Gå til innhold

Lavkarbo med innslag av høykarbo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Søndag-Torsdag: Lavkarbo (ca 50) 

Fredag: Moderatkarbo (ca 150)

Lørdag: Høykarbo (ca 300)

Hvordan tror dere kroppen vil reagere på dette? Jeg skal ikke slanke meg, er allerede undervektig. Men jeg spiser alt for mye karbohydrater og vil kutte ned, for å se om det kan påvirke helsa i positiv retning. Men godis vil jeg ikke kutte helt ut, så tenkte at jeg kan ha en høykarbo dag på lørdag med "oppladning" på fredag sånn at kroppen ikke får sjok av godiset. 

Hva tenker dere? Høres det helt idiotisk ut eller kan det ha noe for seg? 

 

Anonymkode: 9fd50...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså et normalt kosthold?

Anonymkode: 35708...cae

De fleste spiser høykarbo hver dag, så jeg vil ikke si at dette er et "normalt" kosthold. 

Anonymkode: 9fd50...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du en måned uten godteri? Kroppen bruker en stund på å bli god på å bruke fett som energikilde etter et helt liv der den har vært i sukkerforbrenningsmodus så godt som hele tiden. Det tar ca en måned med lavkarbo før kroppen blir like god på å forbrenne fett som den før var å forbrenne sukker, og så tar det faktisk ca ett år før fettforbrenningen er på topp. Derfor anbefaler de fleste å være streng i en måned slik at man lar kroppen komme skikkelig inn i det.

Uansett er det ikke nødvendig med en oppkarbingsdag. Og når kroppen har blitt "fat adapted" så går man fra høykarbo til lavkarbo uten de negative bivirkningene man får (de) første gangen(e). 

 

Lavkarbo er vektnormaliserende, så det er bra for både overvektige og undervektige. Dr Wolfgang Lutz behandlet mange for undervekt med lavkarbo (som han har skrevet om i boka Bedre Uten Brød).

Anonymkode: 8268f...d2c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...