Gå til innhold

Kvinne skutt og drept i Malmö


Ti.09

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Skribent09 skrev:

Jeg håper de finner gjerningspersonen raskt

Hvorfor?

Det bør vel prioriteres som all annen kriminalitet. Det vil si at det godt kan ligge å vente i en papirbunke de neste tre månedene, i likhet med alle voldtektssakene. Offeret har i alle fall ikke dårlig tid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AmonymBruker skrev:

Hvorfor?

Det bør vel prioriteres som all annen kriminalitet. Det vil si at det godt kan ligge å vente i en papirbunke de neste tre månedene, i likhet med alle voldtektssakene. Offeret har i alle fall ikke dårlig tid.

 

 
Flere grunner:

1. Slik at gjerningsmannen blir siktet, dømt i en rettssak og får en passende straff. Rettferdighet for offeret.

2. Sikkerhet. Ikke bra at en morder går løst rundt i samfunnet. Befolkningen skal også kunne føle seg trygge. 

 

Oppdatering på saken: 

"Politiet jobber med to teorier som kan forklare grunnen til at kvinnen var et mål. Den ene teorien er at det kan være en sammenheng med den kriminelle bakgrunnen til barnets far, men at kvinnen likevel var målet. Den andre teorien er at kvinnen ble drept som en konsekvens av at hun vitnet i kjent rettssak om et drapsforsøk i Malmö året før. Flere personer skal ha blitt truet i forbindelse med den saken, og det er grunnen til at politiet etterforsker om det kan være en sammenheng." Fra: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/nabnnx/aftonbladet-drept-kvinne-var-vitne-i-drapssak?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Endret av Skribent09
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik at hun ble skutt fordi hun har vitnet i en straffesak, er det et alvorlig angrep på lov-og rettssamfunnet. Skummel utvikling.

Forferdelig sak. Tenk å skyte en kvinne som bærer babyen sitt i hodet, som en annen henrettelse. 

Mer egentlig i mot dødsstraff, men dette er kaldblodighet på ABB-nivå. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
16 timer siden, Skribent09 skrev:

Flere grunner:

1. Slik at gjerningsmannen blir siktet, dømt i en rettssak og får en passende straff. Rettferdighet for offeret.

2. Sikkerhet. Ikke bra at en morder går løst rundt i samfunnet. Befolkningen skal også kunne føle seg trygge. 

Og dette gjelder ikke ved andre saker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Rosetelys skrev:

Og dette gjelder ikke ved andre saker?

Jeg mener at det burde gjelde alle saker. Men dessverre for veldig mange har ikke politiet nok ressurser til å ta seg av alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drap er jo den verste vold, ingen er kommet tilbake etter døden. 

Om folk blir henrettet på åpen gate for å skulle vitne, er det svært alvorlig for rettsstaten.

Svergie viser at de har store problemer med å prioritere i straffesaker, når de lar grove voldtektssaker vike for diesel tyverier etc. Det betyr allikevel ikke at de ikke skal prioritere drapssaker som denne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
9 timer siden, Bag skrev:

Hvorfor mener du det?

Personen jeg siterte mente at denne saken burde få spesiell oppmerksomhet. Jeg lurte på hvorfor det ikke skulle gjelde i alle saker. Denne saken er ikke noe viktigere enn andre saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rosetelys said:

Personen jeg siterte mente at denne saken burde få spesiell oppmerksomhet. Jeg lurte på hvorfor det ikke skulle gjelde i alle saker. Denne saken er ikke noe viktigere enn andre saker. 

Kan være enig i det, ser ikke motsetning i det med mitt innlegg ovenfor. Kanskje den da kan være et tipping point? Det blir et annet fokus når drapene og volden flytter seg innover på beste vestkant. Dessverre er det gjerne sånn 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosetelys
4 minutter siden, Madame Butterfly skrev:

Kan være enig i det, ser ikke motsetning i det med mitt innlegg ovenfor. Kanskje den da kan være et tipping point? Det blir et annet fokus når drapene og volden flytter seg innover på beste vestkant. Dessverre er det gjerne sånn 🤔

Meh.. Denne saken handler stort sett om kriminelle. Så langt står det at kvinnen som ble drept selv ikke har gjort noe kriminelt, men både antatte gjerningsmenn og kjæresten/far til barnet er jo en del av et kriminelt miljø. Hun er dermed også i et kriminelt miljø selv om hun selv ikke er kriminell. Dette kommer til å miste medieoppmerksomheten så fort de har funnet gjerningsmannen. Nå er det enda en kvinne som er død i Sverige, så da tar vel den saken over litt tenker jeg.

https://sol.no/nyheter/kvinne-skutt-og-drept-i-stockholm/71534994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Madame Butterfly skrev:

Kan være enig i det, ser ikke motsetning i det med mitt innlegg ovenfor. Kanskje den da kan være et tipping point? Det blir et annet fokus når drapene og volden flytter seg innover på beste vestkant. Dessverre er det gjerne sånn 🤔

Offeret var kvinne, ustraffet, mor, lege og det skjedde i et antatt trygt område.

Hadde offeret vært mann, kriminell, barnløs, ufaglært og drept i Rinkeby hadde folk ikke brydd seg mindre.

Sverige har 630 uoppklarte drap, sjangsen for å blitt tatt for drap i Sverige er historisk liten. I praksis er det fritt frem sålenge det ikke er partnerdrap og man tilstår på stedet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Rosetelys skrev:

Meh.. Denne saken handler stort sett om kriminelle. Så langt står det at kvinnen som ble drept selv ikke har gjort noe kriminelt, men både antatte gjerningsmenn og kjæresten/far til barnet er jo en del av et kriminelt miljø. Hun er dermed også i et kriminelt miljø selv om hun selv ikke er kriminell. Dette kommer til å miste medieoppmerksomheten så fort de har funnet gjerningsmannen. Nå er det enda en kvinne som er død i Sverige, så da tar vel den saken over litt tenker jeg.

https://sol.no/nyheter/kvinne-skutt-og-drept-i-stockholm/71534994

Det spekuleres vilt i Sverige på flere ting. Typen var kriminell og har sonet 8-10 år men hun har vitnet i en straffesak for 2-3 år siden. Rykter om hun har jobbet i et godteri importfirma som smuglet store mengder narkotika og drev med skattesvindel.

Det virker uansett rart om kjæresten skulle være målet når hun blir skutt i hodet, standard prosedyre i tilfelle offeret bruker vest,  og gjerningsmannen står over henne og skyter flere skudd men hun ligger på bakken. Samboeren er uskadd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen grunn til at jeg ønsket at gjerningsmannen skulle bli funnet raskt, var litt fordi han skjøt på en mor som holdt en baby.

Denne hendelsen gikk litt inn på meg, fordi jeg blir gjerne mer emosjonelt preget av en sak når det er barn involvert. 

Når en person klarer å skyte mot en mor som holder barnet sitt i armene, tenker jeg at den personen ikke har noen grenser for hva han eller hun kan gjøre. Babyen kunne ha blitt truffet, og dette brydde ikke gjerningsmannen seg om. Vedkommende blir da ekstra farlig.

Dette er mine tanker, men om noen skulle være uenig er det selvfølgelig helt i orden! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting tyder på at dette var et tilfeldig drap. Men heller et oppgjør i underverdenen eller en familiefeide. Alle som blir drept blir gjerne omtalt i rosende ordlag uansett. Det er tradisjon. Det betyr ikke at alt var fryd og gammen rundt offeret.

Folk flest har altså ingenting å frykte. Det er ikke en morder som går rundt og dreper tilfeldige folk på gata.

Og hva i alle dager har det med saken å gjøre at hun nettopp var ferdig med legestudiene i Polen? Gjør det drapet verre enn om offeret var en rørlegger? Og når mediene først skal ta opp irrelevante fakta rundt offeret, hvorfor nevner de ikke at offeret var fra Iran? Og at politiet derfor sjekker om dette kan ha vært en familiefeide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...