AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #1 Skrevet 26. august 2019 Min svigerfamilie har vært veldig slitsom, krevende, tatt mye plass, bestemt over feriene våre, og herjet vilt med oss i mange år. Samboer er utslitt, og jeg har tatt avstand for en stund tilbake. Det som skremmer meg er at jeg savner de ikke i det hele tatt. Etter at jeg fikk "fred" har jeg rett og slett roet meg ned, sluttet å grue meg til familiebesøk, og endelig trenger jeg ikke å dra på uhyggelige pliktbesøk lengre. Men jeg plages av dårlig samvittighet. Dårlig samvittighet for å ikke gi etter, samt pine meg gjennom middager hos de. Jeg forstår at de ønsker kontakt med samboer, men jeg trenger ikke å være med fordi jeg har ikke lyst. De sitter bare å baksnakker hverandre, og slenger dritt om hverandres familier, søsken og all verdens samt snakker dritt om alle og værmann. Dessuten er deres holdninger helt på tryne. De er super rasistiske, misunnelige på naboen, og elsker drama, og andres intriger. Så skryter de vilt over nevøene i Oslo som har fått til så mye, og ikke minst barrnebarna som er så mye "flinkere" enn samboer. Selv om samboer har dobbelt så lang utdanning, tjener dobbelt så mye, og har dobbelt så mye eiendom er det liksom de i Oslo som bor på en bitteliten leilighet med dobbelt så lite lønn så mye bedre enn han. Dette begynner å gå skikkelig inn på samboer, fordi han har vært "flink gutt", men får ikke noe som helst skryt for noe. Han bare møter opp, drar på besøk, og pusser opp gratis men får ikke en dritt i gjengjeld annet enn at alle de andre er så flinke. Det er akkurat som om de ønsker å gjøre samboer irritert eller noe.. Min familie er mer "avslappet" og sære, og lar oss være litt mer i fred. De er litt spesielle og lever sitt eget liv med reiser og egne opplevelser, og vi har ingen god kontakt med de heller noe de aksepterer da det går begge veiene, og de lar oss i det minste bestemme selv. Samboer sin familie har sendt samboer trusler via SMS der de forlaager kontakt med oss, og ikke minst barnebarnet osv. Ingen av oss har nektet de noe, men vi ønsker bare litt fred og ro da de til tider har rent ned døren her, gjerne uanmeldt når det som oftest ikke har passet. Forrige uke kom svigers helt plutselig på døren, uten noen avtale. De sto febrilsk å banken på døren midt på en lørdag uten at de var invitert, og jeg orket faktisk ikke å åpne fordi jeg har ikke lyst. Jeg var på vei inn i dusjet, og var sliten. De sto kjempelenge å banket på døren, som om de ikke godtok at jeg ikke var hjemme.. Jeg ble faktisk redd i mitt eget hjem.. Vet ikke hva jeg vil med dette jeg. Er bare lykkelig over at jeg slipper de, men samtidig føler jeg meg litt tvingt til å være med de.. Anonymkode: c8618...211 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #2 Skrevet 26. august 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Min svigerfamilie har vært veldig slitsom, krevende, tatt mye plass, bestemt over feriene våre, og herjet vilt med oss i mange år. Samboer er utslitt, og jeg har tatt avstand for en stund tilbake. Det som skremmer meg er at jeg savner de ikke i det hele tatt. Etter at jeg fikk "fred" har jeg rett og slett roet meg ned, sluttet å grue meg til familiebesøk, og endelig trenger jeg ikke å dra på uhyggelige pliktbesøk lengre. Men jeg plages av dårlig samvittighet. Dårlig samvittighet for å ikke gi etter, samt pine meg gjennom middager hos de. Jeg forstår at de ønsker kontakt med samboer, men jeg trenger ikke å være med fordi jeg har ikke lyst. De sitter bare å baksnakker hverandre, og slenger dritt om hverandres familier, søsken og all verdens samt snakker dritt om alle og værmann. Dessuten er deres holdninger helt på tryne. De er super rasistiske, misunnelige på naboen, og elsker drama, og andres intriger. Så skryter de vilt over nevøene i Oslo som har fått til så mye, og ikke minst barrnebarna som er så mye "flinkere" enn samboer. Selv om samboer har dobbelt så lang utdanning, tjener dobbelt så mye, og har dobbelt så mye eiendom er det liksom de i Oslo som bor på en bitteliten leilighet med dobbelt så lite lønn så mye bedre enn han. Dette begynner å gå skikkelig inn på samboer, fordi han har vært "flink gutt", men får ikke noe som helst skryt for noe. Han bare møter opp, drar på besøk, og pusser opp gratis men får ikke en dritt i gjengjeld annet enn at alle de andre er så flinke. Det er akkurat som om de ønsker å gjøre samboer irritert eller noe.. Min familie er mer "avslappet" og sære, og lar oss være litt mer i fred. De er litt spesielle og lever sitt eget liv med reiser og egne opplevelser, og vi har ingen god kontakt med de heller noe de aksepterer da det går begge veiene, og de lar oss i det minste bestemme selv. Samboer sin familie har sendt samboer trusler via SMS der de forlaager kontakt med oss, og ikke minst barnebarnet osv. Ingen av oss har nektet de noe, men vi ønsker bare litt fred og ro da de til tider har rent ned døren her, gjerne uanmeldt når det som oftest ikke har passet. Forrige uke kom svigers helt plutselig på døren, uten noen avtale. De sto febrilsk å banken på døren midt på en lørdag uten at de var invitert, og jeg orket faktisk ikke å åpne fordi jeg har ikke lyst. Jeg var på vei inn i dusjet, og var sliten. De sto kjempelenge å banket på døren, som om de ikke godtok at jeg ikke var hjemme.. Jeg ble faktisk redd i mitt eget hjem.. Vet ikke hva jeg vil med dette jeg. Er bare lykkelig over at jeg slipper de, men samtidig føler jeg meg litt tvingt til å være med de.. Anonymkode: c8618...211 Skjønner deg godt! Glad jeg ikke har mer kontakt med svigers og.. Noen tar for mye plass i livet ditt og trakker seg ned litt etter litt.. Anonymkode: e809b...57c 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #4 Skrevet 27. august 2019 Mine x-svigers klatret gjennom et vindu da vi ikke åpnet. Snakk om å ikke respektere andres grenser. Nei, jeg har et par stykker i min egen familie, og x-svigers, som jeg har kuttet ut for lenge siden. Jeg måtte det, kontakten var så slitsom. Hvis kontakten bare tapper deg og tilfører mer frustrasjon, er valget enkelt. Bare kutt de ut. Enkelte mennesker tror de har rett til det ene og det andre. Uten å oppføre seg greit i det hele tatt. Anonymkode: 413dd...68e 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #5 Skrevet 27. august 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner deg godt! Glad jeg ikke har mer kontakt med svigers og.. Noen tar for mye plass i livet ditt og trakker seg ned litt etter litt.. Anonymkode: e809b...57c Ja, dessverre. Familie ska egentlig bygge opp hverandre, men i mitt tilfelle har det vært motsatt. Vår familie har ikke støttet oss når vi har trengt det mest, og vi har måttet overgå oss selv for å gjøre samtlige fornøyd. Ofte har vi måttet komme på pliktbesøk og pliktmiddag bare for fasaden og husfreden sin skyld.. BLE DRITT LEI!! Anonymkode: c8618...211 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #6 Skrevet 27. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mine x-svigers klatret gjennom et vindu da vi ikke åpnet. Snakk om å ikke respektere andres grenser. Nei, jeg har et par stykker i min egen familie, og x-svigers, som jeg har kuttet ut for lenge siden. Jeg måtte det, kontakten var så slitsom. Hvis kontakten bare tapper deg og tilfører mer frustrasjon, er valget enkelt. Bare kutt de ut. Enkelte mennesker tror de har rett til det ene og det andre. Uten å oppføre seg greit i det hele tatt. Anonymkode: 413dd...68e Ja, det er akkurat det. De tror de eier samboer og de tror de har rett til å bestemme over oss. Nå som vi skal ha barn tror de at de har enerett som besteforeldre og de SKAL komme på sykehuset å besøke oss, men jeg har skrevet i fødebrevet at jeg ikke ønsker noe besøk fordi jeg blir så sliten og sårbar av å ha de i nærheten. Herregud... Å klarte gjennom et vindue faktisk Anonymkode: c8618...211 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #7 Skrevet 27. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mine x-svigers klatret gjennom et vindu da vi ikke åpnet. Snakk om å ikke respektere andres grenser. Nei, jeg har et par stykker i min egen familie, og x-svigers, som jeg har kuttet ut for lenge siden. Jeg måtte det, kontakten var så slitsom. Hvis kontakten bare tapper deg og tilfører mer frustrasjon, er valget enkelt. Bare kutt de ut. Enkelte mennesker tror de har rett til det ene og det andre. Uten å oppføre seg greit i det hele tatt. Anonymkode: 413dd...68e Dette er jo sykt. Måtte faktisk le litt. Ikke normal eller akseptabel oppførsel i det gelé tatt. Ts. Du skulle bare ha sagt. «Neimen svigers, dere må jo ikke stå der ute og banke. Dra hjem igjen» Anonymkode: 35c29...59b 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #8 Skrevet 27. august 2019 Dersom det ikke er helt ekstreme grunner for å kutte ut familie/svigerfamilie, så finner man en balanse. Selv tenker jeg at 4-5 besøk i året kan jeg få til, selv om jeg ikke trives der. På fødsel var det kun aktuelt med samboer, hverken min egen familie eller svigers hadde noe å gjøre der. Nå kan det hende at alder har en del å si. Jeg er passert 30, og er der i livet at jeg synes det er mye enklere å si i fra om ting. Hadde jeg vært 22, så er det mulig at jeg synes det ville vært vanskelig å si mine meninger, men nå er jeg den jeg er.... Anonymkode: dadda...35f 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #9 Skrevet 27. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom det ikke er helt ekstreme grunner for å kutte ut familie/svigerfamilie, så finner man en balanse. Selv tenker jeg at 4-5 besøk i året kan jeg få til, selv om jeg ikke trives der. På fødsel var det kun aktuelt med samboer, hverken min egen familie eller svigers hadde noe å gjøre der. Nå kan det hende at alder har en del å si. Jeg er passert 30, og er der i livet at jeg synes det er mye enklere å si i fra om ting. Hadde jeg vært 22, så er det mulig at jeg synes det ville vært vanskelig å si mine meninger, men nå er jeg den jeg er.... Anonymkode: dadda...35f Jeg har ingen kontakt med sviger og har ikke pratet med de på over 4 måneder. Grunnen til dette er fordi de har ikke støttes meg og samboer gjennom en veldig vanskelig tid i livet vårt. Vi har trengt forståelse og hjelp, og når vi har spurt om hjelp har vi blitt møtt av total avvisning og en iskald skulder. Dette er ikke første gang dessverre. De har igjen tenkt på seg selv, vært egoistiske som vanlig, og rett og slett alliert seg mot oss. Vi har vært tvingt til å besøke de, få besøk, å være deres slaver lenge. Samboer er dritt lei, men har ikke klart å sette grenser. Samboer har også blir utnyttet, som det å bli tvingt til å komme på hytta for å snekre, fikse tak, samt ordne ALT uten å få så mye som en krone i betaling.. Dette når han egentlig ikke hadde tid, men igjen ble tvingt for husfreden sin skyld. I tillegg har de helt syke holdninger, verdier, sykelig sjalue på alt og alle, og er sykelig gjerrig! De klarer ikke å spandere noe som helst uten å måtte gni på krona i ettertid.. Får vi besøk av de så sitter de der å forventer oppbacking og tidenes servering. Kommer gjerne uanmeldt, og helst når det ikke passer. Svigermor har på sitt mest selskapssyke kommet opp til 4 ganger i uken for å besøke oss, bare fordi hun må besøke oss... Nei, jeg klarer meg fint uten de. Anonymkode: c8618...211 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #10 Skrevet 27. august 2019 9 timer siden, Anim92 skrev: Dobbelt så lite lønn..👀 Dessverre så er det vanlig at noens lønn blir et symbol på hvor framgangsrike de er.. Er jo ikke sjokkerende at en som tjener 1 mill har gjort det bedre enn en som tjener noen usle 100.. Hva er så rart me det? Noen som ikke har det så bra økonomisk her eller? Anonymkode: c8618...211
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #11 Skrevet 27. august 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner deg godt! Glad jeg ikke har mer kontakt med svigers og.. Noen tar for mye plass i livet ditt og trakker seg ned litt etter litt.. Anonymkode: e809b...57c Kan jeg spørre om hva som er grunnen? Hvilke relasjon har du til egen familie, og har du følt deg jobbet imot av svigers? Anonymkode: c8618...211
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #12 Skrevet 27. august 2019 Svigerfamilien okkuperte feriene til alle i familien sin 3 år på rad. De prøver veldig hardt å være en «lykkelig stor familie», og de prøver så alt for hardt, så hardt at det nesten blir for dumt. Veldig mange har/hadde andre planer med barna og ektemenn, men ble nærmest tvingt til å avlyse alle planer fordi nå skulle de på verdens dyreste tur sammen igjen, så det var bare å slippe alt de hadde og eide i hendene for alle skulle bli med.. Jeg ble også tvingt med, men klarte faktisk å stå imot. Hadde overhode ikke lyst til å dra 3 uker på ferie med de, og hele storfamilien. Så kom sommeren etter å igjen begynte de med sitt ferie-hysteri. Så kom faen meg sommer nummer 3, å da begynte de da også!!!!! Nei, det ble til slutt nok. Jeg fortalte at jeg heller ville bruke pengene mine på bolig, enn å tømme sparekontoen pga en ferietur. Dette hadde de store probelmer med å forstå, fordi det var jo viktigere å bli med de på ferie framfor å jobbe samt fylle opp BSU😂 Jaja, vi kjøpte oss enebolig et år etterpå, og mye av grunnen til at vi hadde råd var fordi jeg hadde spart så mye!! De ble stumme når de fikk høre hvor mye egenkapital jeg hadde, og tryne deres forandret seg når jeg fortalte de at aldri hadde vi hatt råd til dette huset om jeg dro på ferie vært jævla år! De lever i en egen verden og er veldig overbeskyttende for hverandre, og de ser aldri to sider av en sak. Samboer kan ha vært utro mot meg, og det eneste svigermor sier da er at jeg måtte ha fortjent det😂👍 Altså, alt er alle andres sin feil... Det er heeeeelt sykt.. Anonymkode: c8618...211 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #13 Skrevet 27. august 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: I tillegg har de helt syke holdninger, verdier, sykelig sjalue på alt og alle, og er sykelig gjerrig! De klarer ikke å spandere noe som helst uten å måtte gni på krona i ettertid.. Anonymkode: c8618...211 Alt dette er mulig å distansere seg fra! Svigermor har for eksempel noen politiske meninger som er langt fra mitt ståsted, men jeg kan greit jatte med henne noen ganger i året. Det beste er å ikke ha forventninger, fordi da blir man gjerne skuffet. Jeg forventer ikke noe fra egen familie eller svigers økonomisk. Jeg forventer ikke at de skal dele mine meninger og oppfatninger. Jeg forventer ingen ting på de fleste områder. Jeg forventer at de viser interesse for sine barnebarn, bortsett fra det, ingen ting! Så kan man spørre seg hvorfor man da skal ha de i livet? Den ene grunnen er at mine barn skal ha besteforeldre, og få et forhold og en nærhet til de. Den andre grunnen er at familie er familie uansett. Jeg trenger ikke å ha noe felles med de på andre områder, men kan greit tåle noen familieforekomster i året av den grunn. Anonymkode: dadda...35f 3
Gjest Kritt Skrevet 27. august 2019 #14 Skrevet 27. august 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre så er det vanlig at noens lønn blir et symbol på hvor framgangsrike de er.. Er jo ikke sjokkerende at en som tjener 1 mill har gjort det bedre enn en som tjener noen usle 100.. Hva er så rart me det? Noen som ikke har det så bra økonomisk her eller? Anonymkode: c8618...211 Tror kommentaren og blikket gjaldt språket og ikke økonomien. Det heter halvparten så mye, ikke dobbelt så lite.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #15 Skrevet 27. august 2019 2 minutter siden, Kritt skrev: Tror kommentaren og blikket gjaldt språket og ikke økonomien. Det heter halvparten så mye, ikke dobbelt så lite. Kan skrive begge deler for min del👍 Anonymkode: c8618...211
Anim92 Skrevet 27. august 2019 #16 Skrevet 27. august 2019 (endret) 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre så er det vanlig at noens lønn blir et symbol på hvor framgangsrike de er.. Er jo ikke sjokkerende at en som tjener 1 mill har gjort det bedre enn en som tjener noen usle 100.. Hva er så rart me det? Noen som ikke har det så bra økonomisk her eller? Anonymkode: c8618...211 Poenget var overhoder ikke statusz det var at "dobbelt så lite" er et umulig uttrykk. Det er som å si to ganger så lite osv. Dobbelt=økende! 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan skrive begge deler for min del👍 Anonymkode: c8618...211 Da kan du like gjerne skrive at 2+2 er 1. Dobbelt så mye, betyr 2 ganger så mye som "lønn eller whatevernot". Dobbelt kan ikke bli mindre penger, kaker eller epler som det det i utgangspunktet var. De har halvparten av lønna hans/halvparten så lite som han. Gir det ikke mening? Endret 27. august 2019 av Anim92 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #17 Skrevet 27. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt dette er mulig å distansere seg fra! Svigermor har for eksempel noen politiske meninger som er langt fra mitt ståsted, men jeg kan greit jatte med henne noen ganger i året. Det beste er å ikke ha forventninger, fordi da blir man gjerne skuffet. Jeg forventer ikke noe fra egen familie eller svigers økonomisk. Jeg forventer ikke at de skal dele mine meninger og oppfatninger. Jeg forventer ingen ting på de fleste områder. Jeg forventer at de viser interesse for sine barnebarn, bortsett fra det, ingen ting! Så kan man spørre seg hvorfor man da skal ha de i livet? Den ene grunnen er at mine barn skal ha besteforeldre, og få et forhold og en nærhet til de. Den andre grunnen er at familie er familie uansett. Jeg trenger ikke å ha noe felles med de på andre områder, men kan greit tåle noen familieforekomster i året av den grunn. Anonymkode: dadda...35f Om det bare hadde vært så enkelt så.. Her er det flere alvorlige grunner til å holde avstand enn bare politisk uenighet og filleting. Har fått beskjed om æ være forsiktig med spesielt et menneske, å jeg trår veldig varsomt. Her er det snakk om heftig baksnakking, rykte spredning, innhenting av personlige opplysninger ang min familie som har blitt spredd i egen familie, svartmaling av meg, og truende SMS! Har også blitt kalt stygge ting som at jeg er feit, og er bortskjemt samt aldri blir fornøyd.. Noe som ikke stemmer i det hele tatt. Har ingen kontakt og har ingen ide om å ikke fortsette med dette. Jeg er mer rolig og har det bedre uten disse menneskene i livet mitt. Samboer har også blitt mer «rolig» etter at de sluttet å komme på besøk hele tiden. Måten jeg fant ut dette på var at svigermor hadde sendt SMS til samboer om hvor bortskjemt jeg var, da jeg som student og ikke hadde penger å måtte selge klærne mine for å ha råd til mat. Hun fikk kjøpe et acne skjerf av meg for 100kr, fordi hun var for gjerrig til å gi meg 500kr som egentlig var prisen, å sendte melding til samboer å spurte om så mye penger var bra nok for bortskjemte meg??? Hallo, hun fikk nettopp en skjerf gratis for faen! Så har hun invitert samboer på hyttetur der hun svartmalet meg med hennes familie... Dette mens jeg var høygravid og hennes plan var at samboer skulle forlate meg ensom. De rotter seg sammen på vært besøk og ler av meg/oss bak ryggen. De er som en jævla alliert gjeng. Når de ikke fikk nok besøk av samboer fordi vi drev å pusset opp hus da surmulte de i lang tid fordi de aldri fikk besøk lengre.. Buhu Anonymkode: c8618...211
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #18 Skrevet 27. august 2019 5 minutter siden, Anim92 skrev: Poenget var overhoder ikke statusz det var at "dobbelt så lite" er et umulig uttrykk. Det er som å si to ganger så lite osv. Dobbelt=økende! Da kan du like gjerne skrive at 2+2 er 1. Dobbelt så mye, betyr 2 ganger så mye som "lønn eller whatevernot". Dobbelt kan ikke bli mindre penger, kaker eller epler som det det i utgangspunktet var. De har halvparten av lønna hans/halvparten så lite som han. Gir det ikke mening? Kan ikke du ta deg en bolle eller noe?😂 Anonymkode: c8618...211
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #19 Skrevet 27. august 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt dette er mulig å distansere seg fra! Svigermor har for eksempel noen politiske meninger som er langt fra mitt ståsted, men jeg kan greit jatte med henne noen ganger i året. Det beste er å ikke ha forventninger, fordi da blir man gjerne skuffet. Jeg forventer ikke noe fra egen familie eller svigers økonomisk. Jeg forventer ikke at de skal dele mine meninger og oppfatninger. Jeg forventer ingen ting på de fleste områder. Jeg forventer at de viser interesse for sine barnebarn, bortsett fra det, ingen ting! Så kan man spørre seg hvorfor man da skal ha de i livet? Den ene grunnen er at mine barn skal ha besteforeldre, og få et forhold og en nærhet til de. Den andre grunnen er at familie er familie uansett. Jeg trenger ikke å ha noe felles med de på andre områder, men kan greit tåle noen familieforekomster i året av den grunn. Anonymkode: dadda...35f Nei, jeg kan ikke distansere meg fra dette, dessverre. Mye mer enn dette småtteriet! Jeg har brukt hele livet på mennesker jeg ikke får noe ut av annet en sorg og nederlag. Nå skal jeg heller bruke livet på folk som gir meg støtte og kjærlighet! Anonymkode: c8618...211
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #20 Skrevet 27. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg kan ikke distansere meg fra dette, dessverre. Mye mer enn dette småtteriet! Jeg har brukt hele livet på mennesker jeg ikke får noe ut av annet en sorg og nederlag. Nå skal jeg heller bruke livet på folk som gir meg støtte og kjærlighet! Anonymkode: c8618...211 OK, det er forståelig ut fra det du skriver, Likevel, om du ikke har forventninger, så er det begrenset for hvor mye sorg og nederlag du kan føle. Derfor jeg skriver at å ikke ha forventninger er ofte det beste. Anonymkode: dadda...35f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå