremt man ikke kommer i hvit brudekjole da...

Skrevet

Det borde inte spela någon som helst roll. Har du en fin klänning/kjole i bra material och i övrigt är festutstryd så varför skulle inte det passa ett bröllop. En liten sjal, skarf, smycken, bolero eller någt litet annat gör en svart klänning mindre dyster. Dock lär det alltid finnas någon som måste kommentera en svart outfit. :-(

Jag har tom varit på ett bröllop där BRUDEN hade svart! Elegant, med blommor i håret och brudgum i röd dress. Fint. Annorlunda.

Skrevet

Personlig synes jeg sorte kjoler er skikkelig lekkert jeg, og jeg hadde ikke reagert dersom min forlover eller noen andre gjester hadde kommet i en sort kjole. Mennene har jo sort ress, og dermed blir jo heller ikke en sort kjole lagt merke til. (Men hvit kjole er tabu om du ikke er bruden da. )

Forøvrig ville jeg nok personlig ha spurt brudeparet før jeg hadde tatt på meg en sort kjole, nettopp fordi det er så delte meninger om dette her.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan ikke folk få lov til å gå i det de har lyst til? Syns det er så mange som henger seg opp i så mye detaljer her i foumet......... det viktigste er vel at gjestene har på noe de føler seg vel i!! - det er en del ting som er mer betydningsfulle den dagen enn om en gjest kommer i svart kjole..

Skrevet

I vårt bryllup var det flere som gikk i sort kjole og det syns jeg ikke gjorde noe som helst. Verre med hun ene som gikk i helt hvit kjole, det syns jeg er litt upassende i bryllup :-)

Skrevet

Jeg ville kun ha reagert om flesteparten kom i sort. DA vill det sett ut som en begravelse!!! Men om et par av gjestene gjør det, gjør ingenting.

Gjest Anonymous
Skrevet

takk for alle svar.

Dette er det forste bryllupet jeg er i, og naar man bare har lest etiketteboeker er det ikke lett aa vite... Det staar det nemlig at den som gaar i svart egentlig er imot bryllupet - men det er jo gammel overtro!?

Legge seg opp i alt... kanskje det... men jeg bare LURTE hva dere synes. Dere vet jo ingenting hva som er sagt til svigers - og jeg sa t.o.m. til henne at saa lenge hun er fornoeyd saa er det det viktigste. Begynte bare stusse naar jeg fortalte det til venner som reagerte, og ville derfor vite hva dere synes...

Skrevet

Jeg bryr meg heller ikke om noen kommer i sort til mitt bryllup.. så lenge jeg får være den eneste i hvitt.. :roll:

Frk. Busybody :rodme:

Skrevet

Jeg gikk i svart kjole da jeg var forlover for venninnen min. Spurte på forhånd hva hun syntes om det, og ville respektert det dersom hun ville jeg skulle valgt en annen kjole. Dette var en kjole jeg hadde fra før, som jeg pyntet opp litt med fin jakke og fine smykker.

Jeg synes det er helt greit med svart kjole (så lenge ikke alle går i det da selvsagt) og så lenge det er ok for brudeparet. Hadde jeg vært vanlig gjest hadde jeg ikke spurt på forhånd :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes det er ufint å gå i sort kjole i bryllup. Det passer seg rett og slett ikke. Jeg hadde reagert hvis noen kom med sort kjole i mitt bryllup og jeg har opplevt at mange gjester har "snakket om" gjester som har gått i sort kjole i samme bryllup.

Er kjolen sort og hvit blir det noe annet, men helt sorte kjoler har ikke noe i et bryllup å gjøre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er kjolen sort og hvit blir det noe annet, men helt sorte kjoler har ikke noe i et bryllup å gjøre.

Hva er det som egentlig gjør en sort kjole så upassende, det skjønner jeg rett og slett ikke.

Dessuten må vel en sort og en hvit kjole være det værste man kan gå med, da har man jo klart å bruke begge de fargene man tradisjonelt ikke skal gå med! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...